پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۷۶۴۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه با بیان اینکه فروش و صادرات آرد دولتی به ترکیه مورد تایید نیست، گفت: با وجود کاهش عرضه آرد از اوکراین به جهان، حجم صادرات این محصول به ترکیه از کشور افزایش نداشته است.
شعار سال: طبق این گزارش، طی روز‌های گذشته اخباری مبنی بر افزایش فروش آرد دولتی به ترکیه منتشر شده بود، مبنی بر اینکه به علت بحران به وجود آمده در اوکراین، میزان عرضه آرد در این کشور کاهش داشته است و شاهد افزایش قیمت این کالا خواهیم بود.

همچنین بر این موضوع که با افزایش حجم خروج آرد به ترکیه به زودی در ایران شاهد کمبود خواهیم شد، تاکید شده بود. به نظر می‌رسد خروج آرد از کشور به ترکیه به صورت غیرقانونی و قاچاق صورت می‌گیرد.

«مهرداد سعادت» با بیان اینکه تغییری در روند فروش گندم و آرد به ترکیه به وجود نیامده است، اظهار کرد: سیلو‌های گندم در کشور ظرفیت خالی دارند که می‌توانیم با واردات گندم، تولید آرد در این بخش را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان با ورود گندم به کشور و تبدیل آن به آرد، صادرات این محصول را افزایش دهیم و بخشی از نیاز ترکیه در این بخش را برعهده بگیریم.

سعادت با بیان اینکه این روند می‌تواند موجب رخ دادن اتفاقات خوبی در روابط دو کشور شود، گفت: در دوره‌ای ایران نیاز به خرید مرغ داشت و از طریق ترکیه نیاز خود را تامین کرد و امروز با مدیریت درست در زمینه فروش آرد غیردولتی می‌توان هم صادرات را افزایش داد و هم به بازار این کشور کمک کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای سیلو‌های خالی کشور سرمایه گذاری شده است، افزود: می‌توانیم با کمک کارخانجات تولید آرد از این توانمندی‌ها بهره برداری کنیم و با ارزش افزوده بیشتر، گندم وارداتی را صادر کنیم.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه گفت: شایعاتی مبنی بر فروش بیش از اندازه آرد به ترکیه را تایید نمی‌کنم، زیرا شاهد افزایش حجم صادراتی در این بخش نیستیم و قطعا مانع هرگونه ایجاد بحران در فروش کالا و صادرات محصولات خواهیم شد.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از گسترش، تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۵۳۳۳۰، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
0
0
خیال مردم رو از نظر تامین داخلی راحت کنید بعد به صادرات فکر کنین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین