پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۹۵۳
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور، موزه ملی هنر‌های اصفهان افتتاح شد.
شعار سال: این موزه که نمایشی از هنر‌های مردم اصفهان از هزاره‌های پیش از تاریخ تا عصر حاضر است، ۳۰۰ اثر تاریخی را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهد.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور در این آئین و در سومین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در اصفهان، این موزه را مجموعه فاخر هنری در شهر هنری اصفهان خواند و گفت: این موزه برای مردم هنرشناس و اهل هنر اصفهان راه اندازی شد تا هنر اصفهان و ایران برای جهان نمایش داده شود.

سید پرویز فتاح افزود: بنیاد مستضعفان با افتتاح این موزه به زیبایی‌های اصفهان افزود و این موزه به واقعیت‌ها، زیبایی‌ها و ظرفیت‌های اصفهان اضافه خواهد شد تا هنر ایران و ایرانی را به رخ بکشیم.
 
تعداد بازدید : 18

در این موزه آثاری شامل «اشیاء سفالی و فلزی، نقاشی، کتاب آرایی، منسوجات و جنگ‌افزار» از دوره پارینه‌سنگی و نوسنگی متعلق به ۵۰ هزار سال قبل به نمایش درآمده است.

علاوه بر این موارد اشیائی تاریخی و هنری شامل زیورآلات و آرایه‌های دوره مس‌سنگی مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد در وسعت بیش از ۲۸۰۰ متر مربع در این مجموعه در معرض دید عموم قرار گرفته است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا وسیما ، تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:۳۳۵۲۳۸۳، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین