پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۹۶۲
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
ادویه‌ها علاوه بر افزودن طعم خوب برای غذا، فواید سلامتی مختلفی را ارائه می‌دهند که شامل افزایش سیستم ایمنی بدن تا کنترل قندخون است.
شعار سال: بسیاری افراد عادت دارند تا در شروع غذا از نمک برای بهتر شدن طعم استفاده کنند، اما محققان برخی از ادویه‌های مناسب برای سلامتی بدن را معرفی کرده‌اند و توصیه می‌کنند تا از نمک کمتر استفاده کنید.

فلفل تند
فلفل سرشار از ویتامین A و نشان داده شده است که درد را کاهش می‌دهد، با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند، کلسترول را کاهش می‌دهد، احتقان را پاک و از ایمنی بدن حمایت می‌کندهمچنین برخلاف باور رایج با زخم معده مبارزه می‌کند و باعث ایجاد آن نیز نمی‌شود. کپسایسین، ترکیب قدرتمند موجود در فلفل قرمز ممکن است به سلامت قلب نیز کمک کند.

پونه کوهی
یک قاشق چای‌خوری پونه کوهی خشک منبع عالی ویتامین K و فیبر است و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که در سه فنجان اسفناج یافت می‌شود. علاوه بر این، پونه کوهی به عنوان یک عامل ضد باکتری موثر برای کمک به مبارزه با عفونت‌ها شناخته شده است.

زردچوبه
زردچوبه علاوه بر افزودن رنگ، به دلیل فواید ضد التهابی که دارد مورد توجه بسیاری قرار می‌گیرد. کورکومین در زردچوبه، خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی قابل توجهی دارد که درد آرتریت را تسکین می‌دهد و به مدیریت دیابت، بیماری قلبی، بیماری آلزایمر، فیبروز کیستیک و انواع بیماری‌های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید کمک می‌کند. همچنین، برای تسریع بهبود زخم‌ها نیز استفاده شده است.

دارچین
دارچین یکی از رایج‌ترین ادویه‌های مورد استفاده است. مصرف این ادویه در افراد دیابتی می‌تواند از افزایش سطح قند خون جلوگیری کند و رایحه دارچین حس آرامش‌بخشی را ایجاد می‌کند.

سیر
سیر خواص بسیاری دارد از جمله مقابله با سرماخوردگی، افزایش سلامت قلب و خواص ضدالتهابی است. نتایج مطالعات نشان داده‌اند که سیر از رگ‌های خونی شما در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب محافظت می‌کند بنابراین روزانه از این ماده غذایی استفاده کنید.

زنجبیل
زنجبیل برای رفع ناراحتی معده و حتی تهوع صبحگاهی موثر شناخته شده همچنین با کاهش درد مرتبط و در سفر با ماشین توصیه به مصرف آن شده است.

کاکائو
گرچه کاکائو در واقع یک ادویه نیست، اما می‌تواند بسیاری از غذا‌ها را معطر کند و طعمی خوش به آن‌ها بدهد همچنین لبخند را به افراد هدیه کند. نتایج بررسی‌ها نشان داده است که فلاوانول‌های کاکائو فشارخون را کاهش می‌دهند و گردش خون را بهبود می‌بخشند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری سلامت نیوز، تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۳۳۷۳۹۷، www.salamatnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین