پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۳۸۳
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: خوشبختانه دوستداران زبان فارسی با دفاع هم از زبان فارسی و هم زبان‌های مادری اقوام مختلف مردم ایران، اجازه ندادند حمله به زبان فارسی به یک فتنه مبدل شود.
شعار سال: غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به مناسبت دوم اسفند که متقارن با روز جهانی زبان مادری است، به حمله‌های اخیر رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور به زبان فارسی اشاره کرد و گفت: هرچند وقت یکبار از ناحیه رسانه‌هایی مثل «بی‌بی‌سی»، «منوتو» و «ایران اینترنشنال» و... که خاستگاه و زادگاهشان هم معلوم و کاملا مشکوک است، درباره زبان مادری بخش‌هایی از مردم ایران که غیر از زبان فارسی است، موجی برپا می‌شود.

وی ادامه داد: در نوبت اخیر هم، حدود دو هفته قبل یک زمینه‌چینی توسط همین رسانه‌ها صورت گرفت و گویی برای یک حمله آتشی تهیه می‌کردند، اما خوشبختانه دوستداران زبان فارسی و استادان و غیرتمندان از سراسر کشور و حتی از بطن همان مردمی که این رسانه‌ها سنگ دفاع از آن‌ها را به سینه می‌زدند، به میدان آمدند و با دفاع هم از زبان فارسی و هم زبان‌های مادری اقوام مختلف مردم ایران، اجازه ندادند به یک فتنه مبدل شود.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی دفاع درست و به‌موقع مردم و اساتید از زبان فارسی را سبب خنثی شدن توطئه علیه این زبان کهن عنوان کرد و افزود: شنیدم خود افراد و جریان‌هایی هم که این حرکت را راه‌اندازی کردند، عقب‌نشینی کردند و متوجه شدند که مردم ایران سال‌ها است که دوست را از دشمن شناخته‌اند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری بین المللی قرآن، تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر:iqna.ir/۴۰۳۷۷۳۳
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین