پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۵۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
با وجود عدم تائید رویت ماه شوال توسط مراجع گوناگون و ستاد استهلال، حضرات آیات نجفی و روحانی مدعی تائید رویت ماه و اعلام روز دوشنبه بعنوان روز عید سعید فطر شدند.
شعار سال: حضرت آیت الله العظمی بشیر نجفی اعلام کرد که امروز (دوشنبه) نخستین روز عید سعید فطر است. براساس بیانیه منتشر شده از دفتر ایشان، بیان گردیده است که حضرت آیت الله بشیر نجفی به اطلاع می‌رساند که پس از ثبوت رویت شرعی هلال ماه در چند کشور از جمله ونزوئلا و آمریکای شمالی، روز دوشنبه نخستین روز عید سعید فطر است.
حضرات آیات روحانی و بشیر نجفی، دوشنبه را عید فطر اعلام کردند
حضرت آیت الله العظمی روحانی امروز دوشنبه را عید سعید فطر اعلام کردند. به گزارش شفقنا، لحظاتی پیش رویت هلال ماه شوال بر حضرت آیت الله روحانی ثابت شد.
حضرات آیات روحانی و بشیر نجفی، دوشنبه را عید فطر اعلام کردند
این در حالی است که دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در نجف اشرف با صدور بیانیه‌ای امروز (دو شنبه) را مکمل ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ ه ق و ۱۴۰۱ ه ش اعلام کرد.
حضرات آیات روحانی و بشیر نجفی، دوشنبه را عید فطر اعلام کردند
 
عضو ستاد استهلال تصویر هلال شوال را منتشر کرد

لازم به توضیح است که ؛دیروز عصر مهدی رحیمی، دبیر ستاد استهلال اصفهان، هلال ماه شوال را ثبت و در اینستاگرام منتشر کرد.
حضرات آیات روحانی و بشیر نجفی، دوشنبه را عید فطر اعلام کردند
مهدی رحیمی گفت: این گروه رصدی به دلیل بدی شرایط آب و هواییِ اصفهان برای رصد ماه در استان فارس مستقر شده بودند.
 
حضرات آیات روحانی و بشیر نجفی، دوشنبه را عید فطر اعلام کردند
 
اولین تصویر از هلال ماه شوال از نخلستان‌ کهنوج در جنوب استان کرمان
 
چرا غروب دیروز هلال ماه شوال رویت نشد؟

سیدمحسن قاضی میر سعید، عضو هیات علمی ستاد استهلال دفتر رهبری: علت این که در عربستان و کشور‌های اهل تسنن امروز عید سعید فطر اعلام شده، به خاطر قراردادی است که کشور عربستان دارد.
تعداد بازدید : 2

در قرارداد کشور عربستان ذکر شده است که اگر در مکه خورشید غروب کند و ماه بالا باشد؛ یعنی اول خورشید غروب کند و سپس ماه، ماه جدید شروع می‌شود. حتی اگر هلال ماه به صورت کامل رویت نشود.

کشور‌های اهل تسنن مانند پاکستان، افغانستان و قرقیزستان از تقویم ماه‌های قمری عربستان تبعیت می‌کنند و به همین علت در این کشور‌ها نیز عید سعید فطر اعلام شده است.

روز گذشته هلال ماه با پیشرفته‌ترین وسایل نیز قابل رویت نبود و همان طور که اعلام شد، بر اساس قرارداد در بعضی کشور‌ها امروز عید سعید فطر اعلام شد.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین