پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۹۶۹
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
ماجرای شهریه چند صد میلیونی یک باشگاه ورزشی که با حضور چهره‌ها نامدار فوتبال جهان افتتاح شد طی روز‌های اخیر خبرساز شده است. موضوعی که حالا با واکنش اداره کل ورزش و جوانان استان تهران مواجه شده است.
شعار سال: در اطلاعیه اداره کل ورزش و جوانان استان تهران که پیرامون افتتاح و فعالیت یک باشگاه بدنسازی منتشر شده، آمده است:

«نرخ گذاری و درجه‌بندی باشگاه‌ها در آینده نزدیک انجام خواهد شد و این باشگاه خصوصی بدنسازی، هنوز مجوز فعالیت نداشته و افتتاح آن، صرفا یک فضاسازی رسانه‌ای و تبلیغاتی بوده که با دعوت از چند میهمان ورزشکار مشهور خارجی به آن دامن زده اند.

این باشگاه هنوز مجوز فعالیت اخذ نکرده و مطالب منتشر شده کذب محض است و آنچه به عنوان مبلغ شهریه این باشگاه اعلام شده، نجومی و بسیارعجیب است که منجر به سوالات و ابهاماتی برای مردم عزیزمان شده است. بدیهی است این موضوع بلافاصله توسط اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، پیگیری و مشخص شد این باشگاه به تازگی برای اخذ مجوز فعالیت اقدام کرده، اما هیچ مجوزی از سوی کمیسیون ماده ۵ برای آن صادر نشده است. ضمن آنکه میزان تعرفه‌های قانونی باشگاه‌های ورزشی سالانه طبق درجه‌بندی توسط نمایندگان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، تعزیرات، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سازمان صمت اعمال می‌شود و از طریق سایت این نهاد در معرض عموم قرار دارد، لذا قیمت‌هایی که در سایر صفحات مجازی مطرح می‌شود، فاقد ارزش لازم است و هرگونه اعلام تعرفه باید تابع دستورالعمل‌ها این اداره کل باشد.

هیچ باشگاهی در سطح استان وجود ندارد که هزینه میلیونی از شهروندان طلب کند و یا اینکه به صورت مختلط فعالیت کند و مجموعه‌های ورزشی برمبنای پروانه قانونی فعالیت کرده ومجوز‌ها در کمیسیون ماده پنج این اداره کل صادر می‌شود.

نرخ‌گذاری و درجه‌بندی باشگاه‌ها در آینده نزدیک توسط اداره کل دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های اداره کل انجام و اعلام خواهد شد تا باشگاه‌ها پس از نرخ گذاری و درجه بندی با توجه به شرایط، امکانات و موقعیت مکانی در کشور، استان، شهرستان و حتی محله‌هایی که دایر می‌شوند، بتوانند رسمی و قانونی فعالیت کنند با این تاکید که با تصویب لایحه نظام نامه باشگاه‌های ورزشی که بزودی با همکاری نمایندگان محترم در مجلس مجلس شورای اسلامی و کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش اتفاق خواهد افتاد، نظارت باشگاه‌های ورزشی در سطح کشور به طور جدی پیگیری و به صورت جدی و اثرگذار انجام می‌شود. در این بین، اگر باشگاهی نتواند مطابق قانون رفتار کند، همانطور که کمیسیون ماده ۵ ادارات کل مجوز صادر می‌کنند، می‌توانند لغو مجوز باشگاه خاطی را انجام دهند.»


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۷۰۹۲۹، www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین