پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برای روشن شدن ماجرای کاترین شکدم و حواشی پیرامون آن، باید نهاد‌های امنیتی و کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس هرچه زودتر تشکیل جلسه دهند. البته به دلیل بررسی بودجه ۱۴۰۱ در مجلس، کمیسیون امنیت ملی بعد از اتمام بودجه به موضوع ورود کرده و تشکیل جلسه خواهد داد.

شعار سال: جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بااشاره به حواشی اخیر پیرامون کاترین پرز شکدم، تحلیلگر یهودی فرانسوی- بریتانیایی که اخیرا حضورش در ایران و یادداشتش برای «تایمز اسراییل» خبرساز شده بود، به خبرنگار سایت مدارا گفت: فرد مورد نظر گفته می شود ۱۸ روز به صورت رسمی در ایران اقامت داشته است و از آنجایی که موضوع امنیتی است و شایعاتی پیرامون جاسوس بودن او مطرح شد، این توقع و انتظار در جامعه وجود دارد که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این باره تشکیل جلسه دهد.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: به دلیل حساسیت موضوع هم نهادهای امنیتی هم کمیسیون امینت ملی مجلس باید به صورت جدی به موضوع ورود کرده و مسئله را به طور دقیق مورد آسیب شناسی و واکاوی قرار دهد تا واقعیت ماجرا معلوم شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: البته به دلیل درگیر بودن مجلس به بررسی بودجه ۱۴۰۱ آن هم به صورت سه شیفت، موضوع فوق بعد از اتمام بررسی بودجه در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
گفتنی است، اخیرا اخباری مبنی بر جاسوس بودن فردی بنام کاترین شکدم، تحلیلگر یهودی فرانسوی- بریتانیایی حاشیه ساز شد. برخی منابع او را عامل «نفوذی» اسرائیل دانستند، اما او در مصاحبه ای با بی بی سی فارسی اعلام کرد که جاسوس و عامل نفوذی اسرائیلی نیست و شایعاتی مبنی بر رابطه اش با مقامات ایرانی را رد کرد. شایعات اخیر پس از آن مطرح شد که این تحلیلگر غربی، طی یادداشتی در پایگاه خبری «تایمز اسرائیل» از تجربه حضور خود در ایران نوشت و نسبت به «یهودی‌ستیزی» جمهوری اسلامی و برنامه‌ هسته‌ای ایران ادعایی را مطرح کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی  مدارا ، تاریخ انتشار: 17   اسفند 1400، کدخبر: ،www.modara.ir،181881

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین