پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۵۶۴
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
فتاح در مراسم افتتاح کارخانه کنسانتره ۲.۵ میلیون تُنی سنگ آهن بنیاد مستضعفان در خواف، مدعی سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در منطقه محروم و مرزی شده است؟ فقط یک سوال از ایشان داریم. شما برای خواف سرمایه گذاری کردید یا برای سنگ آهن خواف؟
شعار سال: سید پرویز فتاح در مراسم افتتاح کارخانه کنسانتره سنگ آهن سنگان خواف اظهار کرد: این کارخانه مواد اولیه ۱.۵ میلیون تن فولاد را تامین می‌کند و ظرفیتی معادل ۱۰ درصد به تولید کنسانتره سنگ آهن کشور اضافه می‌کند.

وی افزود: بنیاد مستضعفان تقریبا ۴ هزار میلیارد تومان در این کارخانه سرمایه گذاری کرده است.

فتاح خاطرنشان کرد: در راه اندازی این کارخانه، هیچ نیروی خارجی دخالت نداشت. اطمینان می‌دهیم که سرعت این پروژه و دقت کار نیرو‌های جوان و متخصص کشورمان قطعا بهتر از شرایطی بود که خارجی‌ها در آن حضور پیدا می‌کردند و این یعنی اقتصاد مقاومتی و شکست تحریم ها.

وی تاکید کرد: امروز ما کارخانه‌ای را افتتاح کردیم که تمام ضوابط و استاندارد‌های فنی و محیط زیستی در آن رعایت شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در ادامه گفت: فعالیت‌های اقتصادی بنیاد با هدف توسعه زیرساخت‌های کشور از یک سو و بهره‌مند شدن محرومان و مستضعفان کشور از سود حاصل این فعالیت‌ها از سوی دیگر انجام می‌شود.

فتاح خاطرنشان کرد: ما به دنبال تکمیل زنجیره فولاد در بنیاد مستضعفان هستیم. امروز کلنگ آغاز عملیات اجرایی گندله سازی به ظرفیت ۵ میلیون تن را به زمین زدیم و مقرر شده ۶ هزار میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری کنیم. احداث آن نیازمند ساخت یک کارخانه کنسانتره دیگر به ظرفیت ۲.۵ میلیون تن با سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد تومان است و این یعنی سرمایه گذاری ۱۴ هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در این منطقه.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این فعالیت بنیاد در صنعت فولاد باعث اشتغالزایی در کشور و رونق اشتغال برای نیرو‌های بومی این منطقه و جنوب کشور شده است. ما به این موضوع توجه داریم که در کنار فعالیت‌های اقتصادی باید به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در قبال مردم منطقه توجه داشته باشیم؛ لذا در کنار فعالیت محرومیت زدایی خود در شهرستان رشتخوار به عنوان یکی از مناطق هدف محرومیت زدایی بنیاد در همسایگی خواف، سهم قابل توجهی را از هزینه‌های ۲ بانده کردن جاده تایباد به خواف و ۲ بانده کردن خط ریلی خواف که این شهرستان را به خط آهن سراسری کشور متصل می‌کند بر عهده گرفتیم.

۱۸۶ نفر به طور مستقیم و ۱۸۶۰ نفر به طور غیر مستقیم بکار گرفته می‌شوند

هاشم نظام آبادی مدیرعامل هلدینگ معدنی بنیاد نیز در این مراسم گفت: این کارخانه با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و در سطح قابل رقابت با نمونه‌های مشابه توسط نیرو‌های داخلی ساخته شده است. برخی از این تجهیزات همچون پمپ‌ها برای نخستین بار در کشور ساخته شد و این تجهیزات با راندمان بسیار خوب در خدمت تولید قرار گرفتند. سنگ شکن این کارخانه بزرگترین سنگ شکن کشور است که هر ساعت ۲۷۰۰ تن سنگ را دریافت می‌کند افزود: ما در راستای بی اثر کردن تحریم‌ها از ظرفیت شرکت‌های داخلی استفاده کردیم و حتی یک نیروی خارجی در راه اندازی این کارخانه دخالت نداشته است.

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه عظیم طی ۳۰ ماه به اتمام رسید. تمام نیرو‌های این شرکت از ظرفیت‌های بومی منطقه‌ای هستند و از طریق آزمون جذب می‌شوند. امروز ۱۸۶ نفر به طور مستقیم و ۱۸۶۰ نفر به طور غیر مستقیم بکار گرفته می‌شوند.

گام بلند بنیاد مستضعفان برای پایین آوردن سرانه بیکاری در خراسان رضوی

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: بنیاد مستضعفان با ساخت این طرح عظیم و تولید کنسانتره سنگ آهن، گام بلندی در راه پایین آوردن سرانه بیکاری در استان برداشته است.

وی افزود: خراسان رضوی ظرفیت‌های متعددی دارد که ما وظیفه داریم اقدامات لازم را برای شکوفایی آن‌ها فراهم کنیم. این که جریان اقتصادی خراسان رضوی مبتنی بر استعداد‌ها باشد و چرخ‌های آن هر روزه با سرعت بیشتر حرکت کند وظیفه ما است که باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

نظری خاطرنشان کرد: اگر برای فراهم شدن زیرساخت‌ها ما منتظر همراهی دستگاه‌های دولتی باشیم کاری از پیش نخواهیم برد؛ این کارخانه باید بتواند آب و برق مورد نیازش را خودش تولید کند، البته که خودکفایی مجموعه‌های پیش رو همیشه مورد تاکید ما بوده و خواهد بود.

وی در ادامه گفت: بنیاد مستضعفان باید پیش قدم شود تا در این منطقه مشکل آب و برق برطرف شود و ما نیز در این امر در کنار بنیاد خواهیم بود.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسیر حدفاصل بین تربت تا خواف آزار دهنده است و دستگاه‌های دولتی نیز شرایط رسیدگی به این موضوع را ندارند؛ بنیاد مستضعفان برای حل این مشکل منطقه نیز می‌تواند پیش قدم باشد و به آسایش مردم منطقه کمک کند.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:۴ اسفند ۱۴۰۰، کدخبر:، www.farsnews.ir، ۱۴۰۰۱۲۰۴۰۰۰۶۵۵
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین