پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۷۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
شهرستان نکا در ۲۵ کیلومتری دریا بیش از چهار هزار و ۸۰۰ متر نوار ساحلی دارد، اما وجود صنایع بزرگ استراتژیک و پلاژ نیرو‌های مسلح در این منطقه امکان دسترسی آزادانه مردم این شهرستان به دریا را غیر ممکن کرده است و اهالی نکا و حدود پنجاه روستای این شهرستان برای رفتن به ساحل باید به سواحل شهرستان‌های همجوار مانند بهشهر یا میاندورود بروند.

شعار سال:نکا تنها شهرستان متصل به دریای خزر از داشتن ساحلی آزاد برای مردم محروم است.
 
شریعتی نماینده مردم گلوگاه، بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی گفت: نشستی امروز ۳۰ دی ماه در شهرداری نکا برگزار و موضوع  دسترسی نداشتن آزادانه مردم این شهرستان به ساحل دریا مطرح و تصمیماتی گرفته شد.
 
او افزود: همه مسیر‌هایی که امکان دسترسی آزادانه مردم نکا به ساحل دریا را میسر می‌کند امروز دوباره بررسی و بازدید میدانی می‌شود.
 
شهرستان نکا در ۲۵ کیلومتری دریا بیش از چهار هزار و ۸۰۰ متر نوار ساحلی دارد اما  وجود صنایع بزرگ استراتژیک و پلاژ نیرو‌های مسلح در این منطقه امکان دسترسی آزادانه مردم این شهرستان به دریا را غیر ممکن کرده است و اهالی نکا و حدود پنجاه روستای این شهرستان برای رفتن به ساحل باید به سواحل شهرستان‌های همجوار مانند بهشهر یا میاندورود بروند.
 
شریعتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان ادامه داد: آزادسازی سواحل دریای خزر و حفظ حریم ۶۰ متری اراده قاطع قوه قضاییه، مجریه و از اولویت‌های نمایندگان شمالی مجلس است که در سطوح ملی برای اجرای آن رایزنی خواهد شد.
 
نماینده مردم گلوگاه، بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از سواحل دریای خزر در شهرستان نکا متعلق به نهاد‌های دریایی مانند بندر، کشتی سازی و نیروگاه  است و کارکرد آن‌ها به گونه‌ای است که باید در ساحل حضور داشته باشند اما بخشی از ساحل به طول بیش از هزار  و ۷۰۰ متر با عنوان مجتمع آموزشی و فرهنگی در اختیار نیرو‌های مسلح است که کاربری نظامی ندارند و  عقب نشینی از حریم ۶۰ متری دریا در آن از طریق وزارت دفاع و ستاد کل نیرو‌های مسلح پیگیری خواهد شد.
 
از ۸۹۰ کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر در شمال کشور ۴۳۸ کیلومتر مربوط به مازندران است که ۴۰۸ کیلومتر آن تاکنون آزاد و در اختیار مردم قرار گرفته است.
 
۱۴ کیلومتر از سواحل آزاد نشده از جمله در شهرستان نکا در اختیار نهاد‌ نظامی است که کاربرد نظامی ندارند و به عنوان مرکز رفاهی کارکنان فعالیت می کند که بر اساس قانون باید آزاد شوند.
 
نماینده مردم بهشهر ، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد بزودی با رایزنی‌هایی که در سطوح ملی و با مقامات نیرو‌های مسلح کشور انجام می‌شود امکان دسترسی آزادانه مردم نکا به ساحل نیز فراهم شود.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان  ، تاریخ انتشار: 30دی 1400، کدخبر:8036160 ، www.yjc.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
0
0
وقتی کاربرد نظامی نداره حداقل برای مردم بزارین کاربرد داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین