پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۷۵۲۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱
مثلا سه جانبه گرایی صورت گرفته است. مثلا توافق دولت، نماینده کارگران و نماینده کارفرما بوده است؟ مثلا شرایط کارفرما‌ها و کارگران در نظر گرفته شده است؟ و .... آقایان عقل کل، آتشی روشن کرده اید که دودش در سال آینده خیلی‌ها را خفه خواهد کرد. سال آینده ریزش حدود یک سومی (۳۰ درصدی) کارگران بخش خصوصی پیش بینی می‌شود. کارفرما‌ها امان کارگر را با کارسنجی خواهند برید. اگر فرد کمتر از حد معین کار کند، فورا کسری می‌زنند. برخی از عقل کل‌ها می‌گویند که هزینه کارگر، تنها ۷-۱۰ درصد هزینه تولید است، به این عقل کل‌های عزیز سلام برسانید و بگویید که سال بعد پس از نمایان شدن پیامد‌ها و عوارض برنامه ریزی‌های نامناسب شان، اول همین املت دستپخت شان را در حلقوم خودشان فرو می‌کنیم تا بفهمند که اقتصاد و برنامه ریزی اقتصادی، بازیچه نیست که دست یک مشت بچه بیفتد.
شعار سال: پیش بینی می‌شود که با حذف ارز ترجیحی شاهد افزایش تورمی لجام گسیخته در سال بعد خواهیم بود. تورمی که دولت از پذیرش عوارض ان شانه خالی کرده و ان را با افزایش حقوق ۵۷ درصدی، بر دوش کارفرمایان بخش خصوصی انداخته است.

ادعا می‌کنند که حقوق تنها ۷-۱۰ درصد از هزینه تولید را شامل می‌شود. در حالی که در بخش خدمات تا ۹۰ درصد هزینه مستقیم تولید را در بر می‌گیرد. در بخش تولید نیز بدلیل ضریب پائین مکانیزاسیون و استفاده از ماشین و همچنین بهره وری پائین نیروی انسانی، هزینه حقوق، حداقل ۳۰ درصد هزینه تولید را شامل خواهد شد. بجای آنکه دولت مسئولیت تامین اجتماعی را بپذیرد، فشار بر طبقه کارفرمای بخش خصوصی وارد می‌شود.

عواقب افزایش ۵۷ درصدی حقوق می‌شود (پیش بینی):
اخراج حدود ۳۰ درصدی نیروی کار یا کاهش ساعات کاری نیرو‌های موظف (تبدیل از تمام وقت به نیمه وقت).
افزایش حوزه نظارتی کارفرما و کارسنجی دقیق و افزایش فشار و جریمه در صورت هر گونه کم کاری.
بستن قرارداد‌های کاری صوری با کارگران و تشویق به قانون گریزی.

افزایش حداقل ۳۰ درصدی قیمت کالا و خدمات تولیدی.

آخر این چه شیوه برنامه ریزی است؟ مگر برنامه ریزی اقتصادی بچه بازی است که به هر ترتیب و کیفیتی، دست هر کس سپرده شود؟

دود آتش افزایش نامتعارف دستمزد‌ها، سال ۱۴۰۱ شعله خواهد کشید

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین