پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۵۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
چنان حق به جانب حرف میزند که اگر کسی رزومه و فرآیند رشد ایشان را نداند، باورش می شود که شق القمر در فدراسیون والیبال اتفاق افتاده و ایشان توانسته اند بعد از 48 سال اقدام به اعزام تیم والیبال بانوان به بازی های آسیایی کنند! وقتی خوش و خرم از پله های ساختمان واقع در بین میدان کاج و سرو بیرون می آمدی و مثلا قرار بود سلطانی فر وزیر شود، اسمت چه بود؟ وقتی معاون وزیر بودی نمی دانستی که بالغ بر 40 سال است که تیم بانوان در والیبال به مسابقات برون مرزی نرفته اند؟ دست بردار عزیز. رسانه امروز ، رسانه دیروز نیست. خیلی جاها را متر کرده دارد. آدرس دادیم تا حداقل خودتان بدانید که چه می گوییم.

شعار سال:رئیس فدراسیون والیبال با تاکید بر این‌که قرار گرفتن والیبال زنان ایران در جمع برترین‌های آسیا و جهان نیازمند برنامه‌ چهار تا هشت ساله است، گفت: برای رسیدن به اهدفمان در والیبال بانوان برنامه‌ ریزی کردیم و تیم والیبال زنان بعد از 48 سال به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود.
 
 مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان به همراه رئیس فدراسیون والیبال امروز (دوشنبه 16 اسفند) با حضور در کمپ تیم‌های ملی والیبال زنان در سالن چمران مجموعه ورزشی آزادی تهران از چهارمین اردوی انتخابی تیم ملی والیبال زنان بازدید کردند.
 
محمدرضا داورزنی ضمن خوش‌آمدگویی به معاون وزیر ورزش و جوانان، در جمع ملی‌پوشان حاضر در اردو گفت: استراتژی فدراسیون والیبال این است که در مسیر رشد و شکوفایی والیبال کشور، نگاه ویژه‌تری به والیبال بانوان داشته باشد؛ همان نگاهی که 15 سال پیش برای رشد و توسعه والیبال مردان داشتیم. حرکت درستی به سمت قله‌های پیش‌رو داشتیم به گونه‌ای که والیبال مردان ایران از رنکینگ بیست و هفتم به هشتم جهان در آن مقطع تبدیل شد، به 10 تیم برتر جهان راه یافتیم و این کار انرژی زیادی برد ولی می‌خواهیم این کار را در والیبال زنان ایران نیز انجام دهیم.
 
رئیس فدراسیون والیبال افزود: تلاش ما این است که با برنامه‌ریزی بهتر، برطرف نقاط ضعف، ایجاد امکانات مناسب‌تر، توسعه والیبال در اقصی نقاط کشور از طریق برگزاری مسابقات مختلف، هم در حوزه نونهالان و هم در حوزه نوجوانان بتوانیم برای شناسایی والیبالیست‌های مستعد در سراسر کشور، بستری‌‌سازی کنیم تا روی این نسل سرمایه‌گذاری کنیم.
 
وی با اشاره به حضورش در بازی تدارکاتی نوجوانان و جوانان، گفت: به آینده امیدوار شدم. آخرین باری که بانوان ایران‌زمین در بازی‌های آسیایی شرکت کردند، رقابت‌های سال 53 و به میزبانی تهران بود. پس از آن تا 38 سال، زنان ما در هیچ رویداد مهمی شرکت نکرده بودند. زمانی که بنده به فدراسیون آمدم، پیگیری کردیم تا پوشش بانوان را به تصویب برسانیم و پس از آن فدراسیون جهانی والیبال را مجاب کردیم که بانوان مسلمان بتوانند با پوشش در رقابت‌ها شرکت کنند.

داورزنی تصریح کرد: سپس حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را آغاز کردیم. در ابتدا به دنبال نتیجه و سکو نبودیم ولی در حال حاضر با توجه به جایگاه والیبال در جامعه و انتظارات شما و مردم از والیبال کشور، باید والیبال زنان ایران در جایگاه مناسب شان خود قرار گیرد.
 
رئیس فدراسیون والیبال با تاکید بر این‌که نگاه جنسیتی در والیبال نداریم، گفت: نباید این تصور شکل بگیرد که فدراسیون والیبال، فقط به والیبال مردان توجه دارد. به شخصه معتقدم زنان والیبالیست ایران برای قرار گرفتن در جمع تیم‌های خوب دنیا، هیچ چیز از پسران کم ندارند. درست است که در حوزه والیبال زنان در آسیا تیم‌های قدرتمندی همچون ژاپن، چین (قهرمان المپیک)، کره‌جنوبی حضور دارند ولی من معتقدم به لحاظ فیزیکی و استعدادی والیبال زنان ایران ظرفیت‌های لازم برای قرار گرفتن در جمع برترین‌ها را دارند.
 
داورزنی ادامه داد: برای رسیدن به اهدفمان در والیبال زنان، برنامه‌ریزی کردیم تا از تجربیات مربیان خوب دنیا استفاده کنیم. با رایزنی‌های انجام شده با ولاسکو و سایر دوستان، کمپدلی معرفی و این مربی ایتالیایی همکاری با فدراسیون را آغاز کرد. وی تجربه کار با رده‌های پایه و سنین مختلف را دارد. ضمن این‌که با تیم پسران ایتالیا هم کار کرده بود و به همین منظور به این نتیجه رسیدیم که اله می‌تواند برای رسیدن والیبال زنان ایران به اهداف‌ مدنظر کمک کند.
 
رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به کمک خوب معاونت توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان، افزود: با پیگیری‌های دکتر سجادی وزیر ورزش، دکتر کاظمی‌پور معاونت بانوان و سایر معاونین، کمک خوبی به والیبال زنان ایران صورت گرفت و مذاکراتی را آغاز و درخواست کردیم که در این دوره از بازی‌های آسیایی، نگاه وزارتخانه به والیبال زنان، نگاه نتیجه‌محور نباشد و اجازه خواستیم که بعد از 48 الی 50 سال، بتوانیم دختران‌مان را به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم. می‌خواستیم قله‌ای برایشان تعریف کنیم که با انگیزه و شتاب بیشتری به سمت قله حرکت داشته باشند.
 
وی به پخش زنده مسابقات والیبال زنان از پلت‌فرم‌های مختلف اشاره کرد و گفت: نمایش بازی‌ها و بردن رقابت‌ها به داخل منازل، انگیزه تازه‌ای در نسل جدید ایجاد کرد. از طرفی والیبال پشتوانه بزرگی همچون حضرت آقا را دارد. ایشان اعتقاد دارند که والیبال یکی از رشته‌های ورزشی بسیار خوب است و خانوادگی نیز این رشته را دنبال می‌کردند. ایشان یکی از حامیان بزرگ ما هستند تا بتوانیم حرکت خود را به سمت جلو پیش‌ببریم. ضمن این که باید چارچوب‌ها و اصول ایران اسلامی را رعایت کنیم. مسیری که در حال حاضر انتخاب کرده‌ایم مسیر سختی است که با کمک همه بازیکنان باید آن را طی کنیم. باید خودباوری لازم را داشته باشیم.
 
وی با تاکید بر این که نباید از قدرت‌های والیبال ترسید، گفت: در بخش مردان همین حالا که با شما صحبت می‌کنم چیزی حدود 11 سال است که کره موفق به پیروزی مقابل ایران نشده است. می‌‌خواهم بگویم اگر تک تک بازیکنان به این باور برسند که می‌توانند از پس تک‌تک تیم‌هایی آسیایی برآیند، می‌توانیم در زمره تیم‌های خوب آسیا باشیم. افق پیش روی والیبال زنان در گام اول، صعود از رتبه هشتمی و قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر آسیاست. سپس به سراغ آن خواهیم رفت که از پس ژاپن و چین و کره بربیاییم.
 
داورزنی با بیان این‌که فدراسیون والیبال نیاز به کمک مالی وزارت ورزش و جوانان ندارد، افزود: از وزارت‌خانه پول نمی‌خواهیم. بیش از پول، نیاز به حمایت معنوی وزارتخانه داریم و این‌که زنان والیبالیست ما را باور داشته باشند. زنان والیبال ایران در مسیر رشد قرار دارند و باید حمایت شوند.
 
داورزنی گفت: از خانم کاظمی‌پور، محمدیان و سایر همکاران می‌خواهم به توانایی‌های والیبال زنان ایران باور داشته باشند. باید به هم کمک کنیم تا با کار و برنامه‌ریزی بیشتر، به اهداف‌مان برسیم. زمانی که برای رسیدن به سطح اول والیبال مردان آسیا و قرار گرفتن در جمع تیم‌های برتر دنیا برنامه‌ریزی کردیم، 10 سال طول کشید که نتیجه برسیم و این را نباید فراموش کرد. نتوانستیم در المپیک 2008 و 2012 حضور داشته باشیم ولی در گام سوم توانستم بعد از 53 سال سهمیه المپیک 2016 کسب کنیم. پس این‌طور نیست که دو سال آینده برخی بگویند قرار گرفتن والیبال زنان آسیا در جمع چهار تیم برتر چه شد؟! چون رفتن به جمع برترین‌های آسیا و جهان نیازمند برنامه‌ریزی 4 الی 8 ساله است تا بتوانیم گام به گام پیش برویم.
 

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا  ، تاریخ انتشار: 16اسفند 1400، کدخبر: 1306546، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین