پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۰۷۴
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
کارشناس شیلات گفت: متاسفانه در میان مردم کشورمان جا افتاده که ماهیان قرمز عمری بسیار کوتاه دارند، این در حالی است که عمر این نوع از ماهی‌ها به ۲۵ سال می‌رسد.
شعار سال: امین محمودی کارشناس شیلات در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی یک رسانه درباره طول عمر ماهی قرمز اظهار کرد: متاسفانه در میان مردم کشورمان جا افتاده که ماهیان قرمز عمری بسیار کوتاه دارند، این در حالی است که اگر این ماهیان در زیستگاه های واقعی خود باشند عمرشان به ۲۵ سال نیز می رسد.

وی افزود: پرورش این ماهی در کشورمان توسط آبزی پروران زینتی کار صورت می گیرد و آن ها هرساله در کنار سایر ماهیان زینتی، ماهی قرمز زیادی را پرورش داده و از این طریق به سود دهی بسیار بالایی می رسند.

محمودی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پرورش این ماهی چه آسیبی به محیط زیست وارد می‌کند گفت: طبیعتا ورود هر گونه موجود زنده به زیستگاه یا اکوسیستمی جدید می تواند محیط آن اکوسیستم را تغییر دهد و این امر صرفا در مورد آبزیان یا ماهی قرمز نیست و کسی نمی تواند آن را انکار کند.

کارشناس شیلات ادامه داد: از طرف دیگر ماهی قرمز خصوصیتی دارد که اگر در آبی رها شود بدون این که در آن آب ماهی قرمز نری باشد می تواند از اسپرم ماهیان نر دیگر استفاده کند و بارور شود و چون ماهی بسیار مقاومی در برابر شوری و سطح دما و آلودگی آب است به همین دلیل امکان افزایش جمعیت آن در آب یا اکوسیستم جدید بسیار بالاست و این امر می تواند کل اکوسیستم منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه بهتر است مردم از این سنت در ایام عید دست کشیده و دیگر به خرید ماهی قرمز شب عید روی نیاورند تاکید کرد: در صورتی که کسی مبادرت به خرید آن کرد باید به حجم آب و سطح آن توجه زیادی داشته باشد و حتما از تنگ های بسیار گشاد برای ماهی استفاده کند چون در تنگ های دیگر اکسیژن کافی به ماهی قرمز نمی رسد و در ظرف مدت زمان کوتاهی می میرد. از طرف دیگر باید ماهی قرمز در دمای ۲۵ درجه سانتیگرد پرورش و دو و نیم لیتر آب غیر کلر دار برای هر ماهی در تنگ آب استفاده کرد که این تنگ نیز از نور مستقیم خورشید در امان باشد.

محمودی درباره تغذیه این نوع از ماهی ها تصریح کرد: باید دو بار در روز به ماهی قرمز غذا داد که بهترین غذا برای آنها کربوهیدارت ها هستند و تنگ آب را نیز به صورت سریع تعویض نکنند تا ماهی احساس امنیت کند.

کارشناس شیلات درباره نحوه نگهداری اینگونه از ماهی ها پس از ایام نوروز خاطرنشان کرد: آکواریوم، استخر و حوضچه های پارک ها بهترین مناطق هستند ومردم نباید به هیچ وجه ماهی قرمز را منابع آب های طبیعی، مخزن سدها و رودخانه ها رهاسازی کنند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۰۹۸۳۰، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین