پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۸۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
نرجس خانعلی زاده، پرستار جوان رودسری بخش اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان در سال ۱۳۹۸ و در آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران؛ حین رسیدگی به بیماران، به کووید ۱۹ مبتلا و در روز سه شنبه ۶ اسفند ماه در سن ۲۴ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شد. نرجس خانعلی زاده نخستین شهید مدافع سلامت کشور محسوب شده است. روز جمعه ششم اسفند ۱۴۰۰ شاهد برگزاری مراسمی جهت زنده کردن یاد و خاطرات حماسی این شهیده سلامت، در زادگاهش (شهر کلاچای شهرستان رودسر) بودیم. استاندار محترم گیلان نیز در این مراسم حضور داشت.
شعار سال: نرجس خانعلی‌زاده در سال ۱۳۷۴ در کلاچای، شهرستان رودسر متولد شد. او پس از پایان تحصیلات، طرح پرستاری خود را در بیمارستان امام خمینی تهران سپری کرد و به‌عنوان پرستار در بخش اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان مشغول به خدمت بود. نرجس خانعلی‌زاده، ۴ اسفند ۱۳۹۸ در پی شیوع گستردهٔ ویروس کرونا در ایران، با عوارض مشابه ابتلا به ویروس کرونا، در حین رسیدگی به بیماران در محل کار خود از حال رفت و به زمین افتاد. وی به دلیل عوارض ریوی و تنگی نفس در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد. نرجس خانعلی‌زاده در بعدازظهر روز ۶ اسفند ۱۳۹۸ در بیمارستان میلاد لاهیجان درگذشت.
 
حاشیه‌های زیادی در خصوص علل درگذشت او مطرح شد. اما بعد از طی مراحل قانونی، ابتلای او به ویروس کرونا در حین خدمت اثبات گردید و بعنوان اولین شهید سلامت کشور، نامدار شد. در خرداد ۱۴۰۰ مجسمه نرجس خانعلی‌زاده در میدان شهر کلاچای استان گیلان نصب شد. این سازه متشکل از مجسمه و قاب شیشه‌ای به ابعاد یک در یک و ارتفاع یک متر و ۸۰ سانتیمتر طراحی و ساخته شده‌است.
 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
0
6
روحش شاد.
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
0
2
همکار من در بیمارستان میلاد بود. روحش شاد باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
0
3
خدا رحمتش کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین