پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۷۴۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
نمایندگان مجلس با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی مخالفت کردند و چند معافیت مالیاتی را هم حذف کردند.
شعار سال: نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال آینده با حذف بند ش تبصره ۶ ماده واحده این لایحه در خصوص دریافت مالیات ارزش افزوده در مناطق آزاد موافقت کردند.
مخالفت نمایندگان مجلس با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مناطق آزاد
بر اساس این گزارش طبق این قرار بود مناطق آزاد تجاری صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی مشابه سر زمین اصلی، مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شوند.
 


همچنین با بند ق تبصره ۶ ماده واحده این لایحه موافقت شد.

طبق این مصوبه: ۱- معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشارات کمک درسی حذف می‌شود.

۲- به منظور حمایت از تولید و صاحبان کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا، براساس اعلام ستاد ملی کرونا، واحد‌های صنفی با درآمد مشمول مالیات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در سال جاری علاوه بر معافیت‌های قانونی و بخشودگی و مشوق‌های مالیاتی، برای مالیات بر عملکرد سال ۱۴۰۰ از پنج واحد درصد بخشودگی از نرخ مالیاتی برخوردار می‌شوند.

۳- واردات خودرو آمبولانس توسط سازمان اورژانس از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف است.

۴- معافیت‌های مالیاتی مؤسسات کنکور دانشگاه‌ها اعم از کنکور سراسری و کنکور‌های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری)، حذف می‌شود.

۵- برخورداری از معافیت‌های مالیاتی برای درآمد‌های حاصل از صادرات کالا‌ها و خدمات و هرگونه جایزه و مشوق‌های صادراتی منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از بورس پرس، تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۸۲۴۰۵، boursepress.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین