پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۷۰۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
سخنگوی دستگاه قضا با تاکید بر اینکه تغییر کاربری غیرمجاز جرم است، در رابطه با تغییر کاربری مجتمع زیتون گفت: اگر چنین تغییر کاربری صورت گرفته باشد، این موضوع قابل پیگیری توسط دادستان است.
شعار سال: روز شنبه ۱۴ اسفند روزنامه فرهیختگان در گزارشی از اعمال نفوذ‌های عجیب و فساد بزرگ در تغییر کاربری یک زمین کشاورزی در کیلومتر ۱۷ جاده قم به وسعت ۷۲ هکتار (دو برابر پارک لاله) خبر داد (سایت روزنامه فرهیختگان، خبر شماره ۷۰۲۶۷).

این موضوع امروز محل سؤال خبرنگاران از ذبیح‌الله خداییان در نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه بود. خبرگزاری یک رسانه پرسید آیا دستگاه قضا قصد دارد به بررسی ابعاد مختلف این پرونده که بزرگ‌ترین تغییر کاربری یک زمین کشاورزی در ایران است و اسناد آن توسط رسانه‌ها منتشر شده، ورود و به آن رسیدگی کند؟

سخنگوی دستگاه قضا در این باره گفت: موضوع تغییر کاربری غیرمجاز جرم است و متأسفانه جرمی است که آمارش در کشور کم نیست. به خصوص با توجه به اینکه نقل و انتقال بسیاری از اراضی با سند عادی اتفاق می‌افتد و همین زمینه را برای قطعه‌بندی زمین‌های کشاورزی و فروش و ساخت و ساز آن‌ها فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در رابطه با تغییر کاربری‌ای که اشاره شد، اگر چنین تغییر کاربری صورت گرفته، قابل رسیدگی است با این حال درباره تغییر کاربری باید توجه شود که این پرونده‌ها باید به موقع رسیدگی شوند و در اسرع وقت نتایج به دستگاه قضائی اعلام شود.

خدائیان افزود: در حال حاضر درباره این موضوع پرونده‌ای در دادگستری قم تشکیل نشده است و چنانچه همکاران محترم در دادگستری قم چنین پرونده‌ای به آن‌ها رسیده است باید به آن رسیدگی کنند؛ چرا که این موضوع قابل پیگیری توسط دادستان است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت روزنامه فرهیختگان، تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۰۴۶۴، www.farhikhtegandaily.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین