پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۳۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: علیرغم بار‌ها اخطار و صدور توقف کار، مالک این ساختمان همچنان به ساخت و ساز در دل جنگل‌های هیرکانی در زیارت گرگان ادامه داد و امروز در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی، کار تخریب این بنای ۶ طبقه آغاز شد.
شعار سال: محمود اسپانلو اظهارکرد: این بنا در دل ِ جنگل و در سراشیبی قرار دارد و دسترسی به آن با لودر و بیل مکانیکی فراهم نیست و به همین علت کار تخریب این سازه بتنی با استفاده از پیکور و پتک آغاز شده و تاکنون سقف دو طبقه آن تخریب شده است.

دادستان مرکز استان، با بیان این که تخریب این بنا، چون دستی انجام می‌شود احتمالا زمانبَر خواهد بود گفت: کیفیت بالای مصالح و بتون به کاررفته در بنا‌های غیرمجاز ساخته شده در زیارت، علت کُندی تخریب این بناهاست و به همین علت امور اراضی استان در حال مذاکره با یک شرکت برای بررسی راهکار‌های سریع و کم خطر تخریب این بناهاست.

وی افزود: در ایام نوروز که احتمال ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تغییر کاربری وجود دارد ایست و بازرسی در روستا‌های ییلاقی استان به ویژه زیارت برای جلوگیری از انتقال مصالح بیشتر می‌شود و همچنین گشت‌های نظارتی برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و روستا‌های ییلاقی استان فعال می‌شود.

دادستان اسپانلو بار دیگر با تاکید بر این که دستگاه قضایی در تخریب بنا‌های غیرمجاز کوتاه نمی‌اید گفت: دستگاه‌های متولی مانند امور اراضی، آب منطقه‌ای و منابع طبیعی هم اگر در انجام وظیفه خود در جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز کوتاهی کنند، با پرونده ترک فعل مواجه خواهند شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون نیز در دادسرای مرکز استان برای ۴ تَن از مدیران سابق و فعلی دستگاه‌های متولی که در پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز کوتاهی کرده اند، پرونده تشکیل شده و در مرحله تحقیقات و رسیدگی است.

امسال ۲۵۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز که در ۱۳۰ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی استان ساخته شده بود، تخریب شد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر:. ilna.news، ۱۲۰۹۷۵۰
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین