پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۶۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
فرهنگسرای «سلامت» با هدف ارایه خدمات به توانیابان همزمان با میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز در منطقه چهار پایتخت فعالیت خود را آغاز کرد.
شعار سال: فرهنگسرای سلامت با مساحت یکهزار متر مربع در دو طبقه با ۱۸ باب اتاق به صورت مشترک با کاربری اداری و آموزشی پانزدهم دی ماه سال ۱۳۸۲ به صورت تخصصی فعالیت‌هایش را آغاز کرد و سال ۱۳۸۹ با توجه به سیاست‌های وقت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با موافقت و تصویب در هیئت مدیره سازمان به فرهنگسرای هنگام تغییر نام داد.

در ادامه فعالیت، این فرهنگسرا آذرماه امسال در راستای مأموریت‌ها و وظایف محوله از سوی سازمان، با هدف ارائه خدمات خدمات فرهنگی، هنری، ورزشی و... به توانیابان مجددا با عنوان فرهنگسرای سلامت تغییر نام و کاربری داد.

آیین افتتاح رسمی فرهنگسرای سلامت عصر دوشنبه همزمان با اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رئیس، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فریبا سجادی رئیس فرهنگسرای سلامت، رضا پوریافر شهردار منطقه چهار شهر تهران، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مسئولان فرهنگی و شهری برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این آیین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت ابوالفضل (ع) اظهارداشت: خداوند عالم را برای همه انسان‌ها چه روشندل، توانیاب، کوتاه قامت بلند همت خلق کرده است، خداوند همه عالم را برای هر قشری مسخر کرده است، مانع خود ما هستیم و گاهی به هنر و فعالیت‌های توانیابان غبطه می‌خوریم.

امرودی گفت: همه ما با همه تفاوت‌هایمان می‌توانیم به درجه کمال انسانی برسیم، باید نگاهمان را اصلاح کنیم نباید نگاه ترحم‌آمیز به یکدیگر داشته باشیم، این نگاه به ما آسیب می‌رساند.

وی با اشاره به راه‌اندازی فرهنگسرای سلامت ویژه توانیابان افزود: در شهر تهران بیش از یک میلیون نفر توانیاب زندگی می‌کنند که استعدادیابی و غنی‌سازی اوقات فراغت، ارایه خدمات مشاوره، آموزش، توانمندسازی و ایجاد زمینه اشتغال توانیابان باید در این فرهنگسرا مدنظر قرار بگیرد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: همچنین سایر امکانات این سازمان از جمله فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ، پردیس تئاتر تهران، پردیس‌های سینمایی باید در اختیار توانیابان قرار بگیرد و این قشر در اجرای برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری از جمله کانون‌های ادبی، شعر، هنر‌های تجسمی، نمایشی، موسیقی و... مشارکت داشته باشند.
 
فرهنگسرای «سلامت» در پایتخت فعالیت خود را آغاز کرد

امرودی اظهارداشت: باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که افراد توانیاب داشته‌های خود را باور داشته باشند و در جامعه حضور پیدا کنند و همچنین از سویی دیگر افکار عمومی را آگاه کنیم تا افراد توانیاب را در جامعه بپذیرند، نگاه ترحم‌آمیز به توانیابان، یک نگاه خیانت‌بار به این قشر است، توانیابان تفاوتی با دیگر افراد ندارند و اشرف مخلوقات هستند.

وی گفت: باید شورای اندیشه‌ورزی با مشارکت توانیابان در فرهنگسرای سلامت شکل بگیرد تا متناسب با سلیقه، ذوق و نیاز آنان برای ایجاد و بهره‌مندی از امکانات شهر تهران تصمیم‌گیری شود و همچون کارت منزلت برای سالمندان، کارت سلامت برای توانیابان اختصاص یابد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در این آیین با اشاره به توجه مدیریت شهری به توانیابان و مناسب‌سازی فضا‌های شهری به این قشر اظهارداشت: این افراد که به هر دلیلی دچار محدودیت هستند سعی خواهیم کرد با ایجاد امکانات و فضاسازی شهری، زندگی آنان دچار محدودیت نشود.

پیرهادی گفت: در یک دهه اخیر نیز زیرساخت‌های مناسبی برای حضور توانیابان در جامعه ایجاد شده است، اما با نقطه ایده‌آل فاصله داریم، باید امکانات مناسبی در حمل و نقل عمومی برای توانیابان فراهم شود و سلامت روحی، روانی و جسمی این قشر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و توانمندسازی توانیابان گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با امکانات و مراکز مختلفی که در اختیار دارد می‌تواند در حوزه آموزش این قشر نقش مهمی ایفا کند، یک مرکز ویژه توانیابان در شهرداری تهران خالی بود که با ایجاد فرهنگسرای سلامت این امر محقق شد و امیدواریم چنین مراکزی توسعه پیدا کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: مردم بعد از شیوع کرونا، نیازمند شادی و نشاط هستند و فرهنگسرا‌ها با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری می‌تواند زمینه شادی و نشاط در جامعه را فراهم کند، هر چند که تهران ۳۶ فرهنگسرا دارد و براساس جمعیت این شهر به ازای هر ۲۶۰ هزار نفر، یک فرهنگسرا در پایتخت وجود دارد که تعداد این مراکز به خصوص در مناطق ۱۸، ۱۹ و ۲۲ باید افزایش پیدا کند و این موضوع را در شورای شهر تهران پیگیری خواهیم کرد.

رئیس فرهنگسرای سلامت نیز در این آیین با ارائه گزارشی از شکل‌گیری فرهنگسرای سلامت گفت: از اوایل آذر امسال ساختمان این فرهنگسرا با هدف ارایه خدمات مناسب به توانیابان و روشندلان تهران بهسازی شد، راه‌اندازی کافه کتاب، گلخانه، قرائت خانه، کتابخانه ویژه نابینایان، ایجاد رمپ در ورودی‌های فرهنگسرا، مناسب‌سازی آمفی تئاتر مرکز، ساخت سرویس بهداشتی ویژه معلولان در دستور کار قرار گرفت.

سجادی ارائه خدمات مشاوره را از دیگر امکانات فرهنگسرای سلامت ویژه توانیابان عنوان کرد و افزود: این فرهنگسرا پیش از این به شکل عام ارائه خدمات داشت، اما فرهنگسرای سلامت علاوه بر ارائه خدمات قبلی به طور خاص برای توانیابان به صورت رایگان خدمات فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی ارائه خواهد کرد.

وی بیان کرد: با تشکیل شورای اندیشه‌ورز در حوزه افراد توانیاب در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تدوین شیوه‌نامه خاص برای فرهنگسرای سلامت با عنوان سند راهبردی مرکز به طور دقیق تمامی نیاز‌ها و برنامه‌ها را در آن تببین خواهیم کرد.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۶۷۵۰۸۷، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
0
0
امیدواریم که حمایت لازم بطور واقعی ازشون صورت بگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین