پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۷۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
محمودزاده گفت: آقای ساداتی‌نژاد با شعار تنظیم بازار، مبارزه با فساد، رعایت شایسته سالاری و انتخاب مدیران کاردان و توانمند سکان وزارتخانه را به دست گرفت؛ اما از ۷ ماه پیش تا امروز (که زمان کمی نیست)، نه تنها مبارزه‌ای با فساد صورت نگرفته؛ بلکه فساد در بخش‌هایی از بدنه وزارتخانه ازجمله تخلف در سازمان مرکزی تعاون روستایی نهادینه شده است.
شعار سال: جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اعلام این مطلب به مزرعه سبز گفت: امیدواریم این استیضاح موجب اصلاح ساختار در وزارت جهاد کشاورزی و اهمیت یافتن مبارزه با فساد شود.

محمودزاده در پاسخ به این پرسش که دلایل نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی چیست، عنوان کرد: آقای ساداتی‌نژاد با شعار تنظیم بازار، مبارزه با فساد، رعایت شایسته سالاری و انتخاب مدیران کاردان و توانمند سکان وزارتخانه را به دست گرفت؛ اما از ۷ ماه پیش تا امروز (که زمان کمی نیست)، نه تنها مبارزه‌ای با فساد صورت نگرفته؛ بلکه فساد در بخش‌هایی از بدنه وزارتخانه ازجمله تخلف در سازمان مرکزی تعاون روستایی نهادینه شده است.

وی ادامه داد:، زیرا علاوه‌بر ابهامات در خرید محصولات کشاورزی، در موضوع رعایت قوانین برای خرید میوه شب عید، بازرسی کالا، فروش و جابه‌جایی زعفران، فروش خرمای استعمران متعلق به سازمان و… تخلفات سازمان تحت امر وزیر در کمیسیون کشاورزی مجلس محرز و احصاء شده و موضوع به قوه قضائیه جهت تصمیم‌گیری ارسال گردیده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس در پاسخ به این پرسش خبرنگار اخبار سبز کشاورزی که آیا در رابطه با واردات گندم‌های آلوده هم طرح موضوع شده است، گفت: بله، متأسفانه در محموله‌های گندم وارداتی، در یک محموله حدود ۳۴۸هزار تن گندم آلوده از روسیه وارد کرده‌اند که سلامت و کیفیت آن زیر استاندارد است؛ یعنی آلودگی گندم‌ها به سرب تا حدود سه برابر استاندارد مجاز و همچنین آلوده به کادمیوم است که باعث ابتلا به بیماری سرطان و مشکلات گوارشی می‌شود.

محمودزاده با انتقاد از اینکه این گندم‌ها با گندم‌های ایرانی مخلوط و مصرف شده است، گفت: اگرچه برخی مسئولان مدعی هستند که گندم‌ها سالم است؛ اما با ورود به مشخصات نام کشتی‌ها، بار نامه و اظهارنامه‌ها و اظهار نظر فنی مسئولان به این نتیجه وحشتناک رسیده‌ایم و بدتر اینکه فلفل‌های صادراتی ایران به روسیه که حتی ۱۰درصد گندم‌های روسی مشکل نداشت، برگشت خورد و میلیارد‌ها دلار خسارت مالی و اعتباری وارد کرد؛ اما در مورد این گندم سکوت شد.
 
استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با ۲۲ دلیل!
 
موضوع تنظیم بازار و قیمت کالا‌های اساسی
نماینده مردم مهاباد در مجلس ادامه داد: از زمانی که آقای ساداتی‌نژاد وزیر شده قیمت کالا‌های اساسی چند برابر شده است؛ به عنوان نمونه در مهر ماه امسال هر شانه تخم مرغ ۲۴ هزار تومان بود که به ۵۳ هزار تومان رسید و هر کیلو گوشت کشتار روز ۲۴ هزار تومان بود که اینک به ۳۵ هزار تومان افزایش یافته، برنج مرغوب شمال هر کیلو ۳۵ هزار تومان بود که امروز به ۹۵ هزار تومان رسیده، گوشت گوسفند درجه یک ۱۳۰ هزار تومان در بازار ۲۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود و الا آخر.
در مقابل این اهمال کاری‌ها وزارتخانه دائما دنبال واردات است تا مثلا تنظیم بازار صورت گیرد.

در مورد زیرساخت‌های کشاورزی و مکانیزاسیون
محمود زاده گفت: اگرچه برنامه ششم توسعه به امور زیرساخت‌های افزایش بهره‌وری و توسعه پایدار کشاورزی اشاره دارد؛ اما از زمان صدارت آقای ساداتی نژاد اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار تقریبا در استان‌ها تعطیل شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت ماشین‌آلات کشاورزی گفت: در حال حاضر قیمت تراکتور به دو برابر رسیده؛ اما همین هم به راحتی در اختیار کشاورز قرار نمی‌گیرد. همچنین پروژه‌های مهم و کلیدی در مناطق مرزی مورد بی‌مهری قرار گرفته و استفاده بهینه از آب نیز به فراموشی سپرده شده است.

ذخایر استراتژیک
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به شرایط کشور و تحریم‌ها بحث ذخایر استراتژیک حائز اهمیت بسیار است و باید کالا‌های اساسی و نهاده‌ها علاوه بر موجود بودن در سطح بازار به اندازه کافی در انبار‌ها و سیلو‌ها وجود داشته باشد که متاسفانه چنین نیست ضمن اینکه هم اینک در دو کشور تامین کننده عمده واردات نهاده‌هایی مانند ذرت، جو، گندم و…، یعنی روسیه و اوکراین جنگ است، لذا امکان واردات بسیار محدود شده و مشکلات اساسی در این رابطه پیدا کرده‌ایم.

حذف مدیران کاردان و حاکمیت فامیل سالاری در طیف مدیران
موضوع دیگر انتصابات فامیلی و عدم استفاده از نیرو‌های کاردان و مرتبط با پست و جایگاه سازمانی بدنه جهاد کشاورز است. وزیر با استفاده از مدیران خارج بدنه و ناآشنا به تخصص و مدیریت، لطمات زیادی به بخش وارد کرده که کمترین آن بی‌انضباطی‌های مالی و کاری و تخلف‌های محرز در سازمان مرکزی تعاون روستایی است. در مجموع با چنین انتصاباتی و بی‌توجهی به مدیران کاردان درون حوزه، متاسفانه بخش کشاورزی به حاشیه رانده شده و در مجموع به امور غیر تخصصی پرداخته شده و تمرکز صرف برای واردات به جای تولید است.
رسانه‌های تخصصی و صدا و سیما در همراهی با مجلس سازمان بازرسی و احقاق حقوق مردم و بیت المال مورد هجمه و در مواردی مورد تهدیدی قرار گرفتند و حتی به آن‌ها انگ باج خواهی زده شد.

یکی از بند‌ها مهم استیضاح در همین مورد است و چنین آمده: توهین مستقیم وزیر جهاد کشاورزی به رسانه‌های تخصصی که رسالت مطبوعاتی خود را انجام می‌دهند تحت عنوان «رسانه زرد» و همچنین توهین رئیس سازمان مرکزی تعاونی روستایی به صدا و سیمای جمهوری اسلامی تحت عنوان نفوذ مافیای دلالی میوه به آنتن صدا و سیما.

زیرا ما معتقدیم زمانی که رسانه‌ها پیگیر مشکلات حادث شده در سازمان مرکزی تعاون روستایی و بازگرداندن اعتبار وزارتخانه بودند باید مورد حمایت و تشویق وزیر قرار می‌گرفتند، اما آقای ساداتی نژاد و به جای بررسی و اصلاح موضوع و تقدیر از صدا وسیما و رسانه‌های تخصصی به آن‌ها توهین کرد و به نحوی که کمتر رسانه‌های جرئت ورود به این موضوع را پیدا کند که این توهین بسیار ناروا بود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری اول فارس، تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۷۲۷۷، www.avalfars.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
0
0
استیضاح به وزیر کشاورزی هم رسید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین