پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۷۶۶۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
جمال رازقی‌جهرمی با تأکید بر اینکه راهکار بهبود وضعیت کارگران، کنترل تورم است، می‌گوید: نرخ دستمزد امسال عدد نجومی ۵۷ درصد در نظر گرفته شده که بهبود معیشت کارگر را به همراه نخواهد داشت، زیرا تورم اجازه بهبود را نمی‌دهد.
شعار سال: پنجاه و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس با سه دستور جلسه اصلاح تعرفه گاز صنایع کوچک و متوسط در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، تبعات درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا‌ها و ابلاغ بخشنامه حذف ۲۰ درصد معافیت حق بیمه سهم کارفرمایان گلخانه داران توسط سازمان تأمین اجتماعی با حضور استاندار فارس، رئیس اتاق شیراز و مدیران کل استان و نمایندگان بخش خصوصی استان فارس برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز در این نشست گفت: به‌واسطه همراهی‌های بخش‌های مختلف استان با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی، اتاق شیراز در ارزیابی‌های فضای کسب‌وکار کشور در سه ماهه گذشته، جزو سه استان برتر در بهبود فضای کسب‌وکار شده است.

جمال رازقی جهرمی افزود: بر اساس نتایج پایش فضای کسب‌وکار کشور؛ رتبه فضای کسب‌وکار استان در سال ۹۹ معادل ۱۳ و در بهار سال ۱۴۰۰ در جایگاه ۱۱ قرار داشته است که علیرغم عدم بهبود میانگین کشوری بهبود فضای کسب‌وکار، در پاییز امسال، استان فارس در شاخص بهبود فضای کسب‌وکار در کشور به رتبه سوم دست یافته است.

رازقی اظهار کرد: این موفقیت حاصل تلاش و همت بخش خصوصی و دولتی در کنار هم است و ما به‌عنوان اتاق شیراز از هیچ تلاشی برای رونق تولید، تسهیل فعالیت فعالان بخش خصوصی و بهبود فضای استان دریغ نخواهیم کرد و در کنار دغدغه‌مندان این حوزه هستیم.

رئیس اتاق شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سردرگمی بخش خصوصی در پی بخشنامه‌های مکرر برای درج قیمت بر روی کالا‌ها اضافه کرد: صدور بخشنامه‌های مکرر و ایجاد قوانین جدید موجب ایجاد سردرگمی برای واحد‌های تولیدی و تولیدکنندگان، فعالان بخش خصوصی، بازار، شرکت‌های پخش و فروشگاه‌ها شده است و همچنین این موضوع درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا تبعات منفی را به دنبال داشته که باید برای رفع این موضوع تصمیم‌گیری قاطعانه‌ای انجام شود.

رازقی همچنین در خصوص تصمیم شورای عالی کار و افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ نیز ادامه داد: نرخ دستمزد امسال عدد نجومی ۵۷ درصد در نظر گرفته شده است که این افزایش دستمزد بهبود معیشت و افزایش قدرت خرید کارگر را به همراه نخواهد داشت، زیرا تورم اجازه بهبود را نمی‌دهد و راهکار بهبود وضعیت کارگران کنترل تورم جامعه است که می‌تواند افزایش حقوق و افزایش قدرت خرید را به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: به‌جای کنترل تورم، بر روی افزایش دستمزد تمرکز شده است درحالی‌که زمانی که تورم مهار شود افزایش دستمزد می‌تواند به افزایش معیشت مردم کمک کند.

رازقی تصریح کرد: این در حالی است که در اقدام دیگری مجلس سود عوارض گمرکی ماشین‌آلات تولیدی را حذف کرده است در کشوری که میزان استهلاک سرمایه در چند سال اخیر بیشتر از نرخ سرمایه‌گذاری بوده است، برقرار کردن سود عوارض گمرکی بر. ورود ماشین‌آلات تولیدی مصیبتی است که گریبان تولید را گرفته است.

وی گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی الزاماً باید مابه‌التفاوتش باید به اقشار آسیب‌پذیر و حقوق‌بگیران سابق برسد در غیر این صورت سال جدید انتظار تورم بسیار بالایی می‌بایست داشته باشیم و همچنین از یک طرف قیمت نهاده‌های تولید و دستمزد افزایش داده می‌شود و از طرف دیگر به تولیدکننده اجازه افزایش قیمت داده نمی‌شود.

در ادامه این جلسه «اصلاح تعرفه گاز صنایع کوچک و متوسط در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱»، «تبعات درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها» و «ابلاغ بخشنامه حذف ۲۰ درصد معافیت حق بیمه سهم کارفرمایان گلخانه داران توسط سازمان تأمین اجتماعی» مورد بررسی قرار گرفت.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۷۹۷۶۸، www.agrofoodnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
0
0
کنترل تورم عرضه می خواهد. افزایش مزد سالیانه نه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین