پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۴۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
آخرین هفته سال ۱۴۰۰ شاهد سفراستانی روسای قوای مجریه، قضاییه و مقننه بود. رییس جمهور و رییس قوه قضاییه پنجشنبه ۲۶ اسفند سفر استانی داشتند و رییس مجلس شورای اسلامی نیز در سفری از پیش اعلام نشده به بندر جاسک در هرمزگان رفت.
شعار سال: آیت الله رییسی روز پنجشنبه به خوزستان سفر کرد تا برای سومین بار از آغاز فعالیت دولت سیزدهم مشکلات این استان را از نزدیک بررسی کند و حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رییس قوه قضاییه نیز در همان روز به سیستان و بلوچستان رفت.

آیت الله سید ابراهیم رییسی از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان روز پنجشنبه هفته گذشته وارد خوزستان شد و در این سفر از بیمارستان طالقانی آبادان و فولاد شهید جهان آرا خرمشهر بازدید کرد و سپس در یادمان شهدای شلمچه و در جمع کاروان راهیان نور حضور یافت.

پرونده سفر‌های استانی مسئولان در سال ۱۴۰۰ چگونه بسته شد؟
بازدید رییس جمهور از شرکت فولاد جهان آرای خرمشهر

آیت الله سید ابراهیم رییسی با حضور در شرکت فولاد جهان آرای خرمشهر با روند تولید فولاد و تکمیل فاز‌های بعدی این طرح از نزدیک آشنا شد.

شرکت فولاد جهان آرای خرمشهر اولین تولید کننده اسلب (یک محصول میان خطی و نیمه نهایی فولاد) با عرض ۲ متر و ۲۰ سانت و به طول ۱۲ متر و قطر ۳۰ سانتی متر در کشور و خاورمیانه است.

محور‌های اظهارات آیت الله رییسی در جمع کارگران فولاد جهان آرا خرمشهر بدین شرح است:

بومی گزینی نیرو در استخدام‌ها رعایت شود.

مردم خوزستان به گردن همه کشور حق دارند.

با بهره برداری از فاز دوم شرکت فولاد جهان آرای خرمشهر در آینده‌ای نزدیک ۲ هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزاران نفر غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

تعداد بازدید : 2

رییس جمهور همچنین با حضور در یادمان شهدای شلمچه مورد استقبال کاروان‌های راهیان نور قرار گرفت.

در ۲ سال گذشته اعضای کاروان‌های راهیان نور به دلیل فراگیری کرونا موفق به حضور به یادمان‌های دفاع مقدس نشده بودند و امسال پس از کاهش میزان ابتلا، سفر کاروان‌های هیان نور از سفر گرفته شده است.


پرونده سفر‌های استانی مسئولان در سال ۱۴۰۰ چگونه بسته شد؟
محور‌های سخنان رییس جمهور در جمع کاروان‌های راهیان نور در مرز شلمچه بدین شرح است:

شهدای ما متعلق به امت اسلامی و آزادگان جهان هستند.

ایجاد اشتغال، تولید و رونق اقتصادی وظیفه دولت سیزدهم است.

مشکلات آبادان و خرمشهر به صورت ویژه بررسی می‌شود.

آیت الله رییسی در جمع مردم روستای مسیره از توابع خرمشهر هم تلاش برای رسیدگی به مسائل خرمشهر را جزو برنامه‌های جدی دولت دانست و دستور تشکیل کارگروه ویژه برای حل مشکلات این شهرستان را صادر کرد.

وی تاکید کرد: این کارگروه باید به سرعت و به صورت جهادی از اولین روز‌های سال جدید، کار خود را برای رسیدگی به همه مسائلی که مطرح شد، آغاز کند.

تعداد بازدید : 2

رییس جمهور اضافه کرد: اعتبارات مورد نیاز این کارگروه را اعلام کنید و ما در تهران دنبال می‌کنیم.

سفر رییس قوه قضاییه به سیستان و بلوچستان

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه در ششمین سفر رسمی استانی خود روز پنجشنبه ۲۶ اسفند به همراه جمعی از مسوولان عالی قضایی به سیستان‌وبلوچستان سفر کرد.
دیدار با اقشار مختلف مردمی و روحانیون شیعه و سنی سیستان و بلوچستان، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری این استان، حضور در شورای اداری و بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع مشکلات دستگاه قضایی از مهمترین برنامه‌های سفر رییس قوه قضاییه به استان پهناور سیستان و بلوچستان بود.

سایر مسوولان عالی قضایی که در سفر به سیستان و بلوچستان رییس قوه قضاییه را همراهی می‌کردند، هر کدام به نقاط مختلف این استان پهناور رفتند تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم مناطق دورافتاده و محروم این استان از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شوند و برای برطرف کردن مسائل قضایی و سایر مشکلات آن‌ها در حد مقدورات، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.

در این سفر، معاون اول قوه قضاییه، رییس دیوان عالی کشور، وزیر دادگستری، معاون سیاسی قوه قضاییه، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، رییس دیوان عدالت اداری، معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه، رییس سازمان بازرسی، رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، رییس ثبت اسناد و املاک کشور، معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، رییس سازمان زندان‌های کشور و رییس سازمان پزشکی قانونی، رییس قوه قضاییه را همراهی کردند.

بر همین اساس طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، «حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق» معاون اول قوه قضاییه و «حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم» رییس دیوان عالی کشور به منظور انجام دیدار‌های مردمی در شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان حضور داشتند.
 
تعداد بازدید : 1

نشست رییس قوه قضاییه با اقشار مختلف مردم سیستان و بلوچستان

«حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری» دادستان کل کشور به همراه «عمرانی» معاون قضایی خود به منظور بررسی مشکلات و وضعیت قضایی شهرستان چابهار و انجام دیدار‌های مردمی، به این شهر سفر کرد.

«رحیمی» وزیر دادگستری هم از اداره کل تعزیرات حکومتی زاهدان بازدید کرد و «حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد» دادستان انتظامی قضات با قضات این شهرستان دیدار داشت؛ علاوه بر این، «سراج» معاون سیاسی قوه قضاییه در شهرستان میرجاوه حضور یافت و «الفت» معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به خاش عزیمت کرد.

دیگر آنکه مشکلات و وضعیت قضایی شهرستان کنارک در سفر «خداییان» رییس سازمان بازرسی کل کشور به این شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفت. علاوه بر آن، «حجت‌الاسلام قدرتی» معاون حقوقی قوه قضاییه به شهرستان هامون رفت.

همچنین در جریان سفر هیات عالی قضایی به استان سیستان و بلوچستان، «بابایی» رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در شهرستان ایرانشهر، «جهانگیر» معاون اجتماعی در شهرستان زهک، «حجت‌الاسلام مظفری» در شهرستان نیکشهر، «محمدی» رئیس سازمان زندان‌ها در سراوان، «حجت‌الاسلام پورخاقان» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در شهرستان هیرمند و «مسجدی» رئیس سازمان پزشکی قانونی در شهرستان سرباز حضور یافتند.

سیستان و بلوچستان سزاوار داشتن برخی مشکلات نیست

رییس قوه قضاییه در بدو ورود به زاهدان در جمع خبرنگاران گفت: سیستان و بلوچستان سزاوار داشتن برخی مشکلات نیست.

محور سخنان رییس قوه قضاییه در نشست با قضات و کارکنان قضایی سیستان و بلوچستان نیز بدین شرح است:

شرایط سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی پایدار در سیستان و بلوچستان فراهم شود.

هر استان را باید با ویژگی‌ها و مولفه‌های آن ببینیم و بر اساس آن نسخه‌اش را بپیچیم.

شناسایی ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان با همفکری و همکاری بین دستگاه‌ها در این استان انجام شود تا دستگاه قضایی بداند که چه اقداماتی در این جهت می‌تواند انجام دهد.

اگر دستگاه قضا می‌خواهد عدالت را به درستی اجرا و پیشگیری از وقوع جرم کند و اجازه ندهد که یک مجرم سلب حیات شود، باید دغدغه دیگری نداشته باشد.

تعداد بازدید : 1

نشست رییس قوه قضاییه با قضات و کارکنان قضایی سیستان و بلوچستان

محسنی اژه‌ای همچنین در نشست با علمای شیعه و سنی، بزرگان طوایف و اقشار مختلف مردم سیستان و بلوچستان حضور یافت که محور سخنان وی بدین شرح است:

مبارزه با فساد باید مستمر باشد.

خیر و برکتی که در صلح و سازش هست در حکم قاضی نیست و از طریق شورای‌های حل اختلاف و نشست‌های صلح و سازش با کمک بزرگان طوایف در جهت صلح در جامعه استفاده شود.

سیستان و بلوچستان به کار ویژه و جهادی نیاز دارد.

کمبود امکانات و نیروی انسانی به نظرم حرف درستی است، اما اگر با همدلی و با شناسایی مسائل بخواهیم کار کنیم آیا بیشتر از این نمی‌توانیم این مشکلات را رفع کنیم؟

بعضی مجازات‌ها بازدارنده نیست و برخی از مجازات‌ها بسیار زیاد است.

بعضی از جرائم خشن و قتل عمد در سیستان و بلوچستان نسبت به شاخص‌ها زیاد است.

اگر یک سرمایه‌گذاری، کار خوبی در سیستان و بلوچستان کرد باید تشویق کنیم و زمینه‌های سرمایه‌گذاری را در این استان فراهم کنیم.


پرونده سفر‌های استانی مسئولان در سال ۱۴۰۰ چگونه بسته شد؟
 

۲۴۰ میلیارد تومان به تجهیز دادگستری مرکز سیستان و بلوچستان اختصاص می‌یابد

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای پنجشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان و جمع بندی برنامه سفر یک روز به این استان اظهار داشت:۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور خدمات رسانی قضایی به مردم سیستان و بلوچستان به تجهیز دادگستری مرکز این استان اختصاص خواهد یافت.
وی همچنین تاکید کرد: برای رفع مشکلات پزشکی قانونی و ادارات ثبت اسناد و املاک این استان اقدامات عاجلی را انجام خواهیم داد.

راه اندازی ادارات ثبت اسناد ۲ شهرستان استان در اینده نزدیک، اضافه شدن به صورت موقت هشت قاضی و به تناسب آن تعدادی کارمند به مجموعه دادگستری سیستان و بلوچستان نیز اضافه شدن سه شعبه دادگاه اعم از خانواده و حقوقی به ساختار قضایی استان و اقدامات عاجل برای رفع مشکلات پزشکی قانونی و ادارات ثبت اسناد و املاک این استان از جمله اظهارات رییس قوه قضاییه در نشست خبری یاد شده بود.

پرونده سفر‌های استانی مسئولان در سال ۱۴۰۰ چگونه بسته شد؟
دادستان کل کشور در چابهار و معاون منابع انسانی قوه قضاییه در خاش

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور که رییس قوه قضاییه را در سفر به سیستان و بلوچستان همراهی می‌کرد در چابهار حضور یافت و در نشست شورای اداری این شهر شرکت کرد. وی در این سفر از بندر شهید بهشتی چابهار و طرح توسعه این بندر راهبردی بازدید کرد.

دادستان کل کشور در نشست شورای اداری این شهر تاکید کرد: زمانی که ما منطقه‌ای را آزاد اعلام می‌کنیم، بایستی مقررات و ضوابط مربوط را اعمال کنیم. مسوولان باید نسبت به رفع این مشکل (اجرای قانون و رفع دوگانگی مدیریتی) اقدام کنند و ماهم این موضوع را دنبال خواهیم کرد تا مشکل به صورت اساسی حل شود.

پرونده سفر‌های استانی مسئولان در سال ۱۴۰۰ چگونه بسته شد؟
محمدباقر الفت، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه هم که در خاش بسر می‌برد در نشست شورای اداری این شهر شرکت کرد.

الفت در این نشست اظهارداشت: توجه به مقوله عدالت اجتماعی و گام برداشتن برای حل مشکلات مردم از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی محسوب می‌شود.

سفر رییس مجلس شورای اسلامی به بندرعباس

رویداد دیگری که آخرین روز از هفته گذشته رخ داد سفر از پیش اعلام نشده محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی به منطقه محروم لیردف در جاسک بود. نبود راه مناسب، نبود شبکه پایدار تامین آب، نداشتن شبکه تلفن همراه و اینترنت، نبود مسکن مناسب روستایی از مهمترین مشکلات این منطقه محروم است.

قالیباف که از طریق فرودگاه جاسک وارد این شهرستان شده بلافاصله راهی منطقه لیردف شد و بازدید از این منطقه را آغاز کرد و همچنین در جمع گروه‌های جهادی خدمت رسان در این منطقه حضور یافته و از نزدیک با مردم این منطقه گفتگو کرد.

تعداد بازدید : 3

وی در جمع گروه‌های جهادی این شهرستان گفت: بنا به گفته رهبر معظم انقلاب ما نیازمند حلقه‌های میانی جهادی هستیم تا بتواند ارتباط با مردم را برقرار کند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهارداشت: گروه‌های جهادی متمرکز بر این شوند که زندگی مردم منطقه غیر از پایه‌های اصلی توسعه با ظرفیت‌های موجود رشد کند.

سفر‌های استانی مسئولان در روز شنبه ۲۱ اسفند

و، اما به جز سفر‌های روسای سه قوه در پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در سایر روز‌های هفته نیز سفر‌های استانی مقامات به مناطق مختلف کشور انجام شد که به عنوان مثال برای روز شنبه ۲۱ اسفند، معاون علمی و فناوری رییس جمهور در کرج بسر می‌برد؛ پویا محمودیان، معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بافق یزد سفر کرد؛ سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان هم در استان زنجان بود؛ از طرفی دیگر نیز همایون حائری، معاون وزیر نیرو در ویدئو کنفرانسی مربوط به زنجان حضور داشت.

ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور روز شنبه ۲۱ اسفند در کرج هم در آیین گشایش شهرک استارتاپی کشاورزی و امنیت غذایی و صنایع وابسته و کارخانه نو آوری سورین در شهرستان فردیس استان البرز و هم در آغاز به کار کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز شرکت کرد.

بازدید از کارگاه‌های مهارتی در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مستقر در کرج هم از دیگر برنامه‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهور بود.

ستاری در مراسم گشایش شهرک استارتاپی کشاورزی و امنیت غذایی گفت: آب و خاکمان را از بین می‌بریم. امروز باید با استفاده از فناوری نوین آب، خاک، محیط زیست و تامین غذای مردم را مدیریت کرد.

وی همچنین به این نکته نیز تاکید کرد که باید بسیاری از طرح‌های مربوط به تهیه غذا بدون آسیب به محیط زیست و آب و خاک را در داخل کشور تامین کنیم. در این زمینه یک برنامه جامع توسط معاون اول رییس جمهور به وزارت کشاورزی ابلاغ شده است.

پرونده سفر‌های استانی مسئولان در سال ۱۴۰۰ چگونه بسته شد؟
معاون علمی و فناوری رییس جمهور در جریان بازدید از کار گاه‌های مهارتی در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مستقر در کرج هم اظهارداشت:ما به نوآوری‌های بسیار جدید در حوزه آموزش می‌اندیشیم و ضروری است بخش خصوصی در بستر تحقق نوآوری‌ها وارد صحنه شود و دولت زیر ساخت‌ها را در این زمینه فراهم می‌کند.

پویا محمودیان، معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز روز شنبه هفته پیش به بافق یزد رفت تا در آیین معرفی بافق یزد به عنوان شهر ملی دست بافته شرکت کند. محمودیان از کارگاه‌های حصیربافی میدان خان بافق یزد بازدید کرد و در پایان این بازدید از تابلو ثبت بافق به عنوان شهر ملی دست بافته‌های حصیری رونمایی شد.

پرونده سفر‌های استانی مسئولان در سال ۱۴۰۰ چگونه بسته شد؟
همایون حائری، معاون وزیر نیرو، شامگاه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، شرکت کرد.

در این آیین، پیام جوادی به عنوان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان معرفی و از خدمات علیرضا علیزاده مدیرعامل قبلی این شرکت قدردانی شد.

سینا کلهر، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان دیگر مسئولی بود که روز شنبه به زنجان سفرکرد تا در آیین تکریم و معارفه مدیران کل ورزش و جوانان استان زنجان حضور داشته باشد.

در این مراسم "جواد بازرگان" به‌عنوان مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان زنجان معرفی و از خدمات علی خلیلی، مدیر کل قبلی این اداره قدردانی شد.

سفر‌های استانی مسئولان در روز یکشنبه ۲۲ اسفند

و، اما در روز یکشنبه ۲۲ اسفند، مقاماتی همچون وزیر کشور و ۲ معاونش در تبریز، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران) در بوشهر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایلام به سر می‌بردند که به شرح زیر است:

وزیر کشور وارد تبریز شد

وزیر کشور صبح روز یکشنبه در سفری یک‌روزه وارد فرودگاه بین‌المللی تبریز شد. در این سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی، عمرانی و توسعه شهری و روستایی و هماهنگی استان‌های وزارت کشور، وحیدی را همراهی کردند.

تعداد بازدید : 3

وحیدی پس از ورود به تبریز، برای بازدید از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز، عازم نوار مرزی استان شد.

سخنرانی در مراسم گرامی‌داشت سردار شهید مهدی باکری و سرداران شهید آذربایجان در مصلای بزرگ تبریز، دیدار با نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی و شرکت در نشست هماهنگی خدمات سفر‌های نوروزی کشور از برنامه‌های دکتر وحیدی در سفر به تبریز بود.

ضمنا نشست شهرداران و فرمانداران استان با حضور معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی و نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور تشکیل شد.

بازدید وزیر کشور از مناطق مرزی آذربایجان شرقی

وزیر کشور در نخستین برنامه سفر خود به آذربایجان شرقی از مرز‌های این استان بازدید کرد. وی با حضور در پایانه مرزی جلفا از نزدیک در جریان روند تبادل کالا در این پایانه قرار گرفت و بر ضرورت بهینه سازی تجهیزات فنی این پایانه تاکید کرد.

پرونده سفر‌های استانی مسئولان در سال ۱۴۰۰ چگونه بسته شد؟
وحیدی از مسئولان استان خواست تمهیدات لازم را اتخاذ کنند تا حداقل ظرف دو ساعت مسائل گمرکی انجام شود تا خودرو‌هایی که از سمت ایران به نخجوان در رفت و آمد هستند، مشکل گمرکی نداشته باشند.
وی در جمع خبرنگاران گفت: توسعه تبادلات مرزی استان آذربایجان شرقی با توجه به داشتن مرز مشترک با کشور‌های همسایه دنبال می‌شود و تلاش بر این است که با تقویت مبادلات مرزی روابط با کشور‌های همسایه تقویت شود.

وزیر کشور، یکشنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌ها و مزیت‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی آذربایجان شرقی، گفت: این منطقه در ابعاد مختلف نباید رتبه‌ای پایین‌تر از سومی در میان استان‌ها داشته باشد.

وحیدی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی خواست تا با خلاقیت و ابتکار عمل خود زمینه‌های رشد و توسعه را فراهم کرده و از دل بستن به تهران و اعتبارات محدود مالی آن اجتناب کنند، چون با توجه به ظرفیت‌های بخش خصوصی استان توان توسعه در منطقه بسیار وسیع است.

حضور معاون وزیر کشور در جلسه ستاد رفع موانع تولید آذربایجان شرقی

محسن کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه وزیر کشور که وزیر کشور را در سفر به آذربایجان شرقی همراهی می‌کرد در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی شرکت کرد.

در این جلسه مشکلات واحد‌های راکد، طرح‌های توسعه‌ای استان، مشکلات ماشین سازی تبریز، ریخته‌گری ماشین سازی تبریز، شرکت پالایش پخش نفت تبریز، مسایل زیست محیطی و موانع تسهیلات بانکی تولیدکنندگان فرش بررسی و تصمیمات مقتضی در این خصوص اتخاذ شد.

کوشش تبار همچنین در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی شرکت و تاکید کرد: برخورد باواحد‌های صنفی متخلف باید برای مردم ملموس باشد. صیانت از سفره مردم کاری ارزشمند است و مردم باید احساس کنند که مسوولان پشتیبان آن‌ها هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهارداشت: موضوع ذخایر گندم حساس بوده و نمی‌توان با نان مردم شوخی کرد و باید به صورت مستمر گزارش‌های مربوط به ذخایر گندم استان را از غله اخذ و این موضوع را مدام رصد کرد.

اولویت‎های وزارت صمت برای سال ۱۴۰۱ اعلام شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران هم روز یکشنبه هفته گذشته در سفر به بوشهر در آیین تکریم و معارفه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‎ها و نواحی صنعتی استان بوشهر حضور داشت.

علی رسولیان در این آیین اولویت‌های وزارت صمت برای سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد که آمایش صنعتی، تعیین نواری مشخص در ساحل برای توسعه زیرساخت موردنیاز صنایع‌آب‌بر و استفاده از ظرفیت پساب‌ها از اولویت‌های یاد شده بود.

تامین برق و آمایش صنعت از دیگر اولویت‌های مدنظر وزارت صمت است که آن را رسولیان بیان کرد و گفت: قطع کردن برق صنایع به دلیل کمبود در ظاهر ساده است، ولی در عمل شاید بنگاه اقتصادی را به صورت کامل از چرخه خارج کند.

معاون وزیر ارشاد: سهم اعتبار حوزه فرهنگ همچنان کوچک مانده است

و، اما سفر معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایلام برای آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از جمله سفر‌های مسئولان به استان‌ها در روز یکشنبه هفته گذشته بود. در این آیین با قدردانی از خدمات چهار ساله عمران خودآموز مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی هوشمند به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

سیدمحمد هاشمی در آیین یاد شده گفت: سهم اعتبار حوزه فرهنگ همچنان کوچک مانده است و هر سال که جلوتر می‌رویم این سهم کم‌تر می‌شود. اگرچه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی توام با رویکرد فرهنگی است، اما هنوز در حوزه فرهنگ و هنر نتوانسته‌ایم حق مطلب را ادا کنیم.

سفر‌های مقامات در روز دوشنبه ۲۳ اسفند

برای روز دوشنبه، ۲۳ اسفند سفر سعید محمد مشاور رییس جمهور به کیش و سفر علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به البرز را داشتیم که به شرح زیر است:

سفر سعید محمد مشاور رییس جمهوری به کیش

سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی روز دوشنبه ۲۳ اسفند در سفر به کیش ضمن بازدید از پروژه‌های این منطقه در مراسمی با حضور مسوولان محلی و اصحاب رسانه، «مهدی کشاورز» را به عنوان «مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش» معرفی کرد.


پرونده سفر‌های استانی مسئولان در سال ۱۴۰۰ چگونه بسته شد؟
محمد روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح ترمینال جدید فرودگاهی کیش گفت: بانک مرکزی در حال تدوین ضوابط ایجاد بانک آفشور offshore (بانک برون مرزی) در مناطق ازاد کشور است. منطقه آزاد کیش نیز به عنوان الگوی ایجاد نهاد‌های پولی و مالی از جمله بانک آفشور و بورس بین‌الملل برای منابع ارزی و همچنین صدور تضمین‌های ارزی تبدیل می‌شود.
وی همچنین اضافه کرد: تمرکز برای استفاده از ظرفیت جام جهانی، توسعه سرمایه گذاری در حوزه تولید و صنعت گردشگری از جمله برنامه‌های ویژه این دبیرخانه در جزیره کیش است که در این راستا طبق تفاهم‌های صورت گرفته با کشور قطر مقرر شده ۴۰۰ پرواز از این جزیره به قطر در ایام برگزاری جام جهانی ایجاد شود.

فعالیت دوباره مرکز آموزش محیط زیست کشور با حضور معاون رییس جمهور

مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان کشور پس از مدتی وقفه با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست روز دوشنبه فعالیت دوباره خود را در استان البرز از سر گرفت.

مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان کشور که در سالیان گذشته به دانشکده و سپس به دانشگاه محیط زیست کشور ارتقاء یافت، دوباره به دانشکده و سپس مرکز آموزش تنزل یافت و در سال ۱۳۹۸ با دستور مسوولان وقت منحل شد و کارکنان و اساتید این مرکز که بسیاری از آن پیشکسوتان عرصه محیط زیست بودند به سازمان حفاظت محیط زیست، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی منتقل شدند.

علی سلاجقه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت سیزدهم محیط زیست را به موضوع درجه یک کشور تبدیل می‌کند.

پرونده سفر‌های استانی مسئولان در سال ۱۴۰۰ چگونه بسته شد؟
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فرا رسیدن نوروز سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: در آستانه سال نو طرح «مسیر سبز کشور» را به استانداران ابلاغ کردیم که یکی از راه‌های اصلی رسیدن به این طرح پاک شدن عرصه‌ها از پلاستیک است. امروز وضعیت محیط زیست در شهر‌های کشور تاسف برانگیز است به طوریکه تمام دشت‌ها زیر پلاستیک است.

سفر‌های استانی مقامات در روز سه شنبه ۲۴ اسفند

و، اما در خصوص اهم سفر‌های وزرا یا معاونانشان در روز سه شنبه می‌توان به سفر وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد که با معاون امور جوانان خود به مشهد رفت. از طرفی دیگر، محمد چکشیان معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در مشهد بسر می‌برد. همچنین سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بجنورد سفر کرد و سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد در آبادان بود.

وزیر ورزش و جوانان وارد مشهد شد

سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان روز سه شنبه برای حضور در اختتامیه رویداد ایده پردازی در ترویج ازدواج با عنوان "هم آهنگ" وارد مشهد شد.

بازدید از برخی اماکن ورزشی و دیدار با برخی مسوولان استانی، دیدار با نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی، بازدید از نمایشگاه ترویج و تسهیل ازدواج و شرکت در همایش جهاد اکبر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور از برنامه‌های سفر سجادی به مشهد بود.

سید حمید سجادی در جریان بازدید از مجموعه ورزشی بزرگ و در حال ساخت ثامن الائمه (ع) مشهد قرار گرفت و همچنین در بازدید از استادیوم فوتبال امام رضا (ع) علاوه بر آگاهی از زیرساخت‌های ورزشی این مجموعه مجهز در خصوص نحوه میزبانی تیم‌های لیگ برتری شهر خودرو و نساجی مازندران در این شهر اطلاعاتی از مدیران ورزشی خراسان رضوی کسب کرد.


پرونده سفر‌های استانی مسئولان در سال ۱۴۰۰ چگونه بسته شد؟
مسوولان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی هدف از بازدید وزیر ورزش از مجموعه در حال ساخت ثامن الائمه را تامین اعتبار لازم برای تکمیل آن اعلام کردند.

سجادی در مراسم اختتامیه رویداد ملی هم آهنگ با موضوع ازدواج جوانان گفت: رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به جوانان دارند به گونه‌ای که پس از حدود ۱۰سال اولین جلسه شورای عالی جوانان با حضور وی تشکیل شد.

وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان هم روز سه شنبه در مشهد بسر می‌برد و در همایش جهاد اکبر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور و ویژه برنامه روز جوان سخنرانی کرد.

در این مراسم که در آن وزیر ورزش و جوانان هم حضور داشتند چهار نفر از جوانان ورزشکار و مبتکر به نام‌های فاطمه عبادی رتبه نخست استعدادیابی کشور، طراح و کارآفرین، میکائیل دیانی کارگردان و فعال دانشجویی، هاشمیه متقیان معاوی دارنده مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و امیر رضایی مخترع توانیاب با ثبت ۱۳۵ اختراع، مورد تقدیر قرار گرفتند.

حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مشهد

همانطور که در بالا بدان اشاره شد، محمد چکشیان معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی روز سه شنبه ۲۴ اسفند در مشهد بسر می‌برد و در مراسم تجلیل از مدال آوران کارگر خراسان رضوی حضورداشت.

وی در این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: اماکن ورزشی کارگران در سال آتی توسعه می‌یابد.

معاون وزیر ارشاد در بجنورد

یکی دیگر از رویداد‌های روز سه شنبه ۲۴ سفر سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خراسان شمالی بود.

هاشمی در گفتگو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهارداشت: بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۱ دستگاه‌های اجرایی مجازند تا ۲ درصد از بودجه هزینه‌ای خود را به تولیدات و امورات فرهنگی اختصاص دهند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در آبادان

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی از جمله مسئولانی بود که روز سه شنبه به سفر استانی رفت و سفر ۲ روزه خود به منطقه خوزستان را شروع کرد. سعید محمد روز سه شنبه از شهرک صنعتی آبادان و شرکت‌های شمس جاوید اروند، صنعت الکتریک ایرانیان و دهکده فن آوری بازدید کرد.

محمد به همراه مدیر عامل و معاونان سازمان منطقه آزاد اروند همچنین چند نفر از اعضای دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد ظرفیت‌های شهرک صنعتی آبادان را مورد بررسی قرار داد.

وی در سفر ۲ روزه خود به منطقه آزاد اروند، حضور در گلزار شهدا، بازدید از پروژه‌های عمرانی، صنعتی، نفت، انرژی و نشست با فعالان اقتصادی، نخبگان را در دستور کار داد.

محور‌های سخنان محمد در این سفر ۲ روزه بدین شرح است:

زیرساخت‌های هفت منطقه آزاد جدید با تهاتر نفت ایجاد می‌شود.

زیرساخت مناسبی در شهرک صنعتی آبادان برای ایجاد واحد‌های جدید صنعتی و جذب سرمایه گذاران فراهم خواهد شد.

حاکمیت دوگانه در آبادان و خرمشهر باعث نارضایتی مردم شده که این موضوع به رییس‌جمهور گزارش و دستور برخورد قاطع و قانونی با قانون شکنان را صادر شده است.

دژ مرزی به جای مانده از جنگ تحمیلی در مینوشهر خرمشهر برای ایجاد فضای گردشگری در چند مرحله برداشته خواهد شد.

لغو معافیت مالیاتی در مناطق آزاد باید اصلاح شود

متاسفانه رفع معافیت مالیاتی در مناطق آزاد صورت نگرفته و قوانین مناطق آزاد متاثر از دیگر قوانین است.

چشم انداز ما خدمت به مردم است، اما نبود حکمرانی واحد در منطقه آزاد اروند و عدم واریز مستقیم بودجه وزارت‌خانه‌ها به منطقه آزاد مشکلاتی را پدید آورده است.

سفر‌های استانی مقامات در روز ۲۵ اسفند

سفر معاون اقتصادی رییس جمهور به تبریز، حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نیشابور و مشهد و نیز حضور معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در شهر کرد از جمله سفر‌های استانی مقامات در روز ۲۵ اسفند به شمار می‌آید.

معاون اقتصادی رئیس جمهور وارد تبریز شد

معاون امور اقتصادی رئیس جمهور صبح روز چهارشنبه ۲۵ اسفند در سفری یک روزه وارد فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز شد.

بازدید از راه آهن تبریز ـ بستان آباد و ایستگاه خاوران، شرکت در یادواره شهید تجلایی، بازدید از کارخانه‌های ماشین سازی، ریخته گری، ایدم و چرخشگر، شرکت در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی و همچنین شرکت در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان شرقی از برنامه‌های سفر محسن رضایی به تبریز بود.

رضایی در بازدید از ایستگاه خاوران خط آهن تبریز - میانه گفت: با پیگیری استاندار آذربایجان‌شرقی، راه‌حل‌های تأمین مالی تکمیل ایستگاه خاوران خط راه آهن تبریز- میانه را در دستور کار قرار می‌دهیم تا پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.


پرونده سفر‌های استانی مسئولان در سال ۱۴۰۰ چگونه بسته شد؟
با بهره برداری از پروژه راه آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل می‌شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرز‌های آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می‌انجامد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور همچنین در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره سردار شهید علی تجلایی، گفت: ایران امروز به یک قیام همه جانبه اقتصادی نیاز دارد تا قله‌های پیشرفت و توسعه فتح شود.

وی یکی از عوامل اصلی در عقب ماندگی اقتصادی کشور را کمرنگ شدن روحیه جهادی، شهادت طلبی و رهایی از فلسفه الهی برنامه‌ها دانست.

بازدید از کارخانه‌های ماشین‌سازی، ایدم و چرخشگر تبریز از دیگر برنامه‌های محسن رضایی بود. وی در این بازدید‌ها ضمن گفتگو با مدیران و کارگران سه واحد صنعتی بر تسریع در تعیین تکلیف کارخانه ماشین سازی تبریز تاکید کرد.

پرونده سفر‌های استانی مسئولان در سال ۱۴۰۰ چگونه بسته شد؟
معاون رییس جمهور به مسئولان استانی دستور داد تا ضمن پیگیری‌های جدی برای حل مشکلات این واحدها، اهداف و نقشه راه آن‌ها را برای تصمیم گیری‌های آتی تنظیم کنند.

معاون اقتصادی رییس جمهور شامگاه چهارشنبه در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی با استماع سخنان و مشکلات مطروحه توسط تولیدکنندگان و کارآفرینان اظهار کرد: تک تک مسایل مطرح شده را یادداشت کردم و موارد گفته شده در این جلسه را پیگیری می‌کنم.

رضایی با تاکید بر این‌که اقتصاد نیاز به ثبات دارد، گفت: باید اقتصاد را از سیاست جدا کنیم تا تا تصمیمات اقتصادی بر اساس سیاست نباشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نیشابور و مشهد

حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای آغاز عملیات اجرایی ساخت مجموعه فرهنگی ایثار و شهادت نیشابور روز چهارشنبه به این شهر سفر کرد.

وی همچنین در مراسم کلنگ زنی شبکه جمع آوری و ایجاد تصفیه خانه پساب نیشابور نیز حضور داشت.

وی در خصوص شبکه جمع آوری پساب نیشابور گفت: تکمیل شبکه جمع‌آوری پساب نیشابور و تصفیه آب که منجر به چرخه مجدد می‌شود صنعت و کشاورزی این منطقه را رونق می‌بخشد.

پرونده سفر‌های استانی مسئولان در سال ۱۴۰۰ چگونه بسته شد؟
بازدید وزیر کار از روند ساخت مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای شهید سلیمانی مشهد

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روند ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید سلیمانی در حاشیه شهر مشهد نیز در روز چهارشنبه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید سلیمانی ویژه بانوان در حاشیه شهر مشهد احداث شده است و عملیات اجرای آن از ۱۰ ماه پیش به صورت مشارکتی از سوی دولت و خیرین آغاز شد.

افتتاح هزار آموزشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور وزیر رفاه در مشهد

از جمله برنامه‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح هزار اموزشگاه فنی و حرفه‌ای و ۵۵۵ مرکز مهارت اموزی سراسر کشور بود که به طور همزمان و در مشهد آنهارا افتتاح کرد.

آغازعملیات ساخت فضا‌های آموزشی جدید درون مدرسه‌ای از سال آینده

صادق ستاری‌فرد، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرور، دیگر مقام مسئولی بود که سفر استانی داشت و به چهار محال و بختیاری سفرکرد و در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری شرکت داشت.

وی در این جلسه گفت: از سال آینده عملیات ساخت فضا‌های آموزشی جدید درون مدرسه‌ای در مدارس کشور آغاز خواهد شد.

سفر مقامات در روز پنجشنبه ۲۶ اسفند

روز پنجشنبه ۲۶ اسفند فقط شاهد سفر استانی رییس جمهور و رییس قوه قضاییه نبود بلکه مقامات دیگری از جمله وزیر صمت، رئیس بنیاد مسکن انقلاب و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به ترتیب به خوزستان، بوشهر و خراسان رضوی سفرکردند.

وزیر صمت در خوزستان

سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، روز پنجشنبه دومین سفر خود به خوزستان را طی ۲ ماه اخیر انجام داد. بررسی مسایل و مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی شهر‌های اهواز، دزفول، اندیمشک، شوش و کرخه از جمله اهداف سفر وزیر صمت به خوزستان اعلام شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ۶ شرکت تولیدی و صنعتی در شهرستان‌های کرخه، شوش و دزفول بازدید کرد. ۶ طرح صنعتی و تولیدی هم با حضور وی در اندیمشک افتتاح و کلنگ زنی شد.

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم شرکت فولاد زاگرس، شروع عملیات ساخت شرکت اروند دینا پاسارگاد، تولید کننده نوشابه، افتتاح شرکت پایا پیام‌جنوی تولید کننده الکل بایو اتانول سوختنی، آغاز عملیات اجرایی شرکت کاشی و سرامیک بشکوفه تولید کننده کاشی ساختمانی وشروع نیز عملیات اجرایی فاز سوم شرکت پایا کهربا تولید کننده فرومنگنز از جمله این طرح‌ها بود که با حضور وزیر صمت افتتاح و کلنگ زنی شد.

دیگر آنکه بخش گندله سازی شرکت پانیا کهربا با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در اندیمشک افتتاح گردید.

فاطمی امین در جریان سفر خود به خوزستان از شرکت‌های پاک‌چوب در شهرستان کرخه و شرکت‌های فولاد روهینا، شرکت قند، آوان طب، شرکت روان سازان (تولید کننده روغن موتور) و پایانه گل و گیاه دزفول بازدید کرد.

وزیر صمت در این بازدید از نزدیک در جریان وضعیت کار و فعالیت این شرکت‌ها قرار گرفت و با مدیران این شرکت‌ها در خصوص مسایل و مشکلات آن‌ها گفتگو کرد.

اهم سخنان وزیر صمت در سفر به خوزستان بدین شرح است:

طرح آمایش منطقه‌ای صنعت و تجارت کشور تدوین شد.

ممنوعیت واردات خودرو برداشته می‌شود.

شاهد توزیع نامتعادل صنایع و امکانات تولیدی در کشور هستیم.

استفاده از پساب شهری را برای صنایع در برنامه کاری داریم.

انتقال صنایع از مناطق کم آب به پر آب بسیار حساس و هزینه بر است و باید کارشناسی و برآورد لازم انجام شود که به صرفه باشد. صنایع آب بر، باید نزدیک سواحل تاسیس شوند.

رییس بنیاد مسکن در بوشهر

علی نیکزاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روز پنجشنبه را در بوشهر به سر برد.

نیکزاد در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر جدید عالیشهر بوشهر گفت: در راستای جذب حداکثری رضایت مردم، کیفیت در اجرای پروژه‌ها اولویت اصلی این بنیاد است.

پرونده سفر‌های استانی مسئولان در سال ۱۴۰۰ چگونه بسته شد؟
همکاری استانداری قم و وزارت نیرو برای توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر

انعقاد تفاهم نامه همکاری استانداری قم و وزارت نیرو برای توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر از جمله رویداد‌های روز پنجشنبه ۲۶ اسفند بود.

استاندار قم در نشست با معاون وزیر نیرو خواستار ارائه مجوز‌های لازم توسط وزارت نیرو برای احداث این نیروگاه شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جوین خراسان رضوی

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه به جوین استان خراسان رضوی رفت تا در آیین بهره‌برداری از تولید "الکتروموتور غول پیکر سنکرون چهار هزار اسب بخار" شرکت کند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به تولید "الکتروموتور غول پیکر سنکرون چهار هزار اسب بخار" گفت: این اقدام ستودنی است که دانش فنی جدید وارد کشور شده و در مجموع الکتروموتور فوق سنگین ساخته شده است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: باید این مدل کاری توسعه یابد و نیاز‌های بیشتری از کشور در صنایع سنگین و فوق سنگین شامل نفت و گاز را تامین کند تا وابستگی به خارج از کشور از بین برود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۶۹۰۰۶۵، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین