پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
وزیر نفت در خصوص هک پمپ بنزین‌ها اقدام به ارایه گزارش نموده و مدعی شده است که هم نفوذی‌های داخلی در ماجرای هک سامانه سوخت نقش داشتند و هم عوامل خارجی، چون فقط یک حمله نبود و دو سه بار با روش‌های مختلف به ما حمله کردند. خدمت جناب وزیر عرض می‌شود که درباره شرکت حفاظتی که قراردادش تمام شده بود و با یک انتصاب جدید مدیریتی در یکی از بخش‌های مرتبط، توجهی به اهمیت موضوع نشد هم صحبت کنند. بگویند که مدیر تازه وارد کار را به چه کسانی سپرد. در نامه‌ای رسمی از جناب وزیر درخواست توضیحات نموده بودیم (البته اگر بدست شان رسانده باشند). گفته بودیم که اطلاعاتی نسبتا موثق در اختیار داریم. اما گویا وزیر به نصف واقعیت‌ها اشاره نموده و از کم توجهی‌های داخل سیستم خودش حرفی نزده. سال جدید است و بگم بگم راه نمی‌اندازیم، اما مطلع هستیم و حواسمان هم جمع است.
شعار سال: وزیر نفت تاکید کرد: حمله هکری به سامانه سوخت با همکاری نفوذی‌های داخلی انجام شد.

جواد اوجی درباره حمله هکری به سامانه سوخت گفت: صنعت نفت ایران یکی از اهداف اصلی دشمن برای آسیب زدن به مردم و کشور است. بنده بار‌ها به همکارانم تاکید کرده‌ام که صنعت نفت در حال حاضر در خط مقدم جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران است.

وی ادامه داد: دشمن می‌داند صنعت نفت ایران چه جایگاهی در تامین انرژی کشور دارد و برنامه‌ریزی می‌کند که با اختلال در این صنعت، آسایش و رفاه مردم را از بین برده و سبب نارضایتی شود.

وزیر نفت با بیان اینکه نقش این صنعت در صادرات نفت و تامین درآمد‌های ارزی کشور هم مشخص است، اظهار داشت: دشمن سعی می‌کند با دست گذاشتن و ایجاد محدودیت در این نقطه نیز برای دولت چالش ایجاد کند. به همین دلیل جدای از حربه‌های تحریمی علیه صادرات نفت و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی ایران، دشمن برنامه‌ریزی کرد که با استفاده از نفوذی‌های داخلی و خارجی در سامانه سوخت کشور اختلال ایجاد کند؛ بدین ترتیب سه‌شنبه ۴ آبان‌ماه همه جایگاه‌های سوخت کشور با حمله سایبری دشمن دچار اختلال شد.

اوجی در پاسخ به این سوال که پس شما همکاری نفوذی‌های داخلی را در ماجرای هک سامانه سوخت تایید می‌کنید؟ تصریح کرد: بله؛ هم نفوذی‌های داخلی در این ماجرا نقش داشتند و هم عوامل خارجی. چون فقط یک حمله نبود و دو، سه بار با روش‌های مختلف به ما حمله کردند.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از جماران، تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۳۵۳۴۷۳، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین