پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
مدیر پایگاه منظر فرهنگی و تاریخی اورامانات برایجاد زیرساخت منطقه توریستی در اورامان تاکید کرد و گفت: ثبت جهانی این اثر نیازمند برنامه ریزی بهتر از سوی متولیان امر است.

شعارسال: پویا طالب نیا شامگاه جمعه در جمع تعدادی از خبرنگاران استان در اورامان با اشاره به گذشت هشت ماه از آغاز فعالیت پایگاه منظر تاریخی و فرهنگی اورامانات، گفت: سه اصل حفاظت از بافت قدیمی، آموزش و پژوهش در راس فعالیت ها و اهداف این پایگاه قرار دارد.

وی یکی از برنامه های میراث فرهنگی وگردشگری استان را به ثبت رساندن منظر طبیعی اورامان خواند و اظهارداشت: شاخص هایی برای به ثبت رساندن منظر طبیعی اورامان باید تعریف و به گونه های جانوری و گیاهی موجود در این منطقه هم توجه ویژه ای شود.

وی بر برخورد علمی با بحث ثبت جهانی اورامان تاکید کرد و افزود: در این راستا همایش معماری و شهرسازی سکونتگاه های کوهستانی با محوریت اورامانات برگزارشده که این مهم روند خوبی در ارتباط با منابع پژوهشی ایجاد کرده است.

مدیر پایگاه منظر فرهنگی و تاریخی اورامانات ادامه داد: درزمینه بحث ثبت جهانی منظر طبیعی اورامان باید به بعد اقتصادی آن هم توجه اساسی کرد.

طالب‌نیا توجه منظرفرهنگی اورامانات را هم گامی موثر در رونق توریست در منطقه خواند و عنوان کرد: بی شک اگر این توجهات و اقدامات انجام شود دیگر کوهی تراشیده و درختی قطع نمی شود.

وی مرمت و حفظ ساختمان های بومی منطقه را نیازمند اختصاص اعتبارات خواند و گفت: امروزه مردم اورامانات به دلیل ناتوانی مالی برای ساخت و ترمیم های خانه های خود توجهی به بافت بومی منطقه نمی کنند و از مصالح ارزان قیمت و نامناسب بافت منطقه استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: برای اینکه ساخت و ساز و ترمیم خانه های منطقه اورامان با بافت بومی سازگار باشد باید تسهیلاتی در اختیار مردم قرار داده شود تا انها به سمت بومی سازی گرایش پیدا کنند.

مدیر پایگاه منظر فرهنگی و تاریخی اورامانات با اشاره به اینکه آموزش یک اصل اساسی و مهم است، افزود: باید مردم را با مزایایی ثبت جهانی شدن اورامان بیشتر اشنا کنیم.

طالب‌نیا بیان کرد: اورامان نیاز به معرفی بیشتر دارد و این مهم را می‌خواهیم با تشکیل کمیته رسانه ای در این پایگاه دنبال کنیم چراکه معتقدیم رسانه بیشترین تاثیر را بر معرفی اورامان در سطح کشور دارد.

وی اظهارداشت: امروزوقتی توریستی وارد اورامان می شود می‌خواهد بافت خوب و قدیمی را ببیند پس باید بر این اساس زیر ساخت های یک منطقه توریستی را فراهم کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 29 آبان 1395، کدمطلب: 3828140 ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پژوهنده
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
0
اورامان از جمله جاهایی است که نیاز به توجه همه جانبه دارد. اگر اغراق نباشد، یک اورامانم می تواند یک استان را تامین منابع کند. تاریخ، جغرافیا، فرهنگ ، معماری و ....،اورامانات در نوع خود در دنیا کم نظیر است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین