پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با تاکید بر ترویج فرهنگ صحیح کار و مهارت در جامعه گفت: فرهنگ کار در کشور از بین رفته است و رسانه‌های ملی و مطبوعات همیشه مروج رشته‌های پزشکی و مهندسی در کشور هستند.

شعار سال:

داوود ناصری‌امید در کرمانشاه اظهار کرد: نظام آموزش کشور باید براساس نیازسنجی بازار، جامعه و برنامه ده ساله کوتاه‌مدت و بلند‌مدت نسبت به پذیرش رشته‌ها اقدام کند.

وی با اشاره به نظام آموزشی که دانش‌آموزان معدل بالا در رشته‌های نظری تحصیل کنند و دانش‌آموزان با نمره پایین در رشته‌های فنی و کاردانش به تحصیل می‌پردازند، اضافه کرد: نظام آموزشی کشور با ساماندهی رشته‌های مورد نیاز جامعه افراد را به سمت رشته‌هایی که نیاز آینده کشور است، هدایت می‌کند.

ناصری‌امید افزود: فرهنگ غلط در بین خانواده‌ها که فرزندانشان باید در یک رشته پرمتقاضی تحصیل کند، سبب شده است که متقاضیان تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای کم شود.

این مسؤول یادآور شد: فرهنگ کار در کشور به دست خود ما از بین رفته است، رسانه‌های ملی و مطبوعات همیشه مروج رشته‌های پزشکی و مهندسی در کشور بوده‌اند که همین امر موجب شده ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای خالی بماند.

وی با بیان اینکه جامعه در کنار پزشک و مهندس به استادکار هم نیازمند است، بیان کرد: وظیفه ما احیای ارزش کار بدون توجه به مدرک تحصیلی و ترویج فرهنگ صحیح کار و مهارت در جامعه است‌.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان 40 درصد از دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند که سهم ناچیزی در مقایسه با سایر رشته‌های نظری است‌.

وی توجه به رشته‌های فنی و مهارتی را موجب کارآفرینی در بازار کار و خوداشتغالی دانست و ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای برای هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای تلاش بسیاری کرده و نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و معرفی رشته‌های فنی و حرفه‌ای تاثیرگذار است.

ناصری‌امید با بیان اینکه آموزش رشته‌های فنی و حرفه‌ای براساس استاندارد جهانی است و با بازار کار مطابقت دارد، گفت: آموزش کوتاه‌مدت در رشته‌های مهارت محور در آموزشگاه‌های دولتی و مراکز وابسته به سازمان فنی و حرفه‌ای در فضای عملی و با تجهیز 80 درصدی کارگاه‌ها انجام می‌شود که در زمینه ورود افراد به بازارکار موثر بوده است‌.

این مسؤول با بیان اینکه استان کرمانشاه در سرانه آموزشی جزء استان‌های برتر است، تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای بر‌اساس نیاز بازار کار 8.5 میلیون نفر در رشته‌های مختلف مهارتی در مراکز وابسته به سازمان فنی و حرفه‌ای‌، دانشگاه‌ها و زندان‌ها آموزش می‌دهد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 1 آذر 1395، کد مطلب: 13950901000549: www.farsnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
0
ما خیلی وقته فهمیدیم، شمایید که تازه متوجه شدید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین