پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۸۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
دیمیتری کولبا وزیر امورخارجه اوکراین اعلام کرد که کشورش خواستار مذاکره با روسیه و تمام کشور‌های امضا کننده سند وین برای اعتمادسازی شده است.
شعار سال: کولبا در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: اوکراین خواستار دیدار با همه کشور‌های امضا کننده سند وین ۲۰۱۱ در مورد تقویت اعتماد و امنیت از جمله روسیه شده است.

وی افزود: روسیه به درخواست ما در مورد سند وین پاسخ نداد و ما اقدام بعدی می‌کنیم و خواستار دیدار با شرکت کنندگان در سند وین در ۴۸ ساعت آینده برای گفتگو درباره نقل و انتقالات نیرو‌های نظامی روسیه در نزدیکی مرز‌های اوکراین و منطقه اشغال شده کریمه شدیم.

وزیر خارجه اوکراین نوشت: اگر روسیه به سخنان خود در مورد تفکیک ناپذیر بودن امنیت در محدوده سازمان امنیت و همکاری اروپا رویکرد جدی دارد باید تعهداتش در مورد شفافیت نظامی را عمل کند.

وزیر خارجه اوکراین روز جمعه اعلام کرد که کشورش به روسیه ۴۸ ساعت مهلت داد تا در مورد آنچه که «فعالیت نظامی» مسکو در مرز‌های اوکراین خواند، توضیح دهد.
 
دیمیتری کولبا، گفت، اوکراین از روسیه خواسته است ظرف ۴۸ ساعت در مورد "فعالیت نظامی" خود در مناطق نزدیک مرز اوکراین توضیحاتی ارائه کند.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: ما به طور رسمی مکانیسم کاهش خطر را مطابق با بند سوم سند وین راه اندازی کرده‌ایم و از روسیه خواسته‌ایم تا توضیحات مفصلی در مورد فعالیت‌های نظامی در مناطق مجاور خاک اوکراین و کریمه موقتاً اشغال شده ارائه دهد (اوکراین کریمه را به عنوان منطقه اشعال شده توسط روسیه می‌داند).

کولبا گفت: روسیه ۴۸ ساعت فرصت دارد تا پاسخ دهد.

وزیر امور خارجه اوکراین گفت: در صورت عدم پاسخگویی یا ناکافی و بی ربط بودن جواب مسکو، اوکراین با کشور‌های مرتبط با این سند به منظور تشکیل جلسه فوق‌العاده‌ای در این مورد تماس خواهد گرفت.

یک مقام وزارت خارجه روسیه روز ۱۱ ماه فوریه به ریانووستی گفت که وزارت خارجه روسیه از طریق سازمان امنیت و همکاری اروپا نامه حاوی درخواست اوکراین برای ارائه توضیح در مورد فعالیت‌های نظامی روسیه در مناطق همجوار اوکراین و تعداد نیرو‌های نظامی این کشور را دریافت کرده است.

بخش‌های غربی روسیه با توجه به همسایگی با اوکراین و نزدیکی به کشور‌های عضو ناتو که کانون تنش میان روسیه و غرب است، برای روس‌ها اهمیت فراوان دارد و به آمادگی رزمی نیرو‌های نظامی مستقر در این مناطق توجه خاص می‌شود.

کارشناسان معتقدند که کاخ سفید با کمک متحدان اروپایی، به دنبال ضربه زدن به روسیه بوده و مساله اوکراین را بهانه و دستاویز قرار داده است. در ماه‌های اخیر نیز به دلیل ادعای غرب درباره صف‌آرایی نظامی روسیه در مرز‌های اوکراین، روابط ناتو با روسیه دچار تنش شده است.

بخش‌های غربی روسیه با توجه به همسایگی با اوکراین و نزدیکی به کشور‌های عضو ناتو که کانون تنش میان روسیه و غرب است، برای روس‌ها اهمیت فراوان دارد و به آمادگی رزمی نیرو‌های نظامی مستقر در این مناطق توجه خاص می‌شود.

تحلیلگران براین باورند که کاخ سفید با کمک متحدان اروپایی، به دنبال ضربه زدن به روسیه بوده و مساله اوکراین را بهانه و دستاویز قرار داده است. در ماه‌های اخیر نیز به دلیل ادعای غرب درباره صف‌آرایی نظامی روسیه در مرز‌های اوکراین، روابط ناتو با روسیه دچار تنش شده است.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۶۵۰۳۲۸، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین