پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۳۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
به احمدی‌نژاد گفتم یا سوادت بالاست یا روی ابرها حرف می‌زنی، قهر کرد و رفت

شعار سال:

علی اکبر ناطق نوری یک بار دیگر بر عدم کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تأکید کرد. به گزارش «ایران»، پنجشنبه گذشته اعضای شورای مرکزی حزب اسلامی ایران زمین با حضور در دفتر ناطق نوری با وی دیدار کرده و از ناطق نوری دعوت می‌کنند تا در عرصه انتخابات حضوری جدی‌تر داشته باشد. وی نیز با یادآوری آنچه که در ادوار گذشته انتخابات ریاست جمهوری رخ داده، بار دیگر بر موضع خود پافشاری کرده و با گفتن اینکه «وارد میدان نمی‌شوم، چون قاعده بازی را بلد نیستیم»، آب پاکی را روی دست دعوت‌کنندگانش می‌ریزد. اصرار این تشکل برای اینکه او حداقل محوریت «جبهه اعتدال»، یا «جبهه وحدت ملی» را بپذیرد نیز از سوی او پاسخ مساعد دریافت نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، ناطق نوری در واکنش به حضاری که از وی خواسته‌اند به صورت جدی وارد گود شود، گفت: من به‌عنوان فردی که بنیه دارم؛ نشاط دارم؛ حوصله کار تشکیلاتی دارم؛ نه افراطی هستم و نه تفریطی؛ خیلی‌ از اصولگرا و اصلاح‌طلب‌ها و راست و چپ را هم قبول دارم و آنها نزد من می‌آیند، حاضر نیستم وارد میدان شوم؛ زیرا قاعده بازی را نمی‌دانیم.
به گزارش تسنیم، وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 84، گفت: سال 84 در همین دفتر جلسه‌ای گذاشتیم. احمدی‌نژاد می‌گفت من برنامه دارم، مرحوم عسگراولادی هم حضور داشت. پس از آن که احمدی‌نژاد حرف‌هایش را زد، مرحوم عسگراولادی رو به من گفت: این برادر ما احساس می‌کند اسلام را فقط او می‌فهمد؛ انقلاب را او به اینجا رسانیده و کشور را فقط او می‌تواند اداره کند. من نیز رو به احمدی‌نژاد گفتم، حرف‌هایت را خوب گوش دادم؛ یا سوادت خیلی بالاست و ما نمی‌فهمیم یا شما روی ابرها حرف می‌زنید که وی قهر کرد و رفت. بر همین اساس دیگر کاندیداها را نیز آوردیم از آنها برنامه خواستیم، دفاع کردند و بعد هم دیدیم خیلی مایل نیستند کار تشکیلاتی پیش رود من هم گفتم شما را به خیر و ما را به سلامت.
وی با بیان اینکه «یکی از مشکلات کشور، عدم انجام کار کارشناسی است»، گفت: باید در همه کارها به خبره آن کار مراجعه و از او سؤال کرد. خبره می‌تواند خبره را انتخاب کند و معنی حزب همین است. شورای مرکزی یک حزب کارشناس مسائل حزبی است که بدنه و عامه مردم در مسائل انتخابات باید به آن مراجعه کنند و او بتواند پاسخگو باشد که متأسفانه نوعاً احزاب ما این گونه نیستند. امروز بیشتر احزاب ما به تعبیر مقام معظم رهبری «قبیله‌اند» نه حزب. حجت‌الاسلام ناطق نوری افزود: تنها حزبی که می‌شد حزب نامید، حزب توده بود که در کف خیابان بود و هرکسی را که خوب حرف می‌زد؛ از کارگر حمامی که مثل لنین حرف می‌زند که سال 46 هم به زندان افتاد، گرفته تا صف اتوبوس و قهوه‌خانه‌ها و مجالس ختم و...، همه افراد را به خود جذب می‌کرد. حزب توده ساز و کار حزبی داشت و آنقدر قدرت گرفته بود که رژیم شاه نتوانست آن را از پا درآورد.
وی با اشاره به فعالیت احزاب در بعد از انقلاب، گفت: بعد از انقلاب بهترین حزب، حزب جمهوری اسلامی است که هرچه داریم از آنجاست و از جیب آن داریم می‌خوریم؛ حزبی که با نظر امام(ره) تشکیل شد و بهترین شخصیت‌ها همچون رهبر معظم انقلاب ‌اسلامی، مرحوم شهید بهشتی، ‌هاشمی رفسنجانی، موسوی اردبیلی در رأس آن بودند. بعدها به تشخیص امام راحل و به دلیل عدم سازگاری با ساختار حکومتی فیتیله‌اش پایین کشیده شد.
ناطق نوری بابیان اینکه مشکل دیگر احزاب ما این است که آنها به قاعده کار حزبی آگاه نیستند، اظهار کرد: در کشور ایتالیا میانگین عمر یک دولت 5/1 سال است. دولت عوض می‌شود ولی کشور تکان نمی‌خورد؛ چرا که در این کشور سیستم وجود دارد و رئیس‌جمهوری از هر حزبی باشد، حق دارد مشاورین، وزرا و معاونین را از حزب خود برگزیند، اما از آن به پایین کارشناسان هستند که تعیین می‌کنند و رئیس ‌جمهوری حق ندارد مدیرکل یا رئیس اداره‌ای خاص را تغییر دهد. اما در کشور ما یک جناح روی کار می‌آید و همه را رد می‌کند، آن که رأی می‌آورد کارکنان جناح رقیبش را کنار می‌گذارد. وی ادامه داد: ما قاعده بازی را بلد نیستیم، کشوری که 37 سال حکومت جمهوری اسلامی دارد نباید این‌گونه باشد، دکتر روحانی سه وزیر را که در مجلس قبلی رد شده بودند، پیشنهاد می‌کند و آنها در این مجلس رأی می‌آورند. چنین چیزی بار را به منزل نمی‌رساند. آن گونه که ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین به «ایران» گفت بعد از جلسه نیز به صورت شخصی در باب تشکیل جبهه‌ای انتخاباتی به محوریت ناطق نوری با او صحبت می‌کند. به گفته رئوفیان، «حجت‌الاسلام ناطق نوری بخوبی می‌تواند از عهده تأسیس یک حزب فراگیر و با تشکیل جبهه‌ای متشکل از احزاب معتدل پروانه‌دار از دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب که محوریتش با خود ایشان باشد، بر‌آید و فضای مناسبی برای نهادینه شدن تحزب در کشور فراهم آورد. لذا پیشنهاد ما تشکیل جبهه اعتدال با محوریت ایشان است که بی تردید اقدام به چنین امری حرکت در مسیر و نقشه راه مشخصی است که رهبر معظم انقلاب ترسیم فرموده‌‌اند که راه صحیح، اصولگرایی اصلاح‌طلبانه است.» وی می‌افزاید: «در صورت تشکیل چنین جبهه‌ای با رویکرد اصولگرایی اصلاح‌طلبانه، اطمینان داریم نامزد پیشنهادی برای ریاست جمهوری یا افراد معرفی شده برای مجلس و شوراها با استقبال و پذیرش بالای مردمی مواجه خواهند شد و با توجه به برخورداری منتخبین از حمایت‌های بعدی، کشور به بهترین شکل ممکن اداره می‌شود، بی تردید رئیس جمهوری که از پشتوانه قوی احزاب برخوردار باشد، در اداره کشور موفق‌تر است.» رئوفیان همچنین به «ایران» گفت که تشکل متبوعش قصد کاندیداتراشی مقابل حسن روحانی ندارد و تنها معتقد است شاید بتوان با اصطکاک کمتری در دولت آینده کار را پیش برد. اما ناطق نوری در پاسخ به این سخنان که هم در جمع و هم در خلوت مطرح می‌شود، پاسخش را تکرار می‌کند. ناطق نوری واپسین هفته شهریورماه سال جاری و در پاسخ به دعوت مشابهی گفته بود: من هم به رئیس جمهوری نظر موافق دارم و هم ایشان از دوستان من است و هم اینکه ایشان را موفق می‌دانم و ان‌شاءالله آقای روحانی در صحنه هستند و خواهند بود و من نیز گزینه‌ای غیر از ایشان درنظر ندارم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار 29 آبان 1395، شماره:6363 : صفحه :3
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین