پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۷۴۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
وزارت برق عراق اعلام کرد که هیات‌های بلند پایه عراقی از جمله سه وزیر به ایران خواهند آمد تا درخصوص افزایش صادرات گاز ایران به این کشور رایزنی کنند.
شعار سال: خبرگزاری رسمی عراق (واع)، احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد که هیات‌های عراقی بلندپایه از جمله سه وزیر و مسئولان دیگر به زودی به ایران سفر خواهند کرد.

وی تاکید کرد: هدف از این سفر توافق درخصوص ازسرگیری ساز و کار صادرات گاز ایران به این کشور و حمایت از شبکه ملی به منظور آماده شدن برای فصل تابستان است.

موسی در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد: کاهش صادرات گاز ایران به عراق هنوز ادامه دارد و ایران روزانه حداقل باید ۴۵میلیون مترمکعب گاز به عراق صادر کند، اما این صادرات اکنون ۸ میلیون متر مکعب است.

وی در ادامه در رابطه با سفر هیات‌های بلندپایه عراقی به ایران گفت: این هیات‌ها وزرای برق، دارایی و نفت و همچنین مدیر کل بانک تجارت عراق را شامل می‌شود.

چند روز پیش فواد حسین، وزیر خارجه عراق در گفتگو با الشرق الاوسط با اشاره به بحران برق و گاز در عراق گفت که ۴۵ درصد برق و گاز این کشور از ایران وارد می‌شود، اما ایران نیز خودش گاهی اوقات با بحران مواجه می‌شود، زیرا یک کشور بزرگی است و به برق زیادی نیاز دارد به همین دلیل به این فکر هستیم که از کشور‌های خلیج (فارس) انرژی وارد کنیم.

پیش از این نیز احمد موسی، سخنگوی رسمی وزارت برق عراق در یک نشست خبری تاکید کرد که این کشور هیچ جایگزینی برای گاز ایران ندارد.

وی با اشاره به کاهش صادرات گاز ایران به عراق و راه اندازی ابتکارعملی در راستای حمایت دولت از انرژی در این کشور گفت: برای تنوع منابع گازی و کاهش وابستگی به طرف ایرانی تلاش می‌کنیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از برخط، تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر:.barkhat.news/۱۶۴۶۳۸۲۵۴۷۵۶
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین