پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۵۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
یکی از وعده های مسئولان احداث دو بازارچه مرزی از جمله مرز چیلات در شهرستان دهلران بود، ولی گویا تنها در حد شعار باقی ماند. درحالی که بازگشایی مرز چیلات دراین شهرستان در کنار مرز مهران می تواند بسیاری از مشکلات از جمله تسهیل در تردد زائران را حل کند.
شعارسال: در سال های اخیر حضور میلیونی مردم برای شرکت در کنگره بزرگ اربعین سبب شد که مسئولان برای تردد و رفاه حال زوار و از همه مهمتر مسائل امنیتی مرزهای امن کشور را به عنوان دروازه خروج و ورود زوار در نظر بگیرند و استان خوزستان با داشتن دو مرز شلمچه و چزابه و استان ایلام با داشتن مرز مهران توانسته اند به خوبی در این زمینه ایفای نقش کنند.

حجم عظیم تردد زوار سبب شده است که مرز چیلات دهلران به عنوان یک مرز امن و از همه مهمتر کوتاه ترین مسیر به عتبات عالیات در ستاد اربعین کشور و وزارت کشور مطرح شود و در قالب لایحه به هئیت دولت برای تصویب برود و در این راستا نیز اقدمات خوبی صورت گرفته است به گونه ای که با دستور استاندار ایلام اقدمات زیربنایی در مرزچیلات دهلران از سوی مسئولان اجرایی شهرستان دهلران در کمترین زمان ممکن فراهم شد و مردم دهلران خود را برای میزبانی از زوار اربعین سال جاری آماده کردند.

حضور وزیر کشور در هفته گذشته در مرز بین المللی مهران بهترین فرصت برای تصویب بازارچه مرزی چیلات دهلران بود،یکی از وعده های مسئولان احداث دو بازارچه مرزی از جمله مرز چیلات در این شهرستان بود ولی گویا تنها در حد شعار باقی ماند چرا که همزمان با حضور وزیر کشور دراستان برای تحقق این موضوع مهم، متاسفانه تنها نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی درجریان این سفر بسیار مهم غایب بود و از این فرصت استفاده چندانی در این زمینه صورت نگرفت.

* مسئولان زمینه حضور وزیر کشور را در دهلران را فراهم کنند

در همین زمینه حجت الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه دهلران اظهار داشت: با توجه به پیگیری های بعمل آمده، بستر تردد زوار در مرز چیلات دهلران هم باید فراهم شود و حضور وزیر کشور در دهلران برای تسهیل در تردد و بررسی مشکلات این مرز ضروری بود.

وی افزود: در سال های گذشته مردم ولایتمدار شهرستان دهلران ضمن اینکه پذیرایی بی نظیری را از زوار اربعین حسینی(ع) بعمل آوردند، حجم قابل توجهی از ترافیک نیز در دهلران انجام گرفت.

وی بیان داشت: مشکلات زیادی مثل فرمانداری ویژه و حق نوار مرزی در شهرستان دهلران وجود دارد که نیازمند توجه و دستور وزیر کشور است.

* مرز چیلات دهلران در سال جاری بازگشایی می شود

محمدرضا مروارید استاندار ایلام بیان داشت: خوشبختانه همه شرایط برای فعال شدن بازارچه مرزی چیلات در شهرستان دهلران مهیا است.

وی اظهار داشت: متاسفانه کشور عراق هنوز برای راه اندازی مرز چیلات دهلران اعلام آمادگی نکرده است چون برای ایجاد بازارچه باید علاوه بر مجوز از وزارت کشور، وزارت دارایی عراق نیز مجوز لازم را صادر کند و علت تاخیر در صدور مجوز به خاطر شرایط و تغییرات سیاسی بوده که اتفاق افتاده است.

با توجه به تغییرات انجام شده در وزارت دارایی عراق خوشبین هستیم که مجوز ایجاد بازارچه چیلات دهلران از طرف کشور عراق صادر شودمروارید عنوان کرد: با توجه به تغییرات انجام شده در وزات دارایی ما خوشبین هستیم که مجوز ایجاد بازارچه چیلات دهلران از طرف کشور عراق صادر شود.

استاندار ایلام تصریح کرد: خوشبختانه در مرز چیلات زیر ساختهای لازم فراهم شده و جاده دسترسی آن نیز برای تعریض و آسفالت به پیمان رفته است.

وی بیان داشت: بازارچه مرزی چیلات دهلران علاوه بر وزارت کشور از طریق ستاد اربعین کشور نیز برای تصویب در هئیت دولت در حال پیگیری است و در این راستا نیز استانداری ایلام برای ایجاد بازارچه مرزی دهلران در تلاش است و امیدواریم در سال جاری بازارچه مرزی چیلات دهلران راه اندازی شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تابناک ایلام، تاریخ انتشار: 11 مهر 1395، کدخبر: ۳۰۵۳۳۵، www.tabnakilam.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین