پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۸۷۳
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
مدیرعامل شرکت کارگزاری ارزیابی و نظارت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: یکی از بقایای کشاورزی که می‌تواند به عنوان جایگزین نهاده دامی مورد استفاده قرار بگیرد «بقایای برداشت نیشکر» است؛ در حال حاضر نزدیک به هشتاد هزار هکتار مزرعه نیشکر وجود دارد که به صورت میانگین در هر هکتار نزدیک به ده تن برداشت سرنی نیشکر داریم که امکان جایگزینی برای نهاده‌های دامی را دارد.
شعار سال: محمد جلیلی، مدیرعامل شرکت کارگزاری ارزیابی و نظارت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری در خصوص برنامه جامع جایگزین و اصلاح مصرف خوراک دام، طیور و آبزیان ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری، گفت: یکی از مشکلاتی که در تولید صنعت دامپروری طی سال‌های اخیر در کشور مطرح شده تامین خوراک دام است.

وی با بیان اینکه تامین خوراک دام متاثر از تحریم‌ها و خشکسالی بوده و این موضوع امنیت غذایی را به خطر می‌اندازد، گفت: تامین خوراک دام یکی از مهم‌ترین ارکان ذخیره ارزش کشاورزی محسوب می‌شود از این رو ستاد توسعه زیست فناوری با هدف ارتقا تاب آوری کشور در صدد استفاده از ظرفیت‌های داخلی است.

جلیلی ادامه داد: بنا داریم تا به واسطه استفاده از تمامی ظرفیت‌های داخلی برنامه جامع جایگزین و اصلاح مصرف خوراک دام، طیور و آبزیان را از طریق بقایای کشاورزی بکار بگیریم.

مدیرعامل شرکت کارگزاری ارزیابی و نظارت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ادامه داد: یکی از بقایای کشاورزی که می‌تواند به عنوان جایگزین نهاده دامی مورد استفاده قرار بگیرد «بقایای برداشت نیشکر» است؛ در حال حاضر نزدیک به هشتاد هزار هکتار مزرعه نیشکر وجود دارد که به صورت میانگین در هر هکتار نزدیک به ده تن برداشت سرنی نیشکر داریم.

به گفته جلیلی، از این میزان برداشت نیشکر نزدیک به هشتصد میلیون تن سرنی نیشکر داریم که امکان جایگزینی برای نهاده‌های دامی را دارد بر همین اساس استفاده از بقایای نیشکر از دیدگاه اقتصادی هم گردش مالی بالایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه اخیرا تفاهم نامه‌ای منعقد شده که نتیجه آن، رفع نیاز‌های فناورانه برای استفاده از بقایای نیشکر است، گفت: بر همین منوال، ۳ فراخوان تهیه و نیاز‌های فناورانه این حوزه را مشخص کردیم.

مدیرعامل شرکت کارگزاری ارزیابی و نظارت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با اشاره به این ۳ فراخوان که شرکت‌های تولیدی، دانش بنیان و فناوران کشور می‌توانند ایده‌های خود را در این زمینه ارائه کنند، گفت: «طراحی و تولید دستگاه سرنی نیشکر»، «برداشت پیوسته نیشکر (ارتقا و بهینه‌سازی دستگاه هاروستر)»، «طراحی و تولید دستگاه جمع آوری پوشال نیشکر» که عمدتا وارداتی هستند از مواردی هستند که دانش بنیان‌ها می‌توانند در این زمینه ورود کنند.

جلیلی با بیان اینکه ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری تا ۱۵اسفندماه به دانش بنیان‌ها و فناوران مهلت داده که ایده‌های خود را به صورت مکتوب به ستاد ارسال کنند، گفت: کارگزار بیرونی ستاد توسعه زیست فناوری با بررسی و ارزیابی طرح‌ها و ایده‌های فناوران، پروژه‌های منتخب را معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: طرح‌های منتخب با حمایت نامحدود ستاد توسعه زیست فناوری در زمینه تولید محصولات در ۳ محور تعیین شده فعالیت خود را آغاز می‌کنند؛ حمایت ستاد یا به صورت سرمایه گذاری است یا در قالب تسهیلات.

جلیلی در خصوص لیزینگ این محصولات گفت: در صورت اخذ مجوز دانش بنیانی ۳ دستگاه موجود در فراخوان توسط شرکت‌ها امکان بهره مندی از لیزینگ محصولات دانش بنیان برای خریداران این دستگاه‌ها وجود دارد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری ارزیابی و نظارت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری تاکید کرد: ستاد توسعه زیست فناوری محدودیتی برای سرمایه گذاری ندارد، زیرا به شدت استفاده از این بقایا مورد نیاز کشور است و معاون علمی و فناوری هم به شدت به این موضوع تاکید دارند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از تحلیل بازار، تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر www.tahlilbazaar.com/۱۳۷۱۸۱
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین