پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۶۲۷
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
معاون بنیاد مستضعفان گفت: نزدیک به ۶ هزار واحد مسکونی در مناطق محروم کشور تکمیل شد و در اختیار خانواده‌های محروم قرار گرفت.
شعار سال: «وحید خاوئی» امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح همزمان هشت‌هزار و ۹۲۷ طرح محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش ۷۸۸ میلیارد تومان که با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و رئیس بنیاد مستضعفان برگزار شد، درباره برنامه‌های بنیاد در حوزه مسکن و راه افزود: در این مدت پنج‌هزار و ۹۹۵ واحد مسکونی در مناطق محروم کشور احداث شده و در اختیار خانواده‌های محروم قرار گرفته است و ۴۸ کیلومتر راه روستایی و پل نیز برای توسعه زیرساخت‌های این مناطق ساخته شده است.

به گفته معاون بنیاد مستضعفان، تامین آب شرب بهداشتی برای روستا‌های محروم سراسر کشور و به‌ویژه در استان خوزستان از دیگر اقدامات بنیاد مستضعفان در مناطق محروم بوده است و امروز ۱۴۹ میلیارد تومان از این طرح‌ها به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: بنیاد مستضعفان برنامه‌های متعدد کوتاه مدت و بلندمدت را در حوزه محرومیت زدایی دنبال می‌کند و امروز در حوزه توانمندسازی و محرومیت زدایی از ۴۰ منطقه هدف بنیاد مستضعفان، شاهد افتتاح این طرح‌ها هستیم.

خاوئی ادامه‌داد: این طرح‌ها با مشارکت مردم در این مناطق به سرانجام رسیده است، در سال ۹۹ حدود ۵۶۰ میلیارد تومان و امسال ۷۱۹ میلیارد تومان طرح محرومیت زدایی را تکمیل و به بهره رساندیم که عمده این طرح‌ها در حوزه راه، مسکن، بهداشت و درمان، آموزش، اشتغال و تامین آب شرب بوده است.

معاون بنیاد مستضعفان اضافه‌کرد: سیستان و بلوچستان، کرمان و کهکیلویه و بویراحمد دارای بیشترین طرح‌های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در میان همه استان‌های کشور هستند.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد در حوزه بهداشت و درمان نیز گفت: بنیاد مستضعفان هفت مرکز سلامت در اردبیل، ایلام، کردستان، کرمان و یزد احداث کرده و ۴۲۶ مرکز درمانی و بهداشتی نیز در مناطق محروم کشور تکمیل و تجهیز شده اند و علاوه بر این نیز بنیاد مستضعفان تعدادی آمبولانس در اختیار مراکز درمانی مناطق محروم قرار داده است و هفته پیش ۲۶ دستگاه از این آمبولانس‌ها به تعدادی از این مناطق اعزام شد.

این مقام مسوول با بیان اینکه بیش از ۸۷۰ کلاس درس احداث، بازسازی و تجهیز شده است، افزود: در این مدت ۱۸۵ کلاس درس در قالب ۴۵ مدرسه ساخته شده و ۶۹۳ کلاس در قالب ۱۷۰ مدرسه توسط بنیاد مستضعفان بازسازی و تجهیز شده است.

خاوئی با تاکید بر توجه بنیاد به حوزه‌های فرهنگی و ورزشی مناطق محروم نیز خاطرنشان‌کرد: امروز طرح‌های فرهنگی و ورزشی به ارزش ۸۹ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد و احداث، تعمیر و تجهیز ۸۵ زمین چمن مصنوعی، محلی و سالن ورزشی، بخشی از این طرح‌ها است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۶۷۵۹۲۷، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین