پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
تا شلوارشان دوتا می‌شود وزیر آموزش و پروش عوض می‌کنند ، تا فصل هندوانه می آيد خیرین مدرسه می‌سازند و در برخی نقاط تعداد کلاس‌ها بیشتر از دانش‌آموزان است و تا می‌خواهند پوست موز زیر پای فرزندانمان بیندازند می گویند آینده‌سازان مملکت.
شعارسال: تا خورشید از مشرق طلوع می‌کند معلمان یا خانه ندارند و فقط پراید دارند ،تا با یک راننده خودروی عمومی هم‌کلام می‌شوید معلم است، تا ضربان قلبتان را چک می‌کنید از شماره سی به بعد زنگ مدرسه است.

تا از دانش‌آموز می‌پرسید کدام روز از هفته را دوس دارید می‌گوید فقط جمعه ،تا می‌خواهند سر معلم را کلاه بگذارند و حقوقش را افزایش ندهند ،می‌گویند معلمی شغل انبیاست و کی‌داده کی گرفته.

تا موضوع انشاء‌ها این بوده که علم بهتر است یا ثروت، معلمان تنگدست از پولداران بیزار شدند و تا بوده همین میز و نیمکت‌های چوبی زیر دانش‌آموزان بوده و هست و البته در بسیاری از مدارس کپری، دخمه‌ای ،غارنشین و چادری و محروم کشور همین میز و نیمکت هم نیست.

تا مردم پشت چراغ قرمزند عدالت آموزشی در ادبیات و رفتار و کردار مدیران آموزش و پرورش کشورمان نیست , تا بوده همین بوده و یک توپ فوتبال زِوار دررفته سرانه یک سال ورزش دانش‌آموزان بوده و تا بوده تنفس کودکان از شکم‌مادر، مهدکودک‌ و پیش دبستانی تا دانشگاه صرفا پول است، تا بوده از مدرسه تخته سیاه و گچ خوردن معلم را نوستالژی می‌دانیم و دستمان با چوب دستی معلمان نویسنده شد.

البته ناگفته نماند گچ‌خورها در نظام مدیریتی و برنامه‌ریزی ما نشان داده‌اند که کارهایی نیز بلدند و دستشان خالی نیست. مثلا لباس متحدالشکل به رنگ استفراغ برای دانش‌آموزان پسر و مانتو شلوار به رنگ جلبک یا زرشکی ته‌دیگ گرفته برای دختران انتخاب می‌کنند.

گردوخاک خانه‌ها را و برف دیوار‌ها را خورده است اما مدیران مدارس می‌گویند ما به معلم حقوق می‌دهیم و مدارس را تعطیل نمی‌کنیم حالا نیم ساعت با تاخیر مدارس باز ‌شوند.

فقط دلمان را به بوی ماه مهر خوش کردند و هر روز یک زنگ نواختند ولی هنوز نمی‌دانیم این ماه مهر چه بویی داد... و این قصه پر غصه ادامه دارد.............

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی ویرا، تاریخ انتشار: جمعه 21 آبان 1395، کدخبر: 3974، www.weera.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین