پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۷۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶
برگزاری نمایشگاه و حراجی‌های اسلحه در آمریکا، رویدادی کاملا طبیعی محسوب می‌شود. بر اساس گزارش‌ها در سال ۲۰۲۰ شهروندان آمریکایی ۲۱ میلیون قبضه سلاح خریداری کردند و این در حالیست که در سال ۲۰۱۶ این تعداد ۱۶.۶ میلیون قبضه سلاح بوده است. لازم به توضیح است که حمل اسلحه در آمریکا علاوه بر نیازمندی به مجوز، دارای ضوابط خاص است. بعنوان مثال، ضوابط حمل اسلحه در خودرو در برخی از ایالت‌ها، سه تکه کردن آن و قرار دادن آن در جا‌های دور از یکدیگر است. ویدئو مربوط به قبل از شیوع کرونا است.
شعار سال: قانون حمل سلاح در آمریکا توسط تعدادی از ایالات‌ها و فدرال‌ها تعریف شده و این قوانین مباحث تولید، تبادل، مالکیت، انتقال، ضبط سابقه، حمل و نقل و تخریب سلاح گرم، مهمات و لوازم آن را تنظیم می‌کند. متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا از حق نگهداری و حمل سلاح محافظت می‌کند (موسسان ایالات متحده آمریکا با هدف حفاظت از آزادی‌های فردی و محدود کردن قدرت حکومت، ده متمم را به قانون اساسی این کشور تازه تأسیس اضافه کردند که به "منشور حقوق" معروف شد).
 
از نظر تاریخی، بعد از جنگ استقلال در برابر بریتانیا حق حمل اسلحه به شهروندان آمریکا داده شد و ایالت‌های مختلف، قوانین متفاوتی نسبت به این موضوع وضع نموده و علاوه بر آن‌ها، دولت فدرال نیز قوانین کلی را برای مالکیت اسلحه مصوب کرده است. قانون فدرال ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی را در سال ۱۹۹۴ تصویب کرد و این قانون، ده سال بعد در سال ۲۰۰۴ منقضی شد. این قانون مالکیت سلاح‌های نیمه خودکار با ظرفیت خشاب بیشتر از ۱۰ گلوله را محدود می‌کرد.

«قانون کنترل سلاح» در آمریکا که در سال ۱۹۶۸ به تصویب رسید و مقررات حمل سلاح را در سطح فدرال مدیریت می‌کند، حداقل سن ۱۸ سال را برای داشتن سلاح‌های کوچکی مانند شات گان، کُلت و مانند آن را لازم می‌داند و برای دریافت دیگر انواع سلاح، متقاضی دستکم باید ۲۱ سال سن داشته باشد.

موسسه پژوهشی «اسمال آرمز» (Small Arms)؛ یک موسسه پژوهشی در ژنو سوئیس، بنابر تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ بعمل آورد، نشان داد که برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدودا ۱۲۰ قبضه سلاح گرم وجود دارد، اما برای کشور یمن که دومین کشور پر چگالی از بابت حمل سلاح بعد از آمریکا شناخته می‌شود از هر ۱۰۰ شهروند یمنی تنها ۵۳ نفر به سلاح گرم مسلح بودند.

اسمال آرمز در این پژوهش از جمعیت ۳۲۶ میلیون و ۴۷۴هزار نفری آمریکا تخمین زد که ۳۹۳ میلیون و ۳۴۷ هزار قبضه سلاح در اختیار شهروندان این کشور است.

بنابر آمار، اسمال آرمز در سال ۲۰۱۷ تنها بیش از یک میلیون و ۷۳ هزار سلاح گرم ثبت شده وجود داشت، اما این درحالی بود که ۳۹۲میلیون و ۲۷۳ هزار و ۲۵۷ قبضه آمار سلاح ثبت نشده در این کشور بود.

تعداد بازدید : 36

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین