پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
رئیس آموزشکده فنی پسران ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام رصد، به بیان اقدامات عمرانی که امسال در بهبود فضای آموزشی و خوابگاهی در این مرکز آموزش عالی انجام شده است، پرداخت.
شعارسال: "جواد باژدان"رئیس آموزشکده فنی پسران ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام رصد، با بیان گزارشی از اوضاع دانشکده فنی پسران ایلام، اظهار کرد: هدف از تأسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌عنوان دانشگاه نسل سومی تربیت دانشجو ماهر و فناوری است که بتواند ارتباط تنگا تنگی بین دانشگاه و صنعت ایجاد کند.

* 2 هزار دانشجو در آموزشکده فنی پسران تحصیل می کنند

وی بابیان اینکه کارآفرینی، تولید ثروت، اشتغال‌زایی، توسعه و درنهایت تربیت دانشجوی مهارت محور از مهم‌ترین ویژگی‌های آموزشکده های فنی است، بیان کرد: با تکیه بر سخنان رئیس دانشگاه فنی حرفه ای کشور آقای دکتر شفیعی، در حال حاضر حدود 70 درصد فارغ‌التحصیلان این آموزشکده‌ها در سطح کشور جذب بازار کارمی شوند و یااقدام به اشتغال‌زایی می کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت امسال آموزشکده فنی پسران ایلام، افزایش پیدا کرده است و 940 نفر از سوی وزارت علوم به این مرکز اعلام اسامی شد، افزود: هم اکنون در آموزشکده فنی پسران ایلام نزدیک به 2 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

رییس آموزشکده فنی پسران ایلام ادامه داد: در آموزشکده فنی پسران ایلام 6 نفر مدرس رسمی و 2 نفر هیئت‌علمی تمام وقت، 108نفر مدرس مدعو، 10 نفر مدرس مدعو کارگاه، و 21 نفر پرسنل قرادادی، پیمانی داریم. که نسبت تعداد مدرس به دانشجو از تناسب مناسبی برخوردار نیست.

وی بابیان اینکه این آموزشکده قبلاً زیر نظر آموزش‌وپرورش بود و از سال 90 به بعد به وزارت علوم سپرده شد، افزود: آموزشکده فنی پسران ایلام از سال 1374 فعالیت خود را زیر نظر وزارت آموزش‌وپرورش شروع کرده و بعد از 20 سال از مشکلات فراوانی رنج می‌برد که با توجه به تلاش ها و رایزنی ها و نامه نگاری های بسیار با مسئولین اما همچنان رفع نشده اند.

باژدان با اشاره به در حاشیه شهر قرار داشتن آموزشکده فنی پسران و مشکلات ایاب و ذهاب دانشجویان تصریح کرد: معضل حاشیه‌نشینی گریبان‌گیر دانشجویان این آموزشکده شده و علاوه بر مشکلات اجتماعی امکان دسترسی دانشجویان به ناوگان حمل‌ونقل عمومی وجود ندارد و دانشجویان متحمل هزینه‌های زیادی می‌شوند که به دلیل نبود اعتبارات و سرانه دانشجویی کافی دانشکده قادر به رفع مشکل رفت و امد دانشجویان نیست.

با تعمیرات صورت گرفته و افزایش فضای خوابگاه، تمام دانشجویان متقاضی، اسکان داده شده اند

رئیس آموزشکده فنی پسران ایلام، بابیان اینکه سال گذشته خوابگاه مشکل اصلی دانشجویان فنی بود، اضافه کرد: خوابگاه این آموزشکده 184 نفر ظرفیت داشت که با جذب تخصیص های لازم و تغییراتی که در ساختمان خوابگاه داده شد ظرفیت دانشجویان به 325 نفر افزایش داده شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته کمبود فضای خوابگاهی باعث شد که دانشجویان را در منازل مسکونی نزدیک آموزشکده اسکان دهیم، که مشکلات و معضلات بسیار وخیمی را منجر شد، ابراز داشت: امسال با توجه به اینکه 6 کلاس درس را در محوطه آموزشکده تبدیل به خوابگاه دانشجویی کرده و انبارهای خوابگاه دانشجویی قبل را نیز تعمیر و به فضای اصلی اضافه نمودیم دیگر مشکلی از نظر کمبود فضای خوابگاهی نداشته و دانشجوی متقاضی خوابگاه نداریم.

باژدان با بیان اینکه در ساختمان جدید خوابگاه 60 نفر از دانشجویان اسکان داده شده است، افزود: تمام امکانات خوابگاه قدیم این آموزشکده با تعمیرات اساسی و تعویض موکت، تخت و لوازم مورد نیاز و وصل اینترنت 3 گیگ برای هر دانشجو کاملا تجهیز و مناسب سازی شده است.

رییس آموزشکده فنی پسران ایلام با اشاره به اینکه تلاش های زیادی در زمینه عمرانی فضای آموزشکده صورت گرفته است، اما هنوز بخش عظیمی از محوطه آن خاکی است، گفت: امسال 140 متر ضلع شمالی آموزشکده حصار بندی شد که با این مهم بخش عظیمی از مشکلاتی که در نتیجه این امر به دانشکده و دانشجویان وارد شد مرتفع گردید.

وی با انتقاد از قول‌ها و مصوباتی که برای ارتقاء این آموزشکده تصویب‌شده و همچنان روی کاغذ مانده‌اند، گفت: دانشجویان این آموزشکده که از طریق کنکور وارد می‌شوند و افرادی مستعد هستند نیازمند توجه بیشتر می‌باشند، و اگر اعتباری که استانداری ایلام برای این آموزشکده در نظر گرفته است داده شود آموزشکده ظاهر بهتری پیدا خواهد کرد.

* در سال جدید بیش از 600 نفر دانشجوی جدید پذیرش شده است

رییس آموزشکده فنی پسران ایلام، با بیان اینکه این آموزشکده دارای 11 رشته کاردانی، و دو رشته کارشناسی است، گفت: این آموزشکده در رشته‌های برق، الکترونیک، ماشین‌های الکترونیکی، کامپیوتر، حسابداری، ساختمان، بتن و معماری دانشجو پذیرش داشته است، که امسال با افزایش دو رشته پالایش گاز، تأسیسات خانگی در دوره کاردانی دو رشته مهندسی اجرایی ساختمان و مهندسی برق را در دوره کارشناسی توسعه دادیم.

وی با اشاره به این موضوع که توسعه رشته ها افزایش دانشجویان را در پی داشته است، خاطرنشان کرد: در سال جدید بیش از 600 نفر دانشجو جذب آموزشکده فنی پسران ایلام شده اند، که این گرایش به کسب دانش مهارتی و فنی نیازمند توجه و حمایت مالی مسئولین است.

باژدان با بیان برخی از کارهای عمرانی صورت گرفته در آموزشکده فنی پسران، گفت: بتن ریزی نزدیک به 3700 مترمربع از محوطه خاکی دانشکده،ایجاد 500 متر فضای سبز وباکس درخت کاری، تعویض و تعمیز میزهای غذا خوری سلف، کف پوش کردن دیوارهای تخریب شده سلف سرویس، رنگ آمیزی ساختمان خوابگاه، و... از جمله موارد عمرانی است که با بودجه اندکی که در اختیار بوده انجام شده است.

رئیس دانشکده فنی پسران در ادامه گفت: با وجود این فعالیت ها اما سرویس های بهداشتی آموزشکده همچنان نامناسب و نیمکاره بوده و نیاز به تعمیر و تکمیل دارد، لذا توجه مسئولین به عمران این آموزشکده درخواست اصلی بنده و دانشجویان است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ایلام رصد، تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 آبان 1395، کدخبر: 25656، www.ilamrasad.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین