پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۱۱۶
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
احمدی گفت: اگر داعش پشت این حملات باشد در این صورت معلوم است که برای این گروه تروریستی جامعه هزاره و شیعه یک «هدف» است و آسان‌ترین هدف هم برای آنهاست. داعش برای این که خواسته باشد اعلام حضور هم کند آسان‌ترین کار برای آن‌ها کشتار شیعیان هزاره است و از این طریق به منطقه و جهان نشان می‌دهد که هنوز هم یک تهدید برای مردم است.
شعار سال: برخی تحلیلگران اوضاع افغانستان با ابراز نگرانی از تشدید حملات علیه شیعیان هزاره در این کشور از مردم می‌خواهند که تدابیر پیشگیرانه روی دست گیرند و تا حد ممکن از برگزاری تجمعات زیاد تا مدتی خودداری کنند.
 
برای داعش جامعه هزاره و شیعه یک هدف آسان است

مردم از برگزاری تجمعات زیاد تا مدتی خودداری کنند

دکتر امین احمدی، تحلیلگر مسایل سیاسی و استاد دانشگاه افغان با اشاره به حوادث خونین و تروریستی اخیر و کشتار شیعیان هزاره در افغانستان گفت: اگر داعش پشت این حملات باشد در این صورت معلوم است که برای این گروه تروریستی جامعه هزاره و شیعه یک «هدف» است و آسان‌ترین هدف هم برای آنهاست.

آقای احمدی با تاکید بر این که تامین امنیت مردم، مسئولیت حکومت است، افزود: می‌تواند اهداف متفاوت پشت این فاجعه باشد. از نگاه دیگر، داعش برای این که خواسته باشد اعلام حضور هم کند آسان‌ترین کار برای آن‌ها کشتار شیعیان هزاره است و از این طریق به منطقه و جهان نشان می‌دهد که هنوز هم یک تهدید برای مردم است.

وی در ادامه به تهدید روزافزون داعش اشاره داشته و می‌گوید: این سخن درست نیست که بگوییم داعش در افغانستان وجود ندارد. نخیر، داعش چندین سال است که در نقاطی از افغانستان فعالیت داشته و وجود دارد. انکار داعش راه حل مسئله نیست و مشکل ما را هم حل نخواهد کرد.

این استاد دانشگاه با بیان این که «مردم باید تدابیر احتیاطی پیشگیرانه انجام بدهند»، گفت: یک راه حل این است که مردم تا حدی که می‌توانند در مناطق‌شان احتیاط بیشتر به خرج دهند، تا یک مدتی از تجمع بسیار بالا خودداری کنند، همانند زمان قرنطینه کرونا که مدت زمانی تجمعات نداشتیم حالا هم تجمعات کلان را تشکیل ندهند.

از نگاه داعش، شیعه کافر مهدورالدم است

احمدی در پاسخ به چرایی کشتار شیعیان هزاره از سوی گروه تروریستی داعش، تصریح کرد: از نگاه داعش، شیعه کافر است، کافر مهدورالدم. نه تنها کافر است بلکه از دید آن‌ها دشمن اسلام نیز هست. کافر که خیلی زیاد است در دنیا؛ ولی آن‌ها معتقد‌اند که شیعه یک دشمن درونی اسلام است که از درون اسلام را تهدید می‌کند. داعش دیگر مذاهب اسلامی را کافر نمی‌داند بلکه فقط شیعه را کافر و یک تهدید و دشمن درونی علیه اسلام می‌داند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۵۷۲۳۴، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین