پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۷۶۳۵۱
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
صدور مجوز‌های کسب و کار برای بخی از مدیران دولتی و کارکنان دستگاه‌ها تبدیل به فضای کسب درآمد نامشروع شده بود. دلال‌ها هم وارد این بازار شده و تقویت و تکمیل کنندگی شبکه فساد مجوز فروشی و امضا‌های طلایی را کامل کرده بودند. قربانی این شرایط نیز، فضای اقتصادی کشور و افزایش نارضایتی‌های شهروندان از دولت‌ها و نوشتن گلایه‌ها پای نظام بود. به حمد خدا، گویا این روند و شرایط فسادزا در حال ریشه کن شدن بوده و افق رو به اتمام دلالی و فروش مجوز‌های کسب و کار در جمهوری اسلامی ایران را شاهد خواهیم بود. رئیس جمهور در بازدید از مرکز درگاه‎های ملی مجوز‌های کسب و کار، مراتب رضایت خود را اعلام داشتند.
شعار سال: آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در جریان دیدار با معاونین و مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی، از فعالیت‌های درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار نیز بازدید و با توضیحات دست‌اندرکاران این ستاد، از جزئیات فعالیت‌ها و اقدامات این مجموعه مطلع شد.

رئیسی در جریان این بازدید با تشکر از تلاش‌های انجام شده در این مرکز با طرح سوالاتی درباره جزئیات فرایند ثبت آئین نامه‌ها، میزان اقبال در روز‌های اخیر و پایداری درگاه ملی، اظهار امیدواری کرد که این اقدامات به تسهیل آغاز فعالیت‌های اقتصادی و رونق کسب و کار، تولید و افزایش اشتغال بیانجامد.

درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار، بستری اینترنتی تحت مدیریت دبیرخانه «هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار» است که برای همه کسب و کار‌های موجود در کشور، شرایط، مدارک، مجوز‌های پیش‌نیاز، هزینه و زمان صدور مجوز را شفاف، غیرقابل تفسیر و قابل فهم ارائه می‌کند.

این درگاه، تنها مرجع رسمی اعلام شرایط صدور مجوز‌های کسب و کار و معرفی مرجع قانونی صادرکننده همه مجوز‌های کسب و کار‌ها در کشور محسوب می‌شود.

بر اساس ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و اصلاحات بعدی، «هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار»، به ریاست وزیر امور اقتصادی ودارایی موظف است شرایط، مراحل و هزینه‌های صدور مجوز‌های کسب و کار را شفاف و سهل کند تا هر شهروند بتواند در این سایت به راحتی از شرایط و مراحل دریافت مجوز کسب وکار مورد نظرش مطلع شود و در صورت درخواست، از درگاه تخصصی، مجوز مورد نظرش را به سهولت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دریافت کند.

دبیرخانه «هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار» در مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی مستقر است و راهبری و مدیریت "درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار کشور" را به عهده دارد.

کارکرد‌های اصلی این درگاه شفاف‌سازی شرایط، مدارک، زمان و هزینه لازم برای صدور مجوز همه کسب و کارها، معرفی مرجع اصلی صادرکننده مجوز هر کسب و کار، سهل کردن شرایط، مدارک، زمان و هزینه لازم برای صدور مجوز همه کسب و کارها، ثبت‌نام از متقاضیان دریافت مجوز، راهنمایی و هدایت وی به درگاه تخصصی صادرکننده مجوز، پشتیبانی و پیگیری دریافت مجوز موردنظر متقاضی در زمان اعلام شده و پیگیری قضایی در صورت عدم صدور مجوز بدون دلیل موجه است.
 
تعداد بازدید : 2



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۴۰۱۰۱۱۸۰۹۱۵۱، www.isna.ir

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از آخرین خبر، تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۹۰۶۶۲۶۹، akharinkhabar.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین