پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
طرح گازرسانی به قصرشیرین از مصوبات سفر رییس جمهور دولت نهم در سال 87 به کرمانشاه است که هنوز هم پس از گذشت هفت سال بطور کامل محقق نشده و شماری از شهروندان مرزنشین این شهرستان همچنان منتظر تحقق این مهم از سوی مسئولان شرکت گاز هستند.

شعار سال: با توجه به وعده مسئولان نسبت به گازکشی تمام محلات قصرشیرین تا پایان تابستان امسال ساکنان شهرک های قصر جدید و پالی آباد با امید به این وعده نسبت به ذخیره سازی نفت اقدام نکردند.

تحقق نیافتن وعده مسئولان و آغاز فصل سرما باعث شده تا مرزنشینان شهرستان قصرشیرین سردرگم برای ذخیره سازی نفت سفید باشند.

با وجود وعده چندین ساله شرکت گاز استان کرمانشاه برای تحقق برخورداری مردم قصرشیرین از نعمت سوخت گاز طبیعی بعنوان سوخت پاک در مصارف خانگی امسال هم برخی از ساکنان این شهرستان مرزی باید برای گرم کردن خانه های خود دود ناشی از بخاری های نفت سوز را تحمل کنند.

عملیات گازرسانی به مناطق و محلات شهری قصرشیرین پس از گذشت هفت سال هم اینک نیز در دولت یازدهم ادامه دارد و اینکه چه زمانی مرزنشینان این شهرستان بطور کامل از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند بستگی به تلاش و اهتمام مسئولان شرکت گاز استان کرمانشاه دارد.

پروژه گازرسانی به قصرشیرین با احداث خط انتقالی به طول 20 کیلومتر که از مسیری کوهستانی و صعب العبور عبور می کند با اجرای 64 کیلومتر شبکه گذاری و احداث یک ایستگاه 'سی جی اس' به ظرفیت 30 هزار متر مکعب و سه ایستگاه تی بی اس به ظرفیت 10 هزار متر مکعب و با صرف اعتباری بیش از 60 میلیارد ریال اواخر سال 90 به بهره برداری رسید.

مردم این منطقه با توجه به سرمای زمستان، برای مصرف بخاری های نفت سوز مجبورند ساعت ها برای تهیه نفت در صف های طولانی معطل شوند.

شماری از شهروندان قصرشیرینی با ابراز گله مندی از چنین وضعیتی خواستار چاره اندیشی مسئولان ذیربط برای گازرسانی به دیگر مناطق این شهرستان مرزی شدند.

محمد فرهادی یکی از شهروندان ساکن در محله قصرجدید قصرشیرین به خبرنگار ایرنا گفت: چندین سال است منتظرم تا مشعل گاز منزلم روشن شود و امسال امید داشتم که از دود بخاری نفتی راحت می شوم اما این موضوع متاسفانه برایم رویا شده و مجبورم برای تهیه نفت سفید به این در و آن در بزنم.

امید مرادی دیگر شهروند قصرشیرینی نیز گفت: با توجه به سرمای چند روز اخیر برای تامین نفت سفید مورد نیاز برای مصرف بخاری های نفت سوز خود به ناچار باید همه کارهای خود را رها کنم تا پس از ساعت ها معطلی در صف های طولانی موفق به دریافت نفت شوم.

*چهار هزار شهروند قصرشیرینی از نعمت گاز طبیعی برخوردارند

رئیس اداره گاز شهرستانهای قصرشیرین و سرپل ذهاب گفت: هم اکنون چهارهزار خانوار این شهرستان مرزی با اخذ اشتراک از این شرکت از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

علیرضا فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون دو هزار و500 علمک گاز در قصرشیرین نصب شده و یک هزار و 500 خانوار نیز دارای علمک گاز هستند که تاکنون برای اخذ اشتراک و نصب کنتور برای استفاده از گاز طبیعی مراجعه نکرده اند.

وی اظهار کرد: هم اکنون تمامی شهر قصرشیرین به جز محله قصر جدید در قسمت مسکن مهر دارای علمک گاز هستند که برای گاز رسانی به این منطقه نیز ظرف یکماه آینده با مشخص شدن پیمانکار کار نصب علمک نیز آغاز می شود.

فرهنگیان گفت: محله پالی آباد قصرشیرین مجوز ساخت و ساز ندارند و تنها برای شهرک ها و محلاتی که برای اداره گاز مشخص شده و دارای مجوز هستند نسبت به گازرسانی اقدام می شود.

رئیس اداره گاز قصرشیرین اضافه کرد: علاوه بر مناطق شهری 9 روستای شهرستان قصرشیرین نیز هم اینک از نعمت گاز طبیعی برخوردارند ضمن اینکه 700 خانوار روستایی که دارای علمک هستند تاکنون برای دریافت کنتور اقدامی نکرده اند.

فرهنگیان گفت: خانوارهایی که علمک گاز برای آنها نصب شده است می توانند پس از اخذ تایید از نظام مهندسی برای لوله کشی منازل خود نسبت به خرید انشعاب گاز اقدام کنند.

رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی قصرشیرین نیز از آمادگی این شرکت برای تامین سوخت مورد نیاز (نفت سفید) ساکنان شهری و روستایی این شهرستان که از نعمت گاز طبیعی بهره مند نیستند برای فصل سرما خبر داد.

امیر رستمی افزود: مشکلی برای توزیع نفت در بین ساکنان شهرستان وجود ندارد و شهروندانی که مشعل گاز منازلشان روشن نیست طبق لیستی که در اختیار شرکت پخش فرآورده های نفتی است می توانند با مراجعه به شعب توزیع نفت نسبت به دریافت و ذخیره سازی سوخت خود برای فصل سرما اقدام کنند.

وی اظهار کرد: کسانی که هم اکنون مشترک گاز هستند از سامانه شرکت نفت برای دریافت سوخت حذف شده اند و تنها افرادی که دارای اشتراک گاز نیستند می توانند نسبت به دریافت سهیمه نفت سفید اقدام کنند.

فرماندار قصرشیرین نیز گفت:ساکنان تمامی محلاتی که ازنعمت گاز طبیعی بهره مندنیستند میتوانند نسبت به تهیه نفت سفید برای فصل سرما اقدام کنند.

افشین رضایی در ارتباط با توقف عملیات علمک گذاری بخشی از محله قصر جدید افزود: با توجه به اتمام قرارداد پیمانکار این طرح، شرکت گاز به دنبال تعیین پیمانکار جدید برای انجام علمک گذاری است و مقرر شد تا ظرف 45 روز آینده کار علمک گذاری این محله نیز انجام شود.

وی اظهار کرد: همچنین مکاتباتی برای اخذ مجوز برای گازرسانی به محله پالی آباد قصرشیرین با مسئولان ذیربط انجام شد که امید است نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی استثنایی برای این محله با توجه به مرزی بودن شهر قائل شوند تا با الحاق آن به محدوده شهری عملیات گازرسانی در این منطقه در کمترین زمان ممکن انجام شود.

امید است شرکت گاز با تجهیز پیمانکاران از این فرصت باقیمانده بیشتر استفاده کند تا قبل از آغاز شدت سرما و بارندگی عملیات کنده کاری و نصب علمک ها را به اتمام برساند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از سایت مرکز صدا و سیمای کرمانشاه، تاریخ انتشار: 13 آبان 1395، کد مطلب: - :www. kermanshah.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین