پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۴۶۹
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
در حالی که دولت درگیر یک بام و دو هوای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی است، برخی از مرغ‌داری‌ها طی ۵۰ روز اخیر بدون خوراک و نهاده مانده‌اند. موضوعی که می‌تواند بار دیگر منجر به افزایش قیمت مرغ در بازار شود.
شعار سال: حدود ۵۰ روز است که برخی از مرغ‌داری‌ها بدون خوراک مانده‌اند. موضوعی که حالا زنگ هشدار یک بحران جدید در بازار مرغ کشور را به گوش می‌رساند و می‌تواند شوک جدید به قیمت مرغ وارد کند.

این اتفاقات در شرایطی رخ می‌دهد که در رابطه با تخصیص یا قطع ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات نهاده دام و طیور هر روز اخبار جدیدی منتشر می‌شود. گویا خود دولتمردان هم هنوز نمی‌دانند سرنوشت ارز ترجیحی چه می‌شود.
 
در حالی که برخی مرغ‌داری‌ها نهاده‌های مورد نیاز خود را پیش‌خرید کرده‌اند، اما واردکنندگان به بهانه‌هایی نظیر عدم تخصیص ارز و مجوز‌های گمرکی در تحویل خوراک طیور تعلل می‌کنند.

همچنین گویا سامانه بازارگاه هم که تامین، تخصیص و شارژ نهاده‌ها را بر عهده دارد، بارگیری نهاده‌ها را به‌درستی انجام نمی‌دهد. گویا آن‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند که قیمت مرغ را تحت تاثیر قرار دهند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در این زمینه به یک رسانه گفت: نهاده‌ها در سامانه بازارگاه توسط دولت با تاخیر بسیاری زیادی بارگذاری می‌شود. در واقع اکنون مشکل اصلی مرغ‌داری‌ها در تامین خوراک و نهاده این است که نمی‌توانند از این سامانه خرید انجام دهند.

مشکل تامین خوراک دام این هفته حل می‌شود
حبیب‌ا… اسدا…نژاد ادامه داد: در سامانه بازارگاه اصولاً نهاده‌ای برای توزیع وجود ندارد. زمانی هم که عرضه‌ای شکل می‌گیرد، سامانه هنگام ثبت درخواست خطا می‌دهد. در نتیجه مدت‌هاست که مرغ‌داری‌ها با مشکل تامین خوراک دام مواجه شده‌اند. با این حال وزارت جهاد کشاورزی وعده داد که طی هفته جاری این مشکل را حل کند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا ۵۰ روز است مرغ‌ها بدون خوراک مانده‌اند، توضیح داد: این مشکلات وجود دارد. به هر ترتیب قرار شد این هفته مشکل حل شود. در صورتی که این مهم محقق نشود ممکن است شاهد تاثیر عدم تامین نهاده‌ها روی قیمت مرغ در بازار باشیم.

قیمت مرغ در بازار چند؟
اسدا…نژاد درباره تاثیر بحران تامین خوراک بر قیمت مرغ یادآور شد: اکنون نهاده‌ها تامین می‌شود، اما با تاخیر. در صورتی که تعلل‌ها ادامه یابد، ممکن است شوک جدیدی به بازار وارد شود. با این حال هنوز نمی‌توان از واژه بحران برای تامین خوراک طیور استفاده کرد. در این مقطع دولت هم قصد ندارد قیمت جدیدی تصویب کند.

وی یادآور شد: اکنون هر کیلوگرم مرغ در بازار ۳۱ هزار تومان فروخته می‌شود. اما به دلیل مازاد تولید و عرضه در بسیاری از مناطق، ازجمله شهرستان‌ها مرغ با قیمت‌های پایین‌تری به دست مصرف‌کننده می‌رسد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تجارت نیوز، تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ...... ، www.tegaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین