پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۷۰۸۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
خبر اخراج استاد جامعه شناسی دانشگاه شهید بهشتی، خیلی زود برای افکار عمومی شائبه ساز شده و زمینه میدان داری رسانه‌های معاند را فراهم ساخته است. تا جایی که ما ایشان را می‌شناسیم، منتقد خوبی است و ریشه معاند بودگی و مخالف بودگی در ایشان سراغ نداریم. صراحت لهجه و کم توجهی ایشان به برخی تحفظات را هم پای مخالفت و معاند بودگی نگذارید. چنانچه مشکل در عدم رعایت ترتیبات اداری و کم توجهی به حضور فیزیکی و مواردی همانند است، احتمالا باید جای چشم پوشی‌ها ،تذکر دادن‌ها ، ریش سفیدی ها و مواردی همانند باز باشد. انتظار می‌رود که مسئله را بشکلی شایسته مدیریت و حل کنید. منتظریم آقای وزیر.
شعار سال: صبح امروز، خبری در خصوص اخراج یکی از جامعه‌شناسان مطرح ایرانی در فضای مجازی منتشر شد. دانشگاه شهید بهشتی، حکمی مبنی بر عدم نیاز به محمد فاضلی، استاد جامعه‌شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشکده صادر کرد که این حکم به معنی اخراج وی از دانشگاه تلقی می‌شود.

محمد فاضلی، جامعه‌شناس سرشناس ایرانی از دانشگاه شهید بهشتی اخراج شد!

فاضلی در سال های گذشته رئیس سابق مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی ودر سال‌های ۹۲ تا ۹۶ معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک و مدیر شبکه مطالعات سیاست‌گذاری عمومی بوده است.

امیر ناظمی معاون سابق وزیر ارتباطات در اینستاگرام با انتقاد از این اتفاق نوشته: اگر در این دوره وزارت علوم یک سیاست داشته باشد نامش «سیاست اخراج» است و وزیر علوم هم در بهترین حالت دربانی است که راه خروج را نشان می‌دهد. پیامد سیاست اخراج «پادگانی سازی دانشگاه» است، تا کسی مبادا فکر کند، مبادا سخن بگوید.

آقای زلفی گل، لطفا در خصوص اخراج محمد فاضلی شفاف سازی کنید

واکنش محمد فاضلی به اخراجش از دانشگاه شهید بهشتی: غیر از این انتظار داشتید؟

یکی از بدترین لحظات در تاریخ هر ملتی لحظه‌ای است که در مقابل تعجب از هر کار ناشایستی، خلق‌الله بگویند: تو غیر از این انتظار داشتی؟

خدمت برادر عزیزمان جناب دکتر زلفی گل عرض می شود که تا جایی که ما دکتر محمد فاضلی را می شناسیم، می توانیم شهادت دهیم که منتقد خوبی است و ریشه معاند بودگی و مخالف بودگی در ایشان سراغ نداریم. صراحت لهجه دارد و بعضا کم توجهی در رعایت برخی تحفظات در ایشان دیده می شود که به راحتی با چند تذکر قابل حل و فصل بوده و هست. درخواست مشفقانه داریم که پا درمیانی نموده و با واقع نمایی در خصوص توانمندی های ایشان، شائبه های ایجاد شده را رفع نموده و با در پیش گیری نوعی موضع و جایگاه شیخوخیت و مرشد بودگی ، مسئله را ختم بخیر کنید. 

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
0
0
قابل توجه شعار سال ، مطلب ذیل سال ۹۲ در خبر گزاری دانشجو منتشر شده و البته در ادامه اقدامات مشعشع آقای فاضلی نیز بیان شده است.
در نهاد ریاست جمهوری، جایی که بیشترین تغییرات را تا به حال به خود دیده است، مرکزی بنام مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری قرار دارد.موج تغییرات بحدی بوده که اپیدمی تغییرات از سطح مدیران گذشته و به کارمندان و کارشناسان و نیروهای ساعتی هم رسیده است.
در این مرکز برای مدیران گذشته حتی جلسه تودیع و معارفه ای برگزار نشد و با رفتاری خارج از عرف اداری با مدیران سابق، جناب آقای حسام الدین آشنا بر مسند این مرکز راهبردی به عنوان سرپرست نشست.
ایشان بلافاصله برای معاونت پژوهشی مرکز، که به منزله مغز این مرکز است، آقای محمد فاضلی را انتخاب کرد؛ محمد فاضلی که به خاطر مواضع خود در سال 88 از دانشگاه مازندران اخراج شده اکنون می خواهد در این مرکز مسائل نظام جمهوری اسلامی را تدوین کند.
مدیر پایگاه

سلام 
ضمن تشکر از ارایه توضیحات ، اما پاسخی به سوال ما داده نشد. سوال ما پرسیدن علل اخراج از دانشگاه شهید بهشتی بود.

هادی توکلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
0
0
دوستان گرامی شعار سال من مطلبی در مورد آقای فاضلی به نقل از خبرگزاری دانشجو برایتان فرستادم و شما گفته آید پاسخی به سوال شما داده نشد. من زلفی گل نیستم یک بیننده معمولی سایت شما هستم چون دیدم پیام زشت آقای ناظمی را بازنشر داده آید و هم صدا با توپخانه فتنه گران آقای فاضلی را منتقد خوبی معرفی کرده اید برای روشن شدن خودتان آن مطلب را فرستادم ضمن این که شما در مطلب بالا علت اخراج را سوال نکرده آید بلکه از آقای زلفی گل خواسته آید پادرمیانی کند و ایشان را برگرداند..لازم شد برای روشنگری بیشتر ادامه مطلب خبرگزاری دانشجو در سال ۹۲ را برایتان بفرستم به شرح ذیل،:
محمد فاضلی که به خاطر مواضع خود در سال 88 از دانشگاه مازندران اخراج شده اکنون می خواهد در این مرکز مسائل نظام جمهوری اسلامی را تدوین کند.

سوال اینجاست آیا این با مشی اعتدالی دولت سازگار است که رئیس جمهور این گونه افراد را در قسمت های نرم و فکری نظام بگمارد و آنجا را به جای تدوین استراتژی بر اساس راهبردها و اصول انقلاب، به راهبردهای سکولاری و التقاطی و تسویه حساب های حزبی و جناحی تبدیل کرده و دست دلسوزان نظام را از این مراکز کوتاه کند؟ از آنجا که آقای فاضلی اختیار چینش و بکارگیری نیروی انسانی را از حسام الدین آشنا، سرپرست مرکز دارد، کلیه نیروهای این مرکز - از رسمی گرفته تا نیرو های ساعتی - را از مرکز رانده و به بهانه اینکه می خواهد تعدیل نیرو کند
مدیر پایگاه

سلام و عرض ادب 
تشکر از توضیحات

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین