پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۶۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
۱۷۷ سازه‌ی غیرمجاز در حریم ۶۰ متری دریا در استان هرمزگان ساخته شده است.
شعار سال: رستگاری رئیس امور مهندسی ساحل استان هرمزگان گفت: از این شمار ۱۴۳ سازه مربوط به دستگاه‌های دولتی و نظامی و ۴۳ سازه هم متعلق به بخش خصوصی است.

رستگاری گفت: برخی از این سازه‌ها در حال استفاده هستند و برخی نیز نیمه کاره هستند که جلوی ادامه ساخت آن‌ها گرفته شده است.

وی گفت: بر اساس طرح تطبیق دریایی همه دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی باید برای هر گونه ساخت و ساز در ساحل دریا از کمیته ساماندهی سواحل استان مجوز بگیرند.

دریایی که هر روز چشم اندازش کمتر می‌شود

بیشتر ساحل دریا در بندرعباس آلوده و محل ورود فاضلاب است و محدود جا‌هایی هم که آزاد است در اختیار برخی سرمایه گذاران بخش خصوصی و نهاد‌های دولتی قرار گرفته است.

اکنون نیز بسیاری ار سازه‌ها در داخل و محدوده حریم ۶۰ متری ساحل دریا در بندرعباس از جمله رستوران هخامنش، آکواریوم کپشکن، پلاژ بانوان و تالار فرهنگی ساخته و یا در حال ساخته شدن است.

وقتی قانون برخی ساخت و ساز‌ها را مستثنی می‌کند

یکی از طرح‌هایی که در سال‌های گذشته در حریم دریا ساخته شده بود واکنون با صرف هزینه میلیارد‌ها تومان نیمه کاره مانده است تالار فرهنگی شهر بندرعباس است.

این طرح در حریم ۶۰ متری دریا بود و بر اساس حکم قانون و دادگاه متوقف شده بود، اما اخیرا از سوی دولت دوباره مجوز ادامه ساخت آن صادر شده است

اسمعیل جهانگیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: دادگاه درمورد این طرح نظرش را تغییر داده و رای به ادامه ساخت این تالار فرهنگی داده است.

وی گفت: اکنون به دنبال جذب اعتبار برای بهره برداری و ساخت این طرح هستیم.

البته به گفته یکی از اعضای شورای سابق شهر بندرعباس مسئولان، چون مجوز صادر می‌کنند و برای ابطال کردن آن دولت باید خسارت دهد به همین علت طرحی که شروع و در اجرای آن هزینه شد دیگر قابل برگشت نیست.

یکی از این طرح‌ها بازار ماهی فروشان بندرعباس بود که دادستان وقت کل کشور در بازدید از این طرح آن را از بزرگترین طرح‌های دریاخواری کشور نامید.

اما مسئولان استان در نهایت برای جلوگیری از پرداخت خسارت چند میلیاردی دولت به پیمانکار و غرفه داران، این طرح را با وجود همه مشکلات زیست محیطی و قرار گرفتن در حریم دریا به بهره برداری رساندند.

در سال‌های گذشته هم برخی طرح‌ها مانند بازار ماهی فروشان، فروشگاه رفاه در ساحل بندرعباس و برخی پاساژ‌های تجاری در درگهان قشم به بهانه هزینه کرد پیمانکار و جلوگیری از پرداخت خسارت‌ها تکمیل شده اند.

برخی سواحل هنوز برای دسترسی به مردم آزاد نشده اند

با اینکه ساخت و ساز‌های غیر مجاز چهره و نمای ساحل در بندرعباس و درگهان و شهر قشم را تغییر داده است، اما هنوز هم برخی دستگاه‌ها ساحل اختصاصی دارند.

نیروگاه توانیر بندرعباس ساحل تخصصی اش را تنها برای ساکنان در شهرک نیروگاه باز گذاشته است.

در جاسک هم بخش زیادی از سواحل این شهر از سوی نیروی دریایی ارتش فنس کنشی و دیوار کشی شده است و اجازه دسترسی به عموم داده نمی‌شود؛ و اهالی این شهر تنها دسترسی به بخش کوچکی از ساحل دارند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:۸۰۴۶۲۵۶، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
0
0
از اول که میخوان مجوز ساخت بدن نمیدونن که برای کجا دارن مجوز میدن؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین