پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
عاملی، استاندار اردبیل گفت: در سال‌جاری تلاش ما بر این است تا شهرک علم و فناوری استان را در مساحت ۷۰ هکتار آماده بهره‌برداری کنیم.
شعار سال: سید حامد عاملی، اظهار کرد: با تشکیل اولین جلسه قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان با مشارکت پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها و فناوران سعی می‌کنیم تا مطالبات به حق آن‌ها را مورد توجه قرار داده و از ایده‌های آن‌ها برای توسعه اقتصادی استان در ابعاد مختلف استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در سال مزین به تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی تکلیف ما را سنگین کرده است، تصریح کرد: از محل سفر رئیس جمهور هفت میلیارد تومان برای تکمیل کارخانه نوآوری در استان اختصاص یافته که امیدواریم امسال شاهد راه‌اندازی این کارخانه در استان باشیم.

عقب‌ماندگی اردبیل در بحث دانش‌بنیان‌ها
استاندار اردبیل از احداث شهرک علم و فناوری در ۷۰ هکتار زمین خبر داد و گفت: در کنار دانشگاه‌ها و مراکز علمی، آموزش و پرورش مأموریت یافته تا دانش‌آموزان خلاق و مبتکر را شناسایی کرده و با شناسنامه‌دار کردن آن‌ها از ظرفیت پژوهش‌سرا‌ها در جهت توانمندسازی آن‌ها استفاده شود.

عاملی افزود: استان اردبیل در بحث دانش‌بنیان با عقب‌ماندگی‌هایی روبه‌روست که امسال باید بخش عظیمی از این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرده که این کار نیاز به کاری فراتر از رفع تکلیف و اقدامات معمول دارد.

وی رویکرد اقتصاد دانش‌بنیان را تبدیل ایده به ثروت و استفاده از ظرفیت‌های موجود در جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی، صنعتی و معدنی اعلام کرد و ادامه داد: ما نم یتوانیم خودمان را با استانی نظیر اصفهان مقایسه کنیم بلکه بهتر است با دید واقع‌بینانه عقب‌ماندگی‌ها را به شکل صحیح جبران کنیم.

باید کمر مافیای دارو شکسته شود
استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شهرک فناوری و نوآوری، ضروری است تا از ظرفیت نیروی انسانی دانش پایه در جهت رفع محرومیت استان استفاده کرده و حرکت‌های مؤثری را انجام داد.

وی اضافه کرد: باید تسهیل‌گری در صدور مجوز‌ها انجام شود که متأسفانه در بحث غذا و دارو در سطح ملی و استان موانع و مشکلاتی وجود دارد که بهتر است کمر مافیای دارو شکسته شده و بیش از هر زمان دیگر تسهیل‌گری در این حوزه به وجود آید.

عاملی بیان کرد: ما به مجموعه‌های شتاب‌دهنده در حوزه صنعت و همچنین گردشگری سلامت نیاز داریم که با بازگشایی مرز‌های ایران و آذربایجان به راحتی می‌توان در این بخش موفق عمل کرد.

کارگزاری دانش‌بنیان در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود
استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: از خردادماه قرار است کارگزاری دانش‌بنیان در استان اردبیل راه‌اندازی شود تا ارزیابی شرکت‌ها در خود استان به انجام برسد.

عاملی وجود خلأ‌ها در این حوزه را یادآور شد و تصریح کرد: با ۱۶ راهبرد تعریف شده سعی ما بر این است تا موانع و مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کنیم تا شرکت‌های دانش‌بنیان مورد حمایت قرار گرفته و صنایع خلاق نیز با محوریت دانشگاه پیام نور حرکت رو به جلویی را داشته باشد.

استاندار اردبیل فعالیت صندوق پژوهش و فناوری و راه‌اندازی اولین کارخانه نوآوری را در استان یادآور شد و گفت: سعی ما بر این است تا با بررسی و امکان‌سنجی دقیق اولین پردیس مشترک مرزی را با کشور آذربایجان راه‌اندازی کرده و در کنار آن به شکل تقاضامحور حضور فناوران را در نمایشگاه‌ها و بازدید‌های مختلف شاهد باشیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از تحلیل بازار، تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۴۵۵۶۷، www.tahlilbazaar.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین