پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۶۰۷
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
وزیر علوم ضمن ابراز امیدواری به تسریع در تدوین و ابلاغ سند ملی نوآوری و فناوری گفت: مقدمات تدوین این سند آغاز شده است.
شعار سال: محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین اختتامیه بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی و سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی که با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به اینکه استقلال سیاسی برای کشور نعمت بسیار بزرگی است، گفت: رسیدن به جایگاه علمی ایران در راستای همین استقلال سیاسی اتفاق افتاده و یکی از بهترین مسیر‌هایی که می‌توان استقلال سیاسی را تقویت کرد، تقویت کشور از لحاظ رشد علمی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به رتبه ۱۶ علمی ایران در نمایه isi و رتبه ۶۰ از لحاظ نوآوری گفت: از لحاظ نوآوری باید به جایگاه مطلوب خود که همتراز جایگاه علمی ما باشد دست یابیم و کسب جایگاه‌های بالا از لحاظ علمی در دنیا بهترین نماد و نشانه برای تقویت قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در دنیاست.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه باید از تجربیات دنیا در زمینه علم و فناوری استفاده کنیم گفت: باید از توان و رشد داخلی برای رشد علمی بهره ببریم و در این راه از مسیر‌های میانبر و زودبازده استفاده کنیم که یکی از بهترین این مسیر‌ها توجه ویژه به فناوری و نوآوری است.

وزیر علوم اظهار داشت: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به فناوری و نوآوری وجود دارد و در همین راستا وزارت علوم در اولین گام اقدام به تأسیس معاونت فناوری و نوآوری کرده و رئیس جمهور محترم نیز قانون تأسیس صندوق عالی علوم، تحقیقات و فناوری را ابلاغ کرد و در لایحه ۱۴۰۱ نیز برای آن بودجه پیش‌بینی شد.

زلفی‌گل ضمن ابراز امیدواری به تسریع در تدوین و ابلاغ سند ملی نوآوری و فناوری گفت: مقدمات تدوین این سند آغاز شده است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ میلیون تحصیل‌کرده دانشگاهی داریم گفت: باید بتوانیم از توان و ظرفیت این جامعه علمی استفاده کنیم و همچنین به این نکته توجه کنیم که این تعداد از تحصیل‌کردگان دانشگاهی نشانه رشد فرهنگی جامعه است.

وزیر علوم گفت: امروز علاوه بر کسب جایگاه بالا در نمایش‌های معتبر جهانی جمهوری اسلامی به مرجعیت علمی در دنیا نزدیک شده و در راستای همین مرجعیت است که دانشمندان سراسر دنیا به شرکت در جشنواره‌هایی مانند جشنواره‌های خوارزمی رغبت دارند و در آن شرکت می‌کنند.

وی خطاب به برگزیدگان جشنواره جوان و جشنواره بین‌المللی خوارزمی نیز گفت: موفقیت این عزیزان حاصل فعالیت گروهی و جمع بزرگی از همکاران، معلمان، دانشجویان و افراد نزدیک به این عزیزان بوده است و جای دارد که این عزیزان نیز به نوبه خود مسیر تعالی و رشد را برای دیگران فراهم کنند.

وی جشنواره جوان بین‌المللی خوارزمی را جشنواره‌ای دانست که در آن به تحقیقات توصیه‌ای، توسعه‌ای، کاربردی و تحقیقات زیربنایی توجه می‌شود و در راستای اهمیت و جایگاه بالای این جشنواره در دنیا است که دانشمندان سراسر کشور‌ها به این جشنواره نگاه مثبت دارند.

وزیر علوم در پایان سخنان خود علم و فناوری را بهترین ابزار و راهکار برای تقویت و افزایش قدرت نرم کشور و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا اعلام کرد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرنامه دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۲۶۳۱۹، www.iusnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین