پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۹۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران معتقد است: با توجه به نرخ تورم و قیمت تمام‌شده خدمات می‌توانیم بگوییم بودجه سال آینده شهرداری برای بخش حمل و نقل و زیرساخت، به نسبت کاهشی هم محسوب شود تا افزایشی چراکه نرخ تورم به‌گونه‌ای است که ما با مبالغ سابق دیگر نمی‌توانیم خدمات گذشته را انجام دهیم.
شعار سال: ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی تهران نیاز به حمایت دارد. مدتی پیش محسن پیرهادی رییس فراکسیون شورا‌ها در نامه‌ای به رییس جمهور با تاکید بر اینکه وضعیت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی بحرانی است درخواست کرد که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت به حمل و نقل عمومی شهرداری‌ها توجه شود.

به جز بی‌مهری دولت در بودجه ملی به بخش حمل و نقل عمومی، در بودجه سالیانه تهران هم توجهی که بایدبه موضوغ حمل و نقل عمومی نشده است. روز گذشته ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با گلایه از سهمی که برای حمل و نقل عمومی در بودجه امسال شهرداری درنظر گرفته شده گفت: به اذعان همه اعضای شورا و شهردار تهران مهمترین چالش کنونی شهر تهران حوزه حمل و نقل است. چیزی که مردم به شکل روزانه با آن در ارتباط‌ اند. همه ما احساس خطر می‌کنیم و صبح که بیدار می‌شویم دعا می‌کنیم حادثه‌ای در مترو رخ نداده باشد. با این وضعیت در لایحه پیشنهادی شهرداری اصلا بودجه حمل و نقل متناسب با ۵۳ درصد افزایش شهرداری افزایش پیدا نکرده و افزایش آن ۲۴ و نیم درصد از کل بودجه شهرداری است. این در حالی است که در بودجه بدون اصلاحیه سال ۱۴۰۰، ۳۱درصد و با اصلاحیه ۳۴درصد سهم حمل و نقل ترافیک از بودجه شهرداری بوده است. این ۳۴ درصد حالا به ۲۴ و نیم درصد تنزل پیدا کرده است.

چقدر از سفره بودجه پایتخت سهم حمل‌ونقل شد؟
سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شورای شهر تهران هم درباره سهم حمل و نقل عمومی از بودجه ۱۴۰۱ که رشد چندانی نداشته است گفت: با توجه به نرخ تورم و قیمت تمام‌شده خدمات می‌توانیم بگوییم این بودجه برای بخش حمل و نقل و زیرساخت، شاید به نسبت کاهشی هم محسوب شود تا افزایشی چراکه نرخ تورم به‌گونه‌ای است که ما با مبالغ سابق دیگر نمی‌توانیم خدمات گذشته را انجام دهیم و به عبارتی اگر بخواهیم به میزان گذشته کار کنیم باید چندین برابر این بودجه داشته باشیم. از طرفی منابع شهرداری هم محدود است.
 


چقدر از سفره بودجه پایتخت سهم حمل‌ونقل شد؟

وی ادامه داد: در کمیسیون حمل و نقل به دنبال این هستیم که ببینیم کدام ردیف‌ها قابل کاهش هستند تا ما بتوانیم در حوزه حمل و نقل عمومی که نیاز اضطراری مردم است منابع لازم را افزایش دهیم. اما آنچه که به‌طور قطع می‌توانم بگویم این است که ما تمام ظرفیت‌های شهرداری تهران را به کار خواهیم گرفت تا حمل‌ونقل مردم با حداقل مشکلات باشد و تا جایی که می‌توانیم مشکلات را مرتفع کنیم.


چقدر از سفره بودجه پایتخت سهم حمل‌ونقل شد؟
تشکری هاشمی اضافه کرد: اولویت نخست، بحث نگهداشت در حمل و نقل عمومی است؛ مساله تعمیرات قطار‌ها و اتوبوس‌ها همچنین باید منابع زیرساخت‌های هوشمند شهر را تامین کنیم. گام دوم هم توسعه است. چون توسعه را قول‌هایی داده شده و آنطور که شهردار تهران اعلام کردند با دولت توافقاتی کردند که از محل فروش نفت بتوانند برنامه‌های توسعه‌ای را دنبال کنند، ما در صورتی که این بخش‌ها قابل‌اطمینان باشد طبیعتا روی همین حساب باز خواهیم کرد، ولی اگر ببینیم که قابل اعتماد نیست، حتما در بخش توسعه هم بایستی از بخش‌های دیگر شهر حتی پروژه‌های غیرضروری کم کنیم و توسعه حمل و نقل را که سالهاست متاسفانه عقب‌ماندگی دارد، جبران کنیم.
 
چقدر از سفره بودجه پایتخت سهم حمل‌ونقل شد؟
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصاد نیوز ، تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:۴۷۳۶۵۲، www.eghtesadnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین