پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۳۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
فصل جدیدی از روابط دو کشور دوست و برادر ایران و جمهوری آذربایجان آغاز شده است و اطمینان داریم با اراده جدی که میان دو کشور وجود دارد شاهد تعمیق روابط دوجانبه بیش از پیش باشیم.بر اساس اطلاعات تکمیلی دریافتی، علت غیر حضوری شدن جلسه، ابتلای برخی از اعضای تیم همراه به کرونا عنوان شده است.
شعار سال: وزیر راه و شهرسازی در سفر به باکو با رئیس جمهوری آذربایجان به طور مجازی و آنلاین دیدار و گفتگو کرد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در نخستین دیدار و گفتگوی خود در سفر به باکو با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان به صورت برخط دیدار و گفتگو کرد.

رییس جمهوری آذربایجان در این دیدار با اشاره به دیدار خود با رییس جمهور کشورمان در عشق آباد گفت: دیدار با آقای رئیسی در عشق آباد نقطه عطفی روابط دو کشور برادر و دوست بود و آثار این دیدار در توسعه مناسبات دو کشور مشهود است.

وی همچنین از وزیر راه و شهرسازی کشورمان خواست سلام گرم وی را به رییسی، رییس جمهور کشورمان ابلاغ کند.

رییس جمهوری آذربایجان در این دیدار با تاکید بر توسعه همکاری‌های مشترک و منطقه‌ای با دعوت از شرکت‌های ایرانی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف گفت: شرکت‌های ایرانی در زمینه‌های مختلف اقتصادی و طرح‌های ترانزیتی و تولید انرژی برق می‌توانند با در توسعه و بازسازی مناطق آزاد شده‌ی حضوری فعال داشته باشند.

وی همچنین بر توسعه همکاری‌های مختلف در زمینه صنایع و تکنولوژی تاکید کرد.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان هم با اشاره به اولویت سیاست راهبری کشورمان در توجه به همسایگان گفت: فصل جدیدی از روابط دو کشور دوست و برادر ایران و جمهوری آذربایجان آغاز شده است و اطمینان داریم با اراده جدی که میان دو کشور وجود دارد شاهد تعمیق روابط دوجانبه بیش از پیش باشیم.

وی افزود: ایران تجارب خوبی در بازسازی کشور‌های مختلف منطقه دارد و این همکاری‌ها به توسعه و امنیت پایدار منطقه کمک خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان با تاکید بر توسعه ارتباطات حمل و نقلی گفت: ایجاد کریدور‌های ترانزیتی از مهمترین برنامه‌های ما و منطقه است که با همکاری دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان که می‌تواند گشایش‌های اقتصادی در منطقه را فراهم کند.
 
لازم به توضیح است که بعد از انتشار خبر دیدار رستم قاسمی با الهام علی اف به صورت آنلاین، حواشی در خصوص این مسئله ایجاد شد و عده ای خواستار توضیح ایشان درباره این مسئله شدند  که چرا شما سفر کردید ولی حضوری دیدار نداشتید. از جمله مطلبی که در اینجا می خوانید نمونه ای از آنهاست.
درخواست توضیح از دیدار آنلاین وزیر راه و شهرسازی با علی اف
 
رستم قاسمی در ویدئوی زیر به این حواشی پاسخ داد و مسئله را شفاف بیان کرد.

چرا وزیر راه و شهرسازی در جمهوری‌ آذربایجان وبیناری با الهام علی‌اف گفتگو کرد؟

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: در سفر به جمهوری‌ آذربایجان بر سر موضوعات گوناگون مذاکرات خیلی خوبی داشتیم. علاوه بر ملاقات با همتای آذربایجانی، جلسه وبیناری با رئیس جمهور کشور میزبان نیز برگزار شد. ابتلای به کرونا در تیم همراه مانع نشست حضوری شد. جلسه نیم‌ساعته با آقای علی‌اف، رییس جمهور آذربایجان، یک ساعت و ۴۵ دقیقه طول کشید.

تعداد بازدید : 3
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
0
0
فکر می کنی مثلا جواب میده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین