پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان کردستان، گفت: مطالعات و موافقت اولیه ساخت پالایشگاه نفت در دشت بیلو انجام شده است اما تاکنون ارزیابی زیست محیطی آن توسط سازمان محیط زیست مورد تأیید قرار نگرفته است.

شعار سال: عبدالوحید ریاضی فر مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان کردستان روز جمعه دربازدید از روستای بلبر شهرستان سروآباد در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا مسئولین ارشد استان اصرار به ساخت پالایشگاه در دشت بیلو هستند و چرا سازمان محیط زیست در این خصوص هیچ گونه اظهار نظری نمی کند، گفت: محیط زیست در ماههای گذشته مطالعات اولیه ساخت پالایشگاه نفت در دشت بیلو را انجام و جهت ارزیابی زیست محیطی که در کمیته مخصوص در سازمان محیط زیست با ریاست رئیس سازمان برگزار می شود دلایل مجوز ساخت یا عدم ساخت ای پالاشگاه اعلام می شود.



ریاضی فرد تأکید کرد: هنوز نظر کارشناسان سازمان محیط زیست و مجوز احداث پالایشگاه نفت در دشت بیلو مریوان صادر نشده است. وی البته تصریح کرد: این پالایشگاه از تجهیزات و امکانات مدرن کشور آمریکا و یک شرکت معتبر حوزه نفت ساخته می شود.


مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست استان کردستان گفت: در هفته جاری یا هفته آینده جلسه ای فعالان محیط زیست شهرستان مریوان و کارشناسان محیط زیست و همچنین با حضور سازندگان این پالایشگاه گردهمایی جهت آشنایی با ویژگی ها آن که از بروز ترین امکانات مدرن کشورهای غربی و تشریح تمام پارامترها زیست محیطی این پالایشگاه برگزار می شود تا فعالان محیط زیست از ساخت این پالایشگاه نفت در مریوان و بی ضرر بودن آن به محیط زیست اطمینان بیشتری پیدا کنند.



مردم مریوان و علاقمندان به محیط زیست بارها اعلام کردند که با ساخت پالایشگاه در این شهرستان مخالف نیستند اما با ساخت پالایشگاه در نزدیکی دریاچه زریوار که منجر به نابودی و مرگ آن شود مخالف هستند.



گفتنی است استاندار کردستان هفته گذشته اعلام کرد: نخستین مینی‌پالایشگاه کردستان در مریوان در آینده نزدیک احداث می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری زریوار خبر، تاریخ انتشار 24 آبان 95 ، کد مطلب: 4120: www.zariwarkhabar.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین