پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۹۶۵
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
حجت الاسلام شجاعی گفت: نکته اول اینکه اولا ارز مربوط به دارو به هیچ وجه حذف نخواهد شد؛ دوم اینکه اکنون دولت یک میلیارد دلار برای تامین ارز مورد نیاز حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در نظر گرفته که سازمان برنامه‌وبودجه آن را ابلاغ کرده است.
شعار سال: حجت الاسلام حسن شجاعی رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز گذشته این کمیسیون با موضوع ارز ترجیحی گفت: امروز در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای در مورد ارز ترجیحی مربوط به دارو با حضور دستگاه‌های مرتبط، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، چهار وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ صمت؛ کار، تعاون و رفاه اقتصادی و وزارت امور اقتصادی و دارایی و بیمه‌های پایه برگزار شد.

وی افزود: موضوع این جلسه پیرو شکایت ارسالی به کمیسیون اصل نود در مورد افزایش قیمت برخی دارو‌ها بود؛ در جلسه این پرسش مطرح شد که دولت چه تصمیمی درباره ارز اتخاذ می‌کند؟

حجت الاسلام شجاعی با اشاره به نکات مطرح شده در این جلسه، تصریح کرد: نکته اول اینکه اولا ارز مربوط به دارو به هیچ وجه حذف نخواهد شد؛ دوم اینکه اکنون دولت یک میلیارد دلار برای تامین ارز مورد نیاز حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در نظر گرفته که سازمان برنامه‌وبودجه آن را ابلاغ کرده است؛ بانک مرکزی هم در حال پرداخت این بودجه است.

وی با بیان اینکه اکنون مشکلی در تامین ارز مربوط به دارو و تجهیزات پزشکی نداریم و ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت خواهد شد، افزود: موضوع سوم این بود که در آینده چه تصمیمی در مورد کیفیت توزیع این ارز در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی باید گرفته شود.

رییس کمیسیون اصل نود ادامه داد: در این زمینه مباحثی مربوط شد، به نظر می‌رسد شکل درست کار است که حتی‌الامکان ارز را از اول زنجیره به سمت سمت آخر حرکت دهیم.

حجت الاسلام شجاعی گفت: اگر بتوانیم توسط طراحی‌ها و سامانه‌هایی ارز مربوط به دارو را به مصرف‌کننده نهایی برسانیم اولا اصابت این یارانه به نقطه هدف را تنظیم کرده ایم. دوم اینکه، چون مسیر کوتاه شده و یارانه مستقیم به سمت مصرف کننده می‌رسد، امکان رانت، فساد و قاچاق را از بین خواهیم برد.

وی از تشکیل کارگروهی با حضور دستگاه‌های حاضر در جلسه امروز کمیسیون اصل نود در ارتباط با توزیع ارز ترجیحی خبر داد و گفت: در جلسه امروز مقرر شد کارگروهی به وسیله همین دستگاه‌های اجرایی تشکیل شود که با برگزاری جلساتی در آینده نزدیک در مورد کیفیت توزیع ارز مربوط به دارو و تجهیزات پزشکی، تصمیم لازم اتخاذ شود.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سلامت نیوز، تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۳۳۸۴۷۸، www.salamatnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین