پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۷۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳
دری نجف آبادی گفت: دولت باید سیاست‌های تامین اجتماعی را با توجه و برنامه ریزی در اولویت قرار دهد. سرمایه‌های ارزی کشور نیز به جای واردات اقلامی که نیاز جدی به آن‌ها وجود ندارد باید صرف سرمایه گذاری واقعی برای توانمندسازی کشور در درازمدت شود. باید امید و اشتغال را برای جوانان افزایش داده و بنیه اقتصادی کشور را ۱۰ برابر افزایش داده و توانمندسازی کرده و عدالت را گسترش دهیم.
شعار سال: آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک، با اشاره به فرازی از نهج البلاغه در خصوص قناعت و با تاکید بر اهمیت قناعت، اظهار کرد: قناعت در مصرف مسئله بسیار مهمی است، بویژه در حال حاضر صرفه جویی در مصرف برق و درست مصرف کردن آن بویژه در آستانه فصل تابستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه سیستم‌های مختلف برقی و دیگر سیستم‌ها باید اصلاح شوند تا مصرف انرژی قابل قبول باشد، افزود: اگر همچون سال گذشته در خصوص مصرف برق عمل کنیم و حدود ۱۲ درصد رشد در این زمینه اتفاق بیفتد، همانگونه که در سال گذشته به مشکل برخوردیم امسال نیز گرفتار کمبود بسیار زیاد برق خواهیم شد.

دری نجف آبادی با اشاره به کاهش میزان آب در سدها، اظهار کرد: باید حدود ۱۲ هزار مگاوات برق آبی تولید می‌کردیم که امسال به جهت کاهش آب سد‌ها این مهم امکانپذیر نیست بنابراین از مهندسان و مشاوران و معماران می‌خواهیم در طراحی‌ها دقت کنند تا مصرف برق به درستی انجام شود.

وی در خصوص مصرف بنزین نیز گفت: در ایام عید در طول شبانه روز ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین مصرف شد و گازوئیل هم همینطور در حالی که یارانه سوخت ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار است.

دری نجف آبادی از همگان خواست که در حوزه مدیریت مصرف انرژی همکاری کنند و افزود: در مورد آب نیز همین مسائل مطرح است. نباید آب مصرفی و آب شرب را با بی توجهی به فاضلاب تبدیل کرد. بهره برداری در این عرصه باید اصلاح شود.

وی در ادامه با بیان اینکه روز ولادت حضرت امام حسن (ع) در پیش است، گفت: ایشان امام احسان، ایثار و انفاق هستند و مکرر در راه خدا اموالشان را تقسیم کردند. امید است از این چراغ روشن اهل بیت (ع) بیشتر استفاده کنیم. همچنین این هفته وارد شب‌های با عظمت قدر می‌شویم و باید این شب‌ها را قدر دانست. باید برای استفاده از این شب‌ها آماده شویم و شب تا سحر شب زنده دار باشیم.

دری نجف آبادی اظهار کرد: در هفته گذشته دو برنامه مهم توسط مقام معظم رهبری اعلام شد. یکی سیاست‌های حوزه تامین اجتماعی است که بحث بسیار مهمی است و در ۹ محور کلیدی توسط مجمع تشخیص مصلحت مورد بحث قرار گرفت و تقدیم رهبری معظم انقلاب شد و ایشان هم نظرشان را در خصوص آن عنوان کردند و به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: دولت و مجلس باید زمینه تحقق این سیاست‌ها و تدوین قوانین مربوطه را فراهم کنند. البته نقش دولت، مجلس، نهاد‌ها و ارگان ها، مردم، خیرین، صندوق‌ها و … در این سیاست‌ها بسیار وسیع دیده شده است. اگر در این حوزه به درستی تلاش شود، کار بسیار بزرگی انجام می‌گیرد و اگر سهل انگاری کنیم دستاورد مطلوبی حاصل نخواهد شد.

دری نجف آبادی تاکید کرد: دولت باید سیاست‌های تامین اجتماعی را با توجه و برنامه ریزی در اولویت قرار دهد. سرمایه‌های ارزی کشور نیز به جای واردات اقلامی که نیاز جدی به آن‌ها وجود ندارد باید صرف سرمایه گذاری واقعی برای توانمندسازی کشور در درازمدت شود. باید امید و اشتغال را برای جوانان افزایش داده و بنیه اقتصادی کشور را ۱۰ برابر افزایش داده و توانمندسازی کرده و عدالت را گسترش دهیم.

وی با تاکید بر لزوم مصرف درست سرمایه‌های کشور افزود: ارز ما ناموس ماست و باید قدر آن را بدانیم. کسانی که توان صادرات دارند باید درآمد‌های صادراتی را برای خدمت بیشتر، به کشور برگردانند.

وی با بیان اینکه اتفاق مهم دوم اخیر، ملاقات مسئولان با مقام معظم رهبری بود که رهبری رهنمود‌های بسیاری حکیمانه‌ای را در این ملاقات ارائه دادند، با اشاره به سخنان رهبری گفت: خداوند جواب قلب و زبان آلوده را نمی‌دهد، باید با نیت صادق و قلب طاهر با خداوند سخن گفت. استغفار نیز در راستای طلب رحمت از خداوند بسیار اهمیت دارد و به معنای جبران کردن مافات است.

وی به ۲۹ فروردین سالروز فرمان امام راحل در رابطه با تحکیم و تقویت ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: منافقان تلاش می‌کردند ارتش را منحل کنند و لابد با صدام و آریکا و اسرائیل هم پیمان شده بودند که صدام حمله کند و کشور بنیه دفاعی خود را از دست بدهد و در برابر تهاجم دشمن تسلیم شود، ولی خداوند کمک کرد و امام راحل با بینش و بصیرت و آگاهی فرمان مقدس تثبیت ارتش و تقویت و تکریم آن را در سال ۵۸ صادر کرد. ارتش ایران در دوران دفاع مقدس نزدیک ۴۸ هزار شهید و ۱۰ هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده است و یکی از این جوانان غیرتمند ارتش شهید صیاد شیرازی است.

دری نجف آبادی یاد شهدای ارتش را گرامی داشت و گفت: این شهدا مربی و معلم خیرات هستند و امروز نیز جوانان ما در ارتش در حال خدمت رسانی هستند و جان خود را فدای خدمت به کشور می‌کنند.

وی همچنین از اقدامات جنایتکارانی که در اربیل و امثال آن اقدامات جنایتکارانه انجام می‌دهند و جوانان ما را به شهادت می‌رسانند ابراز انزجار کرد و افزود: آن‌ها فکر می‌کنند با این اقدامات می‌توانند ملت ما را از راهش منصرف کنند در حالی که اینگونه نیست. راه ملت ما راه امام و رهبری و شهدای محراب و امام حسین (ع) است.

دری نجف آبادی با بیان اینکه از قیام مظلومانه مردم فلسظین با همه وجود پشتیبانی می‌کنیم و مجاهدت‌های جوانان غیرتمند فلسطین و غزه را قدر می‌نهیم گفت: اینکه قیام با فلاخن به قیام با اسلحه تبدیل شده همان راه درست است. در برابر گرگ‌های آدم خوار چاره‌ای جز فداکاری و مجاهدت نیست این مجاهدت‌ها باعث می‌شود دشمنان زبون ما از هر جا آمده اند به همانجا برگردند و فلسطین کانون اسلام و اهل بیت (ع) باشد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری جشن گلریزان برای زندانیانی که گرفتاری مالی دارند، گفت: این جشن همیشه در ماه رمضان برگزار می‌شود و مقام معظم رهبری هم کمک‌های قابل توجهی را در این رابطه اهدا کردند. امید است مردم استان مرکزی نیز با همت‌های بلند به این اقدام کمک کنند و بخشی از زندانیانی که به علت بدهکاری در زندان به سر می‌برند آزاد شوند.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۵۲۹۳۲، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
0
0
ایشون هم داره گرد و خاک می کنه. دیده ری شهری رفته گفته خوب من هم پیشکسوت هستم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین