پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۸۸۲
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران در خصوص چالش‌های موجود برای تامین مواد اولیه تولید بیان داشت: مواد اولیه اولین و مهمترین نقش را در حیطه تولید دارد که مدت هاست برای تامین آن بویژه نخ به عنوان مهمترین نیاز این صنف دست و پنجه نرم می‌کنیم.

شعار سال:  حسين آقاکوچکي، رئيس اتحاديه پيراهن دوزان و پيراهن فروشان تهران گفت: از ميان تمامي مواد اوليه مورد نياز اين صنف، نخ از اهميت بيشتري برخوردار است که قبل از تحريم از بسياري از کشورها براحتي مي توانستيم وارد کنيم؛ اما پس از تحريم شرايط به گونه اي رقم خورد که امکان واردات را بسيار سخت و دشوار نمود. واردات اين مهم بايد از طرق مختلف انجام شود و يا کشور واسطه اي وجود داشته باشد تا بتوانيم امکان واردات را فراهم کنيم.
 
وي در ادامه تاکيد کرد: در پي حل مشکلات واردات نخ با سفير کشور ازبکستان در تهران ديدار و گفتگو داشتيم، اميدواريم تا بتوانيم راهکار قابل توجهي بيابيم. اين کشور به جهت تک محصولي بودن تنها به توليد پنبه و صادرات نخ مشغول است و چرخه اقتصادي آن بر مبناي توليد نخ و صادرات اين محصول استوار است.
 
آقاکوچکي از ديگر لوازم مورد نياز براي توليد در کشور را ماشين آلات و دستگاه هاي توليد برشمرده و اظهار داشت: دستگاه ها و ماشين آلات کارگاه ها کاملاً فرسوده است. در جهان هر روزه براي توليد کالاهاي مختلف از دستگاه هايي با مدل ها و برنامه هاي جديد استفاده مي کنند؛ اما سال هاست که از ماشين آلات فرسوده استفاده مي کنيم. کار با اين ماشين آلات افراد را خسته و فرسوده و کار را کند مي کند.
 
وي تصريح کرد: مسئولان بايد تدبير کنند تا چرخه توليد بيشتر از اين صدمه نبيند. زماني که مواد اوليه موجود نباشد، دستگاه ها فرسوده گردد، اجناس گران شود و تقاضا کم گردد، صاحب توليدي درآمدي ندارد که حقوق کارگر را بالا ببرد و در نتيجه کارگران خبره و کارآزموده با حقوق کم نمي توانند دوام بياورند، بنابراين از گردانه کار خارج مي شوند و به جاي کار توليدي به کارهاي دست فروشي و مشاغل کاذب روي مي آورند.
 
آقاکوچکي افزود: با ادامه اين وضعيت کارگراني که با زحمت سال ها آبديده و ماهر شده اند براي امرار معاش به جاي توليد به کارهاي خدماتي و غير مولد روي مي آورند. کارگاه ها خالي از کارگران مولد و خبره مي شود و به ديگر مشکلات کارفرما اضافه مي شود؛ بنابراين کارگاه ها تعطيل و بيکاري بيداد مي کند.
 
رئيس اتحاديه پيراهن دوزان و پيراهن فروشان تهران در پايان تاکيد کرد: مسئولان و مديراني که مسئوليت دارند بايد به فکر باشند. بايد به داد توليد برسند بدون مواد اوليه نمي توان توليد کرد.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری  اتاق اصناف تهران ، تاریخ انتشار: 13  بهمن1400، کدخبر: 93580 ،www.otaghasnaftehran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین