پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
مهمترین خواسته مردم ایران و به تبع آن مردم دیار گروس، عبور از مرزهای شعار و رسیدن به شعور درک و اجراست؛ و صرف حرف زدن و وعده های لفظی در مصاحبه ها راه بجایی نخواهد داشت.
شعارسال: شعار و وعده های توخالی مسئولین یکی از دردهاییست که از دیرباز مردمان این شهرستان به آن گرفتار شده اند و عدم تحقق شعارها باعث افزایش روند مهاجرت شهروندان بیجاری به دیگر شهرها و استان های همجوار شده است.

امروز برخی از مسئولین شهر برای حفظ سمت و جایگاه خود دست به دامان شعارهای توخالی و غیرعملی شده و به مردم وعده هایی میدهند که نوعی تبلیغ برای آنها محسوب میشود و در این میان زود باوری و سادگی و زود قانع شدن ما مردم است که اینگونه شعارها را باور داریم وبا کوچکترین وعده و شعار توخالی قانع میشویم و خود را امیدوار در پیشرفت میکنیم که این یک اشتباه بزرگ است.

با مراجعه به فعالیت های سال های گذشته خبرگزاری ها و سایت های خبری فعال در بیجار ف شعارهای مسئولین را مشاهده می کنیم که تا کنون رنگ عمل به خود نگرفته اند و خواهید دید که اکثر مسئولین این شهرستان بیشتر شعار و وعده سر خرمن داده اند و چنان زیبا از اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی و خدمت به مردم و حرف زده اند که گویی اینان بهترین مدیران کشور هستند و آیا واقعا عمل نکردن به وعده ها خیانت به مردم نیست؟؟؟

مدیران شهرستان بیجار گروس، شاید شما به دلیل مشغله کاری وعده هایتان را فراموش کرده اید!! پس صدای مردم گروس به گوشه ای از این وعده ها اشاره خواهد کرد تا شاید کورسوی امید این مردم به عمل شما باز شود و امید از دست رفته آنها دیگر بار احیا گردد.

یکی از وعده هایی که سال های مدیدی است مردم چشم به راه آن هستند، راه آهن بیجار می باشد تا محصولات کارخانه سایپای!!! این شهرستان را به نقاط دیگر ایران و دنیا برساند و باعث توسعه این شهرستان شود.

اسب آهنین آریا نیز دیگر پروژه ایست که یک سرمایه گذار غیر بومی مشغول ساخت آن است اما متاسفانه عدم حمایت از این سرمایه گذار موجب شده تاکنون به اتمام نرسدو این پروژه می تواند به عنوان نمونه والگویی موجب عدم سرمایه گذاری و ترغیب دیگر سرمایه گذاران به این شهرستان شود.

از دیگر وعده های مسئولان وعده و خبر آغاز به کار پروژه بزرگ اشتغالزایی با مشارکت مستقیم بخش خصوصی و صندوق ذخیره فرهنگیان بود، وعده ای که حدود سه ماه قبل فرماندار بیجار نوید آن را داد و عده زیادی از مردم به آغاز این پروژه و اشتغالزایی برای جوانان امید وار شدند.

فرماندار بیجار در جلسه مقدماتی آغاز این پروژه مهم اشتغالزایی که در خبرگزاری ها و سایت های خبری دیار گروس درج شده است گفت: قریب۹ ماه است که شروع به کار این پروژه کلید خورده و امید است با راه اندازی آن شاهد موفقیت های بیش از پیش در شهرستان بیجار باشیم.

این وعده ها و شعارها حتی به جلسات شورای فرهنگ عمومی این شهرستان به ریاست امام جمعه بیجار نیز رسوخ کرده است: با مراجعه به سایت فرمانداری بیجار یکی از این وعده ها که در جلسه ای در تاریح ۱۲/۱۲/۹۳ برگزار شده است را می توان به عینه مشاهده کرد: "با حضور امام جمعه و فرماندار بیجار ، شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با موضوعات برگزاری همایش آیت الله فاضل گروسی ، ایجاد موزه مردم شناسی و بررسی آسیب های اجتماعی با محوریت الگوهای رفتاری تشکیل جلسه داد”. که متاسفانه هیچکدام از این مصوبات نیز تا کنون اجرایی نشده است و می توان گفت فقط تشکیل جلسه بوده است!!

برگزاری جشنواره ملی فرش با حضور تاجران و بازرگانان داخلی و خارجی از دیگر وعده های توخالیست که باز هم فرماندار قول آن را در تاریخ ۲۶ آبان ماه سال ۹۴ داده است.

تجمیع و ساماندهی دست فروشان، جمع آوری دکه های بدون مجوز، برخورد با افرادی که ایجاد سد معبر می کنند، راه اندازی پارک سراب، راه اندازی و بازسازی شهربازی پارک شاهد و افتتاح کارگاه قطعات بتنی نیز از وعده هاییست که در سال های گذشته شوراها و شهرداران این شهر قول آن را داده اند و تاکنون کسی موفق به عمل به آنها نشده است.

وعده ها و شعارهای مسئولین این شهر بسیار بیشتر از آن چیزیست که بتوان در یک یادداشت به آنها اشاره کرد و فقط تعدادی از آنها را برای اطلاع مردم مظلوم این دیار و هشدار به مسئولین به صورت تیتر وار بازگو میکنیم تا شاید کمی به خود بیایند و حداقل از وعده های بی عمل خودداری کنند.

پروژه جاده بیجار _ همدان نیز هر بار توسط نمایندگان این شهرستان قول افتتاح داده می شود و باز دوباره شاهد ناتمام ماندن آن هستیم و تبدیل به لطیفه و طنزی برای تمام مردم دیار گروس شده است.

وجود نرخ ۳۵ درصدی بیکاری در بیجار معضلیست که جز با سرمایه گذاری در بخش های خصوصی و ایجاد کارگاه ها و کارخانه جات در این شهرستان حل نمی شود ، اما متاسفانه هر روز شاهد تعطیلی یک کارگاه و یک کارخانه هستیم و این درحالیست که تمام مسئولین این شهر از اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدکنندگان دم می زنند و جالب اینجاست که به دنبال جذب سرمایه گذار جدید هم هستند تا اورا نیز به خاک سیاه بنشانند.

کارخانه آرد، کارخانه گچ و حدود ده ها کارگاه در شهرک صنعتی نمونه بارز حمایت مسئولان ما از تولید کنندگان و سرمایه گذاران است که همگی آنها چندسالیست تعطیل شده اند و کارگرانشان نیز اغلب مجبور به مهاجرت به شهرهای دیگر می باشند.

ساماندهی صنوف آلاینده در قالب شهرک‌های صنفی و انتقال آنها به حاشیه شهر نیز از دیگر وعده های مسئولین می باشد که بیش از یک سال است در میان شهرداری و اداره صنعت ومعدن وتجارت وفرمانداری در حال چرخش است اما ظاهرا خیال حل شدن و استارت خوردن ندارد.

قول های عملی نشده از زبان فرمانده سپاه این شهرستان هم وجود دارد و به نقل از سایت های خبری در مورخ ۲۱ شهریور ۹۴؛” سیدحسین محمودی در جلسه مجمع بسیج شهرستان بیجار که در سالن شهید رحمانی سپاه با حضور اقشار مختلف بسیج تشکیل شد به تعطیلی برخی از کارگاه‌های عمومی و خصوصی شهرستان به دلیل کمبود نقدینگی اشاره کرد و افزود: می‌توان با ارائه راهکارهای لازم، موافقت استان را برای استفاده از وام‌های اقتصاد مقاومتی در زمینه راه‌اندازی این کارگاه‌ها جلب کرد.” اما تا کنون از طرف سپاه اقدامی برای کمک به واحدهای در شرف تعطیلی این شهرستان نشده است.

پروژه فاضلاب باغ سالاری و ۸۴ واحدی نیز از دیگر مواردیست که قول آن در سال قبل داده شده و متاسفانه با وجود اینکه مردم آن منطقه به شدت در عذاب هستند، تاکنون فقط قسمتی از کار انجام شده است و هر بار یک نفر قول اتمامش را به مردم آن منطقه می دهد.

ورزش و پارک بانوان نیز از دیگر شعارهاییست که چندین سال است به راحتی می توان با آن آرای بانوان این شهر را به خود اختصاص داد و درآخر با یک کلمه ی نمی شود، سخت است ویا مکان وجود ندارد، شانه خود را از زیر بار مسئولیت خالی نمود.

آری هرجای بیجار گروس که دست می گذاری ،درد میکند و صدای ناله و درد ناشی از زخم هایش از همه خانه ها و محلات این شهر به گوش میرسد از خانه های ثروتمندترین ساکنش گرفته تا آلونک فقیرترینش و تمام آنها به خاطر وعده های دروغینی است که هر دوره و هربار یک مسئول به مردم می گوید و عمل نمیکند.

روند روبه رشد مهاجرت، افزایش نرخ بیکاری، خالی از سکنه شدن حداقل ۲۲ روستای این شهرستان، پایین آمدن سطح مشارکت مردم در مسایل شهرستان، عدم وجود سرمایه گذاری و افزایش هر روزه مشکلات مردم و شهرستان از نتایج وعده ها و شعارهای بی عمل مسئولین ادوار بیجار گروس می باشد و ظاهرا پایانی برای آنها نیز وجود ندارد.

موارد فوق تعدادی از وعده ها وشعارهایی بود که توسط مدیران و مسئولین این شهرستان داده شده است و تا کنون جامه عمل به خود نگرفته است، اما ساکنان نیک اندیش دیار گروس همچنان کورسویی امیدی را متصورند که اگر مدیران اجرایی به آن بی توجه باشند . چراغ آبادانی و توسعه بیجار خاموش خواهد شد و و مسئولین از روزی بترسند که باید در پیشگاه خداوند و مردم پاسخگوی اعمال خود باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری بیجار بام ایران، تاریخ انتشار: یکشنبه 27 تیر 1395، کدخبر: 804، www.bijarbameiran.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
0
صد در صد خیانت است. اصلا نص قانون تخلفات اداری و با موضوع کم کاری مدیریتی داریم
هامان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
0
هر مدیری در بلاد اسلامی به وظایف خود عمل نکند خائن است. ملاک عمل به وظایف هم در نامه علی به مالک اشتر مشخص شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین