پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۹۲۱
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
محمد غرضی، وزیر اسبق نفت گفت: هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، مسائل فنی و اقتصادی بسیار جدی دارد. این که عده‌ای می‌گویند علی‌عسگری به درد این کار می‌خورد یا نمی‌خورد شاید سیاسی باشد.
شعار سال: محمد غرضی، وزیر نفت اسبق در مورد انتصاب عبدالعلی علی‌عسگری به مدیرعاملی پتروشیمی خلیج فارس و واکنش سازمان بازرسی کشور به آن گفت: «به هر حال دستگاه عظیمی، چون هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، مسائل فنی و اقتصادی بسیار جدی دارد؛ بنابراین باید کسی مدیریت آن را بر عهده بگیرد که سوابق اقتصادی و تجاری داشته‌باشد. این که عده‌ای می‌گویند علی‌عسگری به درد این کار می‌خورد یا نمی‌خورد شاید سیاسی باشد. من به عنوان کسی که ۴۰ سال پیش وزیر نفت بودم، می‌توانم بگویم که اگر کسی، جریان بین‌المللی نفت و گاز و پتروشیمی را نداند، چه وزیر باشد چه مسوول دیگر خیلی زمان می‌برد تا با مسائل آشنایی پیدا کند.»

او ادامه داد: «این چند سالی هم که گذشته همیشه وزیر نفت مورد تایید تمامی جریان‌های سیاسی نبوده است. مثلا در مورد وزیر نفت احمدی‌نژاد یا وزیر نفت روحانی و انتصاب‌های آن‌ها هم اختلاف‌نظر‌ها و انتقاداتی وجود داشته‌است. این مسائل باعث می‌شود که همه استعداد کشور به میدان نیاید. بحث من اشخاص نیست. می‌خواهم بگویم که اگر کسی توانایی ارتباط بین‌المللی در مورد نفت و گاز و پتروشیمی نداشته‌باشد، نمی‌تواند درست خدمت کند.»

غرضی با اشاره به انتصاب‌های رانتی یا خانوادگی گفت: «این کسانی که وزیر و معاون وزیر و قائم مقام و رییس تشکیلاتی اقتصادی شدند، اطلاعی از اداره دولت ندارند. چه آقای رییسی چه بقیه منتصبان در دولت نبودند. وقتی در دولت نباشند مدت مدیدی طول می‌کشد تا دولت را بشناسند و بعد از این که دولت را بشناسند وقت‌شان تلف و تمام شده‌است. آن‌ها تا وزارتخانه و دولت و دستگاه‌های مختلف اجرایی را بشناسند ۴ سال اول دولت به این آشنایی می‌گذرد.»

او ادامه داد: «اساسا انتصاب‌های خانوادگی و رانتی خیلی با روح جمهوری اسلامی منافات دارد. این که خویش و قوم و آشنا و دوست را انتخاب کنند که البته در دولت‌های قبلی هم بوده با جمهوری اسلامی که جامع است و ۹۸ درصد آرا دارد مغایر است.»


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی مدارا، تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۸۰۱۴۳، www.modara.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین