پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۹۷۸
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس گفت: وقتی فساد ۲۰۰ میلیارد تومانی در شرکت نفت را از آقای بیژن زنگنه در کمیسیون انرژی مجلس دهم پرسیدم پاسخ او جالب بود. زنگنه گفت: «چنین چیزی پیش می‌آید و طبیعی است».

شعار سال:علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس  با انتقاد از عملکرد بیژن زنگنه در زمان تصدی خود در وزارت نفت، اظهار داشت: موضوع آقای زنگنه از چند جهت باید مورد توجه قرار بگیرد. چرا که به واسطه حضور ایشان در وزارت نفت اتفاقات عجیب و غریبی اتفاق افتاد که باید به طور دقیق کالبدشکافی شود.
 
وی افزود: این اقدامات و رفتارهای عجیب آقای زنگنه مسبوق به سابقه بوده چرا که در دولت آقای خاتمی هم که ایشان در وزارت نفت مسئولیت داشت کرسنت را رقم زد که ضربه‌ای بزرگ به منافع ملی ما وارد کرد. جالب این است که پس از این خفتی که سر مسئله کرسنت به بار آورد نه تنها مواخذه نشد بلکه  چند سال بعد دوباره وزیر شد!
 
نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: در زمان وزارت آقای زنگنه در دولت آقای روحانی یکی از کارکنان امور مالی شرکت اکتشافات نفت، حدود 200 میلیارد تومان از حساب دولتی برداشت کرده و پس از آن، خانواده خود را به کشور دیگری منتقل می‌کند و حتی وقتی دستگاه‌های نظارتی و امنیتی به این مسئله ورود می‌کنند به راحتی از کشور خارج می‌شود.
 
وی با بیان اینکه مدیریت بیژن زنگنه در وزارت نفت شرایط بی در و پیکری را در شرکت نفت و دیگر شرکت‌های تابعه رم زده بود، گفت: وقتی من این فساد 200 میلیارد تومانی را از آقای زنگنه در کمیسیون انرژی مجلس دهم پرسیدم پاسخ او جالب بود؛ زنگنه گفت که « همچین چیزی پیش می‌آید و طبیعی است.»؛ من تا پای استیضاح زنگنه هم پیش رفتم اما به دلیل جانبداری هیئت رئیسه وقت مجلس سوال از زنگنه به صحن نیامد.
 
وی افزود: مبلغ فساد در شرکت نفت به اندازه اعتبار عمرانی یکسال استان آذربایجان غربی است. سال 96 اعتبار عمرانی ما کمتر از 200 میلیارد تومان بود و آقای زنگنه می‌گفت همچین چیزی پیش می‌آید!
 
بیگی گفت: به نظر من همچنان باید پیگیری شود که دستگاه کارتخوان در دفتر آقای زنگنه به چه منظور بوده است.
 
نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم با بیان اینکه در زمان وزارت آقای زنگنه در نفت خسارت‌های قابل توجهی در موضوعات دیپلماسی نفتی به کشور وارد شد، گفت: خواسته رهبری در دولت نهم و دهم این بود گاز را از طریق پاکستان به چین و هند برسانیم و با وجود کارشکنی‌های آمریکا، پاکستان متقاعد شده بود که  انتقال گاز اتفاق بیفتد اما آقای روحانی و آقای زنگنه به توافقات ما و پاکستان در نشست اسلام آباد واکنش نشان دادند و زیر میز قرارداد زدند و قرارداد کنسل شد و پس از آن ما نتوانتسیم این کار را انجام دهیم که شکست سنگینی متوجه ما شد.
 
وی درباره برداشت از منابع مشترک نفتی با عراق در محدوده نفت شهر و ایلام، گفت: به واسطه تحریم خواسته ما این بود از طریق شرکت عراقی نفت برداشت شده و به فروش برسد و ما با آن شرکت عراقی حساب و کتاب کنیم که این اتفاق نیفتاد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران  ، تاریخ انتشار: 2 بهمن1400، کدخبر:124853 ، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین