پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۲۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵
خبرگزاری فارس: مدیر اداره منابع طبیعی شهرستان جوانرود گفت: برداشت سقز از اواخر تیرماه و به مدت 45 روز است که در این مدت 30 تن سقز از درخت بنه در جوانرود برداشت شده است.

شعار سال:

علی شهبازی اظهار کرد: شیره سقز از درختی به نام بنه هر چند سال یک بار بستگی به موضعیت آب و هوایی‌، قدرت درخت و ... برداشت می‌شود.

شهبازی با بیان اینکه درخت بنه در منطقه دالاهو و گیلانغرب و به طور عمده در حوزه اورامانات است ادامه داد: این درخت خود‌رو و از نعمت‌ها و موهبت‌های پروردگار است که به این مناطق عطا کرده است.

وی افزود: منابع طبیعی در سال‌های اخیر اقدام به کشت درخت بنه کرده است که هم‌اکنون به ثمر‌دهی رسیده است و در حال حاضر در ترویج کشت درخت بنه در حوزه اورامانات هستیم.

مدیر اداره منابع طبیعی شهرستان جوانرود با اشاره بهپیش‌بینی30 تنی برداشت سقز در جوانرود تصریح کرد: برداشت این محصول از اواخر تیرماه و به مدت 45 روز است و تقریباً همه اهالی روستاهای اطراف در این زمینه اشتغال دارند.

وی خاطر‌نشان کرد: هر شهرستان دارای چند سامانه و محدوده برداشت سقز است که مردم آن روستاها به طور دقیق می‌دانند از کجا تا کجا سامانه و محدوده برداشت آنها است حتی تعداد درختان، تعداد بهره‌برداران و بهره مالکانه منابع طبیعی نیز مشخص است.

شهبازی در پایان به اشاره به مصارف شیره سقز گفت: شیره سقزدر ساخت لوازم آرایش، بهداشتی و دارویی مصرف دارد و شیره‌خام آن را به کشورهای اروپایی و امارات صادر می‌کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 5 مهر 91، کد مطلب:13910705000308: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین